lørdag 28. november 2009

Monica gjør ting hun ikke kan... og bilderas!!


Kan ikke skjønne at det skulle være så vanskelig å tørke noen skarve epleskiver i ovnen...men det skulle visst vise seg å ikke stemme..
Jeg satte ovnen på 100 grader på varmluft og lot skivene stå i GUD VET hvor mange timer...
Og her er det begredelige resultatet:


Hehe, kan ikke annet enn le av det, det er da bare noen epler, og jeg har visst ikke doktorgrad i emnet, men jeg bretter opp ermen og prøver på nytt... en annen dag vel og merke.
Mulig det ikke var noe sjakktrekk å legge dem på bakepapir, de klistrer seg nemlig helt fast!
Og epleduften som liksom skulle fylle huset, ja den glimret med sitt fravær...

Kanskje jeg skal skjære litt tykkere skiver, og legge dem på rist... eller bør det være tynnere skiver?!? Kanskje skru opp tempen litt også..
Noen der ute som har peiling så blir jeg glad for et lite hint, hihi:)

Har knipset litt bilder på kjøkkenet idag, av ymse kvalitet vel og merke, men her har får dere en sniktitt på mitt kjøkken, VELKOMMEN INN! Slå deg gjerne ned å for et hjemmelagd pikekyss eller to og et glass rødvin:)









7 kommentarer :

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

Hehehe! Har dessverre ingen tips ang epletørking! Men venter i spenning på fortsettelsen! :D

For et NYDELIG kjøkken du har!! Misunner alle som har godt med benkeplass... *savne* En vakker dag......... ;)

Ha en nydelig adventssøndag!
Klem!

Lille Liljehvit sa...

Oi oi :) Vi har samme turkise vekt på kjøkkenet!!! Hvor fant du din?

Jeg fant min på et loppemarked i Drammen på sensommeren :) Jeg elsker den turkise fargen, og kommer til å ha den fremme på kjøkkenet uansett hvordan fremtidige kjøkken blir :)

Jeg har lagt bloggen din til i blogge-listen min, så jeg får med meg hver gang du legger inn et nytt innlegg :) Kjempekoselig :)

Ha en god helg!

Hilsen Lille LiljeHvit :)

Shabbycharm sa...

hei hei,, har ikke peiling ang eplene dine.har aldrig prövd det.men ett kjempekoselig kjökken har du,liker gamle vekter.
ha en fin 1 söndag i advent.
klem bella

marte sa...

koslig blogg du har. Har ikke peil på tørking av epler. Husker jeg gjorde det en gang i tiden men......kanskje du kan spørre Hannes sjarmerende jul som ligger på NIB? Ser hun har bilder av tørkede epler i alle fall.

Ha en fin 1 advent.

A Brighter Day sa...

Hihi, var det der så ille da? :) Jeg vet dessverre ikke hvordan man gjør dette "riktig."

Du har et fantastisk kjøkken! Så vakkert... Vil bare komme inn dit og sette meg ned med en kopp kaffe :)

Ha en fin søndag! Klem

Liv sa...

Nei, jeg har dessverre ingen erfaring med tørking av epler. Jeg har bare tørket appelsinskiver :-)

Men jeg ville gjerne ha sittet på det vakre kjøkkenet ditt og gomlet pikekyss og drukket rødvin. For en stemning du har! Nydelig!

Ønsker deg en fin 1. advent :-)

June sa...

Så fine detaljer fra kjøkkenet ditt! :)

-June