søndag 14. juni 2009

Mer før og etter...

Denne lykta fikk jeg i burdagsgave, samt en lik en som er dobbelt så stor.
Har vært veldig fornøyd med disse, men de passer ikke inn lenger.. :P
Denne fikk en omgang med spraylakk, som så mye annet her i huset har gjort den siste tida..
Skal tro om det går an å abonnere på hvit silkematt spraylakk?! ;)
Etter spraylakken ble denne også offer for Tuftegrå treolje, og jeg ble ganske fornøyd med resultatet.
(Du kan klikke på bildene for å se dem i større format)

Denne gangen har jeg vært veldig forsiktig ved påføring av treoljen.
Lykta skal i hovedsak være hvit, så det var viktig å la mest mulig av det hvite skinne igjennom.
Det grå skal bare være en vag aldringseffekt.

Denne blir IKKE utsatt for hverken runde nummer 2 eller 3, for jeg ble faktisk fornøyd på første forsøk;) 

Så nå er det bare å få et par spraybokser til i hus, så kan jeg gå løs på den store også...

Posted by Picasa

5 kommentarer :

My home is my Castle - by Kari sa...

Så stilig den ble :)

Klem,Kari

Hilde Heimdal sa...

Så stiiilig !!

hvordan lakk brukte du? Og hva slags treolje?

Dette kunne jeg tenkt meg å prøve !!:)

Tyri-jenta sa...

Så koselige tilbakemeldinger!

Jeg har har brukt Quick spray farge hvit silkematt, og trebitt oljelasur farge Tuftegrå.
Fåes kjøt i de fleste jernvare- og byggevarebutikker:)

små og store drømmer sa...

Ja det ble kjempe fint :)

Cecilie sa...

Så flott lykta ble! :)
Vil du ta imot awarder? En hendig 2-i-1-løsning ligger og venter på deg i bloggen min!
klem, cecilie