fredag 10. januar 2014

{ Interiørspire....? }

Husets (drama)dronning aka  Sandrine på 7 år, har ytret ønske om ny tapet på rommet sitt. 
Når sant skal sies er det vel strengt tatt dronningens mor som har påvirket henne i den retningen, men det trenger vi ikke å rope så høyt om - derav den lille skriften... 
Rommet har blitt vist på bloggen en rekke ganger tidligere, vært på trykk i Boligdrøm, 
blitt beæret med finaleplass i NIB-utfordringen - plukket ut av selveste Halvor Bakke, 
og til og med fått være med i Franciska Munck-Johansens Sanselig Rom.
Det må man jo være fornøyd med :)
Slik har rommet sett ut til nå:





Bildene fotograf Yvonne Wilhelmsen tok i forbindelse med reportasje i Boligdrøm


De aller fleste tror (forståelig nok) at dette er et gutterom.
I hvert innlegg har jeg poengtert og understreket at det er et JENTEROM.
Det er altså IKKE et GUTTEROM.
Så blir det spennende å se i kommentarfeltet denne gangen om leserne bare ser på bildene, eller om de faktisk har lest innlegget...:P

Nå blir det ny tapet, og nytt sengetøy. 
Alt bestemt og plukket ut av rommets beober i egen person.
Dette har hun valgt:


Tapet fra Mr.Perswall


Tapeten er, som sist, fra Mr.Perswall. Veldig enkel å legge, da den kommer ferdig tilpasset i nummererte ruller. 
Du kan selv tilpasse høyde og bredde etter eget behov på nettsiden deres. 
Tekstilene er fra H&M Home, bilputen er fra Funky Doris/Tyrifryd Interiør.


Nattbordet skal visst males i Jotun Retroblå.
Og vet dere - jeg tror det blir innmari kult jeg - jenta har jo smak! :)
Hva tror dere?

God helg ønskes dere alle fra en liten, men bestemt interiørspire på syv vintre, 
flankert av en godt fornøyd mamma :)

14 kommentarer :

Tonje Nilsen sa...

Jenta har god smak, mulig arvet etter sin mor :) regner med at far i huset gleder seg like mye som deg... Ha ha ha god helg til dere alle sammen 😂😘

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hehe, han gleder seg vilt Tonje! :P
Må nok helt sikkert legge tapeten selv, just som sist ;)
Du får komme å hjelpe til over et glass vin ;)
God helg til dere og!

Marianne Kjelstrup sa...

Kjempegul tapet!

"Wææææo!" -sitat Harald.

Tøff jente dere har! :-)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Ja slettes ikke det verst valget hun kunne tatt, Marianne ;)
Hils så masse!
God helg :)

Trine sa...

Så utrulig kult!
Tapeten var jo virkelig ett spenstig valg, kult sådan :)
Godt de lære, å vet å si fra korsn de vil ha det :D
E jo kanskje ikke alltid man ser sjøl kor tøft det kan bli.... eller?
Lykke til, æ glær mæ virkelig til å se resultatet :)

Ha ei super helg!
Klæm Trine

veropiha sa...

Kjæmpekul tapet :) Ho har god smak :) Gleda mæ tell å se bilda av det færdige resultatet :)

toves sammensurium sa...

Nei altså...jeg tillater meg å protestere litt jeg,selv om jeg skjønner det er en tid for alt og godt med litt forandring så...er dette rommet sååå nydelig at det burde vært fredet.Har dere ikke et annet rom hun kan få utløp for lystene sine på???? ;)
Toveklem.)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Jeg er veldig spent jeg også, Veronica ;)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hehe, nei dessverre Tove - det har vi ikke :) Og hadde det ikke vært for at tapeten synger på siste verset hadde det nok fått forbli som det er.
Men tapeten er hvit, og sengen står inntil veggen... Den er både tegnet på, revet i og uhorverlig møkkete. Jeg har vasket og vasket den jevnlig, men nå tåler den dessverre ikke mer. Og derfor måtte hun velge en tapet med mørk bakgrunn :)
Tror det blir råkult jeg :)) Og det fineste av alt syns jeg er at hun har valgt med omhu, noe helt annet enn jeg hadde kommet til og valgt for henne :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Veldig, veldig stilig!! Jenta si det ��

Miss Susie and the Bandits sa...

Hihi...jeg må nesten si meg enig med Tove. Dette rommet burde absolutt vær fredet ;o)
Men jeg ser behovet for forandring.
Kan ikke være liten for alltid :o) Og stor jente vil selvfølgelig ha "stort" rom.
Så kjekt at hun vil være med å planlegge.
Rå tapet hun har valgt altså ;o)
Og så fint navn hun har :o)

Nyt helgen :o)
Klem Susanne

Bente sa...

Kjempekult. Synes hun høres ut som ei tøff jente som tør være seg sjøl :-)
Jeg er ikke så tilhenger av disse "jente/gutte" rommene. Det viktigste er at barna lærer å stole på og tørre å ta sine egne valg.
Dette ble kanskje en litt for "pedagogisk" kommentar men det måtte vel komme siden jeg er pedagog ;-)
Ha en fin helg!
Hilsen Bente

Signe sa...

Dette blir BRA!
Gleder meg til å se det ferdige resultatet :)

//Signe

Anne sa...

Le papier peint "alphabet" est très original et ludique.
J'aime la douceur qui se dégage de la chambre ainsi que l'utilisation de palettes comme sommier.
Bon Dimanche !

Amitiés !
Anne