søndag 24. november 2013

{ Sedertre }

Idag er det nøyaktig én måned til julaften, og jeg syns det er på tide å få årets juletre i hus!

Neeeeeeida, jeg bare tuller! :)

Men en viss sannhet er det alikevel i det.
Jeg har kjøpt meg et sedertre, og det står i stua - med lys og litt pynt på.
Siden det er litt utradisjonelt, og jeg er en smule tidlig ute - så la oss kalle det et adventstre! :)


Visst er det skjevt og pistrete, men annerledes og sjarmerende så det holder.
Jeg vet at mange digger dette treet like mye som meg, men jeg vil anta
 at det er vel så mange som rister uforstående på hodet,
deriblant en mannlig venn, en leieboer og garantert pappa.
Bring it on, få høre hva dere mener! :)
Jeg elsker det uansett :)


Treet er kjøpt i min favoritt blomsterbutikk:

Det blir flere innlegg fra denne kanten i løpet av nærmeste fremtid, 
i skrivende stund skjer det spennende snekkerting 
på veggen på bildet over :)


16 kommentarer :

Guttemamma sa...

Elsker slike trær!! Mens mine fire menn nok vil riste på hodet..., de kaller sånt "Bloggetre"!
Klem♥

Signe sa...

Skitlekkert! Håpa æ kan finn et sånt på Sortland åsså :)

//Signe

Vibeke / Mammas Hus sa...

Veldig, veldig fint! :D

Skulle nesten hatt et slikt ;)

Blåbærtua sa...

Nydelig tre,vil ha et slikt eg og:)

liven sa...

Åh....det var vel fint!
Sart og skjønt :)
Ønsker deg fine dager fremover og lykke til med julestri i butikken!

Tre Engler sa...

Så kjempe flott det treet var:)
Kjempe koselig stemning hos deg:)
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

http://deco4life.blogspot.com sa...

Lovely, like your mix&match! Hug, Barbara

Underberget sa...

Jeg elsker også slike pistrete trær:-) Veldig fint pyntet i kroken din. Kos deg masse i førjulstida!

Linaslille sa...

Jeg har utrolig lyst til å kjøpe meg ett slikt sedertre :-) var å så på ett i blomsterbutikken i dag. Meeen de som jobbet der var så veldig i tvil på om det ville overleve inne? Har du noen erfaring/ formening om dette? Det er jo ganske dyrt, så kjedelig om ikke skulle klare å holde liv i det :-P

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei LinasLille!
Det er i utgangspunktet et utetre, ble jeg fortalt av den dyktige damen som solgte meg treet - men om du passer på at det ikke er altfor varmt der treet står (helst ikke ved siden peisen liksom ;) ) og du passer på at det får jevnt med vann går det helt fint!
Mitt er like vakkert, om ikke vakrere! Det får noen desiliter med vann ca 3-4 ganger i uken - og det går kjempebra!
Jeg var også litt usikker, siden jeg har så antigrønne fingre som overhodet mulig - og det er som du sier litt kjipt med et såpass dyrt tre - men jeg kommer ikke til å nøle med å kjøpe meg et slikt neste år ;)

Linaslille sa...

:-) for å si det sånn,så er jeg og avtypen som må ha planer som kan bli gjenopplivet ;-) men tror nok jeg skulle klart å passe på ett slikt tre, ville vel gått litt sport i å få det til å trives inne kan jeg tenke meg :-) tusen takk for fine tips :) ønsker deg en god jul :)

Anonym sa...

hei!

jeg har kjøpt slike henriksdal trekk til mine bombaystoler, har du noen tips til hvordan få de på stolene uten at sømmene revner? :-)

hege

Linaslille sa...

Jeg mente planter ikke planer.... �� :-D

Lene i Annekset sa...

God jul til deg Monica! Treet var bare helt nydelig! :)

Anne sa...

Un bien joli blog source d'inspiration ...
Bonnes fêtes de fin d'année à vous et votre famille !

Anne

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Merci beaucoup, Anne!
Joyeux Noël à vous aussi :)