søndag 14. juli 2013

{ Pure & Original }

Endelig! Jeg måtte ha den, og prøve den - og jeg elsker resultatet!
For et par uker siden var vi på shoppingtur til Harstad, og på Fargerike i Harstadbotn fikk jeg tak i det jeg lenge har vært på jakt etter. Ikke så vanskelig å få tak i, da det er evig nok av nettbutikker som selger dem - men jeg ville gjerne se fargeprøvene i levende live før jeg bestemte meg for fargen. 
Og valget falt på Potato Skin. 


Denne malingen er fantastisk spennende å jobbe med! 
Litt uvant å male med korte, ujevne bevegelser -men utrolig festlig!
(Sjatteringene/kalkeffekten er tydeligere in real life, men det kommer ikke helt frem på bildene)
For første gang i mitt liv har det vært gøy å se maling tørke! 
Den tørker veldig fort og forandrer seg hele tiden.


Jeg tynnet ut med ca 20% vann, og syns det ga malingen en god konsistens. Helt på slutten begynte det å gå opp for meg at jeg hadde for lite maling, så da tynnet jeg ut ytterligere til ca 40%. 
(Pure & Original kan vanntynnes helt opp til 85%)
Jo mer den tynnes ut - desto mer kalkeffekt. Den siden av pipen som vender mot skjenken har fått siste rest av maling, og mest kalkeffekt. Dette er helt klart ikke siste gang jeg bruker denne malingen, og neste gang skal jeg tynne den ut enda mer:)


Ingen Fargerike-butikker nær deg som selger Pure & Original?
Nettbutikken Edda Interiør fører de mest solgte fargene.

 Fortsatt god helg! 

15 kommentarer :

Har en drøm... sa...

Det ble lekkert ja!!
Elsker den malingen, og effekten den gir:) Må nok prve en gang jeg og, men her er det liksom helt stille på gjøre-fronten, selv om bør-gjøre-fronten er full:))

Ha en fin fin søndag ♥

Blåbærtua sa...

Så utrulig fint,hadde vært veldig spennende å prøvd for det for jo ein spennende blikfang:)

Nyt sommeren,her er det ikkje sommervarmeog vi sitter inne med pledd på oss...og drømmer om sol og varme!

Klem fra Lillian

Elisabeths Borg sa...

Ser kjempe fint ut. Lekkre bilder!

Klem fra Elisabeth

Reidunn sa...

Så fint det ble:) Det er en spennende maling som gir flotte effekter!
Tror jeg må prøve meg på den en gang:)
Flotte bilder!!
Her nytes nok en dag med utrolig fint sommervær:)
En fin dag til deg:)
Klem Reidunn

Lizbethosnes.com - Blir mamma i august! sa...

Ååhh, så fint du har det! Virkelig ett drømmehjem :)

♥ Lizbethosnes.com

Fruehuset sa...

Så flott resultat!
Ovnen kom på ein måte tydligare fram:)

Ha ein fin fin kveld

Tre Engler sa...

Det ble bare kjempe fint:)
Nydelig farge og spennende med noe helt nytt:)
Fortsatt herlige sommerdager
Klem Merete

Vibeke / Mammas Hus sa...

Savner å sitte i stua di ;) Lekkert!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det hvite skapet som JR malte da jeg var hos deg sist, stor der. :)

Pst. Jeg har fjernet ordbekreftelsen, og har ikke fått en eneste spamkommentar!

Rosenhufsa sa...

Åh, nå var det lenge siden jeg har vært inne og titta, og her skjer det jo ting støtt :) Så godt å "være tilbake" :) God sommer videre!

Nina sa...

Så flott det var. Har ikke fått prøvet meg på denne malingen enda, men har bestemt meg for å ha det på 1 vegg på soverommet våres.

Fargerike Norge sa...

Dette ble utrolig fint! Vi har lyst til å dele dette innlegget med ett av bildene dine på vår facebookside i kveld, og håper du synes det er okay :)

...og, nå fikk vi rett og slett lyst til å male med kalkmalingen selv i sommer - får se om vi finner noen prosjekter ;)

God sommer!

Fargerike v/ Astrid

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Astrid!
Så gøy, det er selvfølgelig helt okey for meg ;)

Dette var virkelig et spennende produkt, så anbefaler dere å prøve! Bare så synd det er så få Fargerikebutikker her i nord som har tatt den inn...

God sommer til dere og!

Anonym sa...

Kan du gi meg litt tips om hvordan du fester ting på muren? Hva bruker du? Jeg vil henge ett bilde på min mur,men er så usikker om hva jeg skal bruke så jeg ikke ødelegger.
Mvh

Tuva

Bety sa...

Great shots!