tirsdag 12. mars 2013

{ Den som IKKE leter..... }

....finner ting man ikke visste at man trengte!
For det er sjelden jeg leter etter noe spesielt når jeg går inn i en bruktbutikk, men jeg går svært sjelden tomhendt ut igjen. En snartur innom den lokale bruktbutikken igår var av en sådan art. 
Et par skatter ble med hjem til Vika, og har allerede funnet seg godt til rette;) Som nevnt tidligere, 
og som mange kanskje har fått med seg, har jeg lagt min elsk på gull og messing - noe jeg trodde aaaaaldriiii skulle skje igjen, tatt i betraktning at jeg nesten betalte for å bli kvitt det for 12-13 år siden. 


Men er det én ting jeg har lært i løpet at mine 4 år som blogger, så er det nettopp at "man skal aldri si aldri..." Selvom jeg idag føler meg ganske brennsikker på at jeg er ferdig med sorte skinnmøbler, og ikke på tørre møkka kommer til å dra det i hus igjen. Om jeg om noen år, mot formodning, skulle blogge om noe slikt - vær vennlig og minn meg på dette innlegget ;)


I tillegg til perfekt gammelslitt farge og finish, elsker jeg fasongen på denne lampefoten. 
Sånt blir man faktisk ganske glad av;)

9 kommentarer :

Sandra sa...

Så fine bilder, og jeg er helt enig med deg, det er sjelden man går tomhendt ut av en bruktbutikk eller et loppemarked.
Fin lampe du fikk deg!
Ha en fin tirsdagskveld :)

Hulda sa...

Så mye fint hos deg! Lampa passa godt inn i interiøret hos deg. Likte også godt bildene fra soverommene. Så flott hus dere har, og du er en kreativ innreder. =)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så mye koselig du hadde på hylla di. Lampen var flott. Jeg har to fulle esker med messing i kjelleren. Snart er tiden moden til å ta dem opp igjen. Gruer litt til pussearbeidet da:) Så skal vel tinnet pakkes ned da....

Ha en herlig ettermiddag/kveld.

Klem fra Hjørdis

Huset på Grønnmyra sa...

Nydelig bruktfunn :)
Passet jo perfekt inn hos deg.
Ønsker deg en fin, fin kveld.
Klem fra Jeanette

Har en drøm... sa...

Så fiiin:)
Rart det der med ting som kommer tilbake altså:)
Lurer på hvor mye kobber jeg har kvittet meg med opp igjennom, hehe:)

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei =)
Tror aldri messing har vært så fin i mine øyne som hos deg =)
Det passet kjempefint inn=)
Ha en god Onsdag!
KLem

Yvonne sa...

Så flotte bilder!!! og den skjønneste hesten!!

Ønsker deg en fiiiin onsdag!!


Klem!

Tre Engler sa...

Nydelige bilder og for noen herlig funn:)
Ja, man kommer alltid ut med noe selv om man ikke hadde tenkt det:)
Ha en herlig dag
Klem Merete

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg juger jo om jeg sier sååååå fin, siden jeg ikke liker gull og messing. ;) Men du tar fiiiiiine bilder da. ;)

Love you!! ♥