søndag 3. februar 2013

{ GRØNT er skjønt }

Solen er kommet tilbake, det nærmer seg vår (ihvertfall hvis man legger godviljen til...) og jeg trenger farger!!
Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men joda:
Jeg er litt lei av hvitt! Ihvertfall lei av at ALT er hvitt rundt meg..
Jeg trengte å prøve noe nytt, så jeg hoppet i det og malte kistebordet mitt grønt, til enkeltes forskrekkelse.


Det var med tungt hjerte jeg malte over den franske hotelladressen jeg brukte maaaange timer på å lage for 3,5 år siden, men det føltes nødvendig - og jeg er veldig fornøyd med resultatet! Så får jeg heller male det hvitt igjen om behovet skulle melde seg med tiden;) 
Nå som de aller fleste har malt over furu og treverk, har jeg begynt å like det igjen. Ubehandlet tre gir lun ro og varme til et rom. Vel og merke ved enkle elementer i doserte mengder;)
Så bordplaten ble pusset ned og beiset med Værbitt Tre fra Jotun.


De skjønne blå telysglassene har jeg kjøpt på BlomsterDesign på Stokmarknes. 
Min favoritt blomsterbutikk i mils omkrets! Det vises ikke så godt på bildet, 
men de er svakt gullfarget på innsiden, og gir et helt nydelig lys - jeg elsker dem! 



Og HER kan du se hvordan bordet og stuen så ut i fjor sommer. 
Likte det veldig godt slik også, men digg med forandring:)
 God søndag - måtte solen skinne på deg og dine 

19 kommentarer :

Hulda sa...

Det ble flott i grønt, og med den bordplaten. Likte grønnfargen godt, fint du skrev fargekoden. :)

Jeg har også malt om noe i helga, noe som også hadde tekst. ;)

Underberget sa...

Det ble skikkelig fin! Nydelig grønnfarge du har valgt. Jeg ELSKER grønt, særlig i disse lyse nyansene. Virker nesten som hvitt er på vei ut, det er deilig med litt farger og kontraster:-)

Lindas Lille Leilighet sa...

Ble kjempeflott! Her har behovet for farge begynnt å melde seg også! Fargen var nydelig..legger nok fargekoden på minnet! :D

Fossestua sa...

Vart knallbra! Nydelig grønnfarge :). Ingen tvil om at grønt e skjønt :)

Tre Engler sa...

Likte godt fargen du har valgt:)
Koselig med litt duse farger:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Fru Andersen sa...

Dette ble kjempefint, nydelig grønnfarge!

Nin sa...

Så flott det var!

Tinas bo sa...

Det blev supersnyggt!!
Härlig färg. :)

Jag är inne på samma spår..
Jag har slipat av (lite slarvigt) den vita färgen på en del saker och tycker det är såå snyggt..
Kommer att ge mig på lie mer vart efter...
Jag gillar fortfarande det vita, men jag vill blanda lite nu.. :)

Ha en fin kväll
Kram Tina

Pernilles Interiørsysler sa...

Nydelige bilder :)
Og fargen var kjempefin og veldig harmonisk. Tøft med trefarget topp.

Ha en fin kveld :)
Klem fra Hilde

toves sammensurium sa...

Siden det ble den herligste fargen så er det vel greit!!
Litt foranring må vi jo bare ha innimellom...og dette ble jammen vellykket :))
vårlig ble det,rett og slett :)
Toveklem:)

Marianne på landet sa...

Synes det ble lekkert!
Deilig med litt forandring innimellom..spesielt når noe en har fra før av kan "bli nytt" :)

Finfin søndag til deg :)

Taubanevegen sa...

Herlig grønnfarge! Så vårlig! :)

Ønsker deg en fin ny uke! :)

Huset på Grønnmyra sa...

Nydelige bilder :)
Dette ble jo kjempefint :)
Godt med litt farger.
Ha en kjempefin kveld.
Klem fra Jeanette

Har en drøm... sa...

Det var en nydelig grønnfarge ♥
Flink du er:))

Villa Oss sa...

Nydelig farge! Virkelig delikat og lekker :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Super fint :)
Det gjorde seg inne hos deg :)
Du har det sååå fint du :)

Ha en nydelig dag :)
Klem fra meg :)

Solveig sa...

Det er utrolig inspirerende å stikke innom bloggen din for du er en mester å sette sammen farger og interiør til en nydelig helhet. Veldig spennende det du sier om treverk. Jeg har nemlig en plate på kjøkkenbordet jeg lenge har lurt på å male hvit, men har avventet fordi jeg synes treverk luner i interiøret.
Denne kisten er helt nydelig i grønt med naturlig tre på toppen! Enda en flott kombinasjon hos deg:0)
Ha en fin kveld.
Klem fra Solveig

Vibeke / Mammas Hus sa...

Tøffa!! :D

KUL farge, selv om jeg fortsatt ikke liker grønt... ;P

Hyggehjem sa...

Jeg ææælsker dit sofabord:) Fantastisk stil og farve. Skøn blog du har dig, her hænger jeg ud lidt:)