tirsdag 26. februar 2013

{ De RUNETUNske Soverom }

I forrige innlegg lovte jeg visst å finne opp kruttet hva innleggstema angår.
Dét har jeg vel ikke akkurat klart, men det er neimen ikke langt unna! (hohoooo...)
Soverommene på hytta vår, også kalt RuneTun, har jeg aldri vist her på bloggen. 
I vinterferien holdt vi på å regne bort, så jeg hadde plenty av innetid til å få tatt bilder;) 


Huset har en grunnflate på knappe 54 m2, men rommer alikevel hele 4 soverom i øveretasjen - og det er mer enn nok plass til en familie på seks, som vi er. RuneTun er et tømmerhus fra 1925, og en av mange ting jeg falt pladask for på visning, var at man må gå igjennom et soverom for å komme til et annet. 
Koselig og sjarmerende... 
Vi må gå igjennom soverommet til Minste-S for å komme inn til vårt, som forøvrig er det minste soverommet. Husbonden (som er 1,90 på strømpelesten) kunne nok ønske seg litt mer plass i fotenden, og klager over at han må sove i fosterstilling - men man kan da ikke få i både pose og sekk heller... :P


Hele huset ble pusset opp før det ble lagt ut for salg, og hele øveretasjen hadde fått gulvbelegg av typen som minnet meg om en amerikansk Saloon. Det gjør vondt å tenke på at det ligger gammelt 
tregulv under belegget, som sikkert oser av nostalgi og sjarm, men vi bestemte oss for å IKKE gå på jobben med å fjerne belegget, og valgte derfor å male gulvene. Man kan både kjenne og se at det er skjevt og ruglete, og jeg elsker det! Den nydelige vedovnen sto i stua da vi overtok. Den var så søt at vi ikke hadde hjerte til å kaste den, så den får stå til pynt på soverommet til Minste-S.


Her regner vi fortsatt bort, og det er vår i luften - men all vett og forstand jeg er utstyrt med sier at vi nok kan vente oss både én og to vintre til før vi kan begynne å lengte mot sommeren. 
Håper dere har fine dager, og kanskje til og med vinterferie?! 

18 kommentarer :

Tre Engler sa...

For noen utrolig koselige soverom:)
Herlige farger og detaljer:)
Må være kjempe kos å være her:)
Sov godt
Klem Merete

Fru Andersen sa...

Rett og slett nydelig!
Skjønner godt at dere trives på RuneTun :-)

Linn sa...

Så nydelig, det var bare så lekkert:-) hærlige duse pastellfarger, passer godt inn på soverom;-)
I vårt hus må vi også gjennom ett soverom for og komme inn på ett annet;-)
Fin kveld videre til deg;-)
Klem

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Så nydelig koselig !
Så deilig å ha et sted å dra til :)
Fin kveld til deg :)

Lindas Lille Leilighet sa...

Så flott!:D Mange superfine detaljer..som vanlig;) Runetun høres litt ut som husdrømmen min det..kanskje bare noen kvm større;) Men perfekt som feriested! Heldiggriser!:)

Villa Oss sa...

For en nydelig hytte dere har, å for noen lekre soverom :)

Håper sola kommer til dere snart også, for her i Vestfold nyter vi den til det fulle :)

Klem

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Så fine soverum.
Enkelt og i lyse farver.
Kan godt forstå at i hygger jer der.
God dag til dig.
Klem Lonni

Taubanevegen sa...

Så skjønt og sjarmerende! Herlige vimpler.

Alltid inspirerende å titte innom Tyrifryd! :)

Barna og jeg koser oss med vinterferie nå, og været er flott! Håper været bedrer seg hos dere snart.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Såå fint det er på RuneTun :-) Sååå deilig stemning..sånn Maddiken følelse ♥ ;-) Klem til deg ♥

Yvonne sa...

Så utrolig koselig!!!

Inspirerende!


Ønsker deg en fiiiin kveld!!!
Klem

Sommerhuset i bakken sa...

Så utrolig koselige soverom! Lyst og delikat. Morsomt nattbord også. Det likte jeg kjempegodt. Veldig, veldig fint!

Ha en flott kveld!

Camilla sa...

For noen koselig soverom! Masse fin inspirasjon og hente inne hos deg:)
Fin kveld til deg!
Klem Camilla

cissemosse sa...

Bare nydelig! Favorittbloggen min uten tvil!! Har dere malt gulvbelegg???? Vi har et fryktelig et i hele 2.etg, men ble ikke anbefalt å male. Har ikke råd til å skifte på en stund, så positiv erfaring med maling hadde gjort meg glad!!

Silje Mari sa...

Herreminhatt så nydelig!!!! Ønsker meg også en slik koselig hytte!

Tove `blogg verden sa...

Så utrulig koselig på loftet hos dere :)
Spørs når minsten blir tenåring om det fortsatt er greit at dere må gå gjenneom rommet ;)
klem Tove

Maries smak sa...

Så lyst og lekkert!
Deilige blåtoner :)

Jeg oppdaget deg ikke før nå, men gleder meg til å følge med videre på den inspirerende bloggen din :)

God helg!
Hilsen Marie :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Sååååå fint det er! :D Jeg er bare 1,76 så jeg kan godt overta plassen til Rune! :D

stricksonne sa...

ich liebe ihre dekoration!!! liebe grüße von angie aus deutschland