lørdag 9. februar 2013

{ BØLGETEPPE }

Nydelig lørdag, strålende solskinn - og vinduer som bærer preg av å ha vært igjennom ei mørketid med masse levende lys, klissete barnefingre og mange måneders neglisjering av en stykk håpløs husmor. Jeg overser det en stund til, og koser meg heller med litt hekling. Jeg prøver meg på et bølgeteppe, og har høye ambisjoner om at dette skal ferdigstilles. Har nemlig en lei tendens til å bli lei sånn cirka halvveis,
 for så å begynne på noe nytt... Noen som kjenner seg igjen?



 Det var lettere å hekle bølger enn jeg hadde trodd, selvom én stripe tar sånn omtrent en halv evighet. 
Men jeg har regnet meg frem til at ved å hekle én stripe hver dag, er teppet ferdig om 3 måneder....
Viktig å sette seg høye mål! :)


Ønsker dere alle en knallfin morsdag og fastelaven!

 GOD HELG FININGER 

10 kommentarer :

Englevinger sa...

For et fantastisk flott teppe du lager! Jeg er imponert. Her er det også herlig solskinn denne lørdagen. Det gjør godt for kropp og sjel. Mine vinduer bærer også preg av en mørk vinter med mye levende lys og lite vindusstell. Men jeg gjør som deg, lar det vente litt til.

Ønsker deg en deilig helg!

Klem Katrine

Hanne Margrete sa...

Så koselige bilder med husarbeid og fine puter! Et sånn bølgeteppe kunne jeg tenkt meg og, men får se hva jeg får skviset inn,tihi;-) jeg skjønner egentlig ikke hvordan det skal gjøres, så oppskrift er et must i så fall! Så gode farger du har valgt!
Sitter og strikker attmed et skittent vindu jeg og... Lei av å strikke på den puta jeg driver med så må prøve å bli ferdig!
Ha en fin lørdag!

Klem fra Hanne:-)

beatehemsborg sa...

Åh, det er lekkert! Elsker fargene!

Klem

Ruths datter sa...

Nydelige farger du har valgt. dette blir fint.
Klem

Elisabeths idyll. sa...

Nydelig teppe i herlige farer ;o)))

Nyt helgen ;o)
Klemklem

Tone sa...

Så fint det blir.
Jeg startet å strikke et pledd i sommer og er kun kommet
Halvveis, ting tar tid ja:))
Her er vi på fjellet i helgen og har fått oss en fantastisk
Lang og deilig skitur i dag!!
Fortsatt god helg til deg og flott morsdag imorgen:))
Klem

Blåbærtua sa...

Så nydelig teppe og så herlige farger på det:)du har det så fint!puta var så skjønn den og;)
Ønsker deg ein fine kveld!
Klem fra Lillian

Tre Engler sa...

Ååååå...det teppet var jo bare kjempe fint:)
Og for noen herlige farger:)
Flink du er:)
Sov godt
Klem Merete

Stylist Aud Irene Larsen sa...

Så flink du er! Jeg heklet et nydelig teppe i fjor, men nå fikk jeg lyst til å lage et som ditt :)På Lillehammer har det snødd bra i dag, så det har vært en inne-kose-dag her :)Kjempeflott blogg du har, masse inspirasjon!

Klem
Aud Irene

Prinsesse Vilikke sa...

Nydelig teppe! Jeg hekler også et i bølgemønster. Det er veldig seint. Hekler som deg ca en stripe om dagen. Er nesten halveis nå...
Blir de iallfall da de blir ferdige..

Klem fra Karen