søndag 2. desember 2012

{ Once a WARDEROBE... }

...but not anymore! 
Før vi bygde på huset, fikk større hall, og bygde det hjemmesnekrede GARDEROBESKAPET - var denne lille huken all plassen vi hadde til oppbevaring av klær og sko. Siden det nye skapet sto ferdig, har den gamle skyvedørsgarderoben vært oppsamlingsplass for rot og skrot. Planene har vært klare lenge, 
men jeg har ikke fått ånden over meg - før nå!


Den ubrukelige huken har nå blitt kontor/arbeidsplass. Et stolfritt kontor faktisk. Beste Siri-mi lurte på hvor stolen står/skal stå. Altså......Det ble rett og slett ikke plass, så her må man stå og jobbe;) 
Regninger, post og lommerusk som i årevis har blitt slengt i en haug på toppen av en kommode, 
har nå endelig fått fast plass på "kontoret". 


Som bordplate har jeg brukt en gammel heltre dør jeg hadde stående, og malt den med gulvmaling. Stangen på veggen er skaftet på Husbondens jernrive. Det var akkurat passe langt, passe slitt og ikke minst: 
lett tilgjengelig - så jeg sagde det rett og slett av. 
Sorry Mac, jeg bare MÅTTE ha det - riva di er jo tross alt ikke ødelagt, bare LITT kort....hihiii;) 
Bak forhenget under pulten er alt fra sengetøy til binders sirlig systematisert i trådkurver. Me like!


Jeg har hektet av alle skyvedørene, med unntak av speildøren. Dels for å skjule regningsbunken, ringpermer og diverse andre ting som ikke trenger å vises, men mest fordi dette er det eneste helfigurspeilet vi har i huset. 
Og sånt kan man da ikke leve uten?! ;) 


 Håper dere har hatt en fin, fredfull og koselig 1.søndag i advent! 

16 kommentarer :

Gledene i livet sa...

Kjempekoselig kontorkrok :) Det er virkelig noe med å utnytte all plassen.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Smart! :) Og så fint ♥

Plaget med spam om dagen? Siden jeg må bekrefte at jeg ikke er en robot mener jeg. :P (Jeg får myyyyye spam....)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Slo på min jeg også nå, er så lei, selv om jeg får mail om det meste og ingenting legger seg på bloggen.
289 stk på en måned, ikke så mye som hos deg, men mer enn nok!

Koselige dager her ja, og i morgen skal mannen tilbake på jobb. ;) Blir litt hjemmebundet om dagen da, pga ks-såret, får jo ikke løfte S i setet engang, så får bare holde meg hjemme til jeg får hjelp. :P Ikke for det, meldt -19 grader i morgen.....


*stor klem*

Englevinger sa...

Wow! Dette var flott!
Også så stemningsfult og fint.
God adventssøndag til deg :-)

Katrine

Har en drøm... sa...

Så lurt, og så flott som det ble ♥
Du er flink du Monica:))

Li/Småtingene sa...

Så smart! Og fint ble det også!
Du er så flink til å bruke det du har, og gjøre det så fint!

Ønsker deg en flott adventstid!

:-)

Randi sa...

Helt genialt, og så så stilig som det blei! Koselige bilder du viser:) Fin ny uke til deg.
Klem:)

Tre Engler sa...

Utrolig koselig kontor krok:)
Passet perfekt å lage den der:)
Nydelige bilder og vakkert pyntet:)
Sov godt
Klem Merete

Tone sa...

Smart! Veldig fint ble det.
Utrolig deilig med en slik plass hvor man kan stue bort regninger og den slags:)
flott ny uke til deg.
Klem

MissMette sa...

Hei Monica skjønne :)
Du er bare kjempeflink og ikke minst kreativ :) Super sted og plass du har laget... og alle har vi vel trengt en slik plass - i alle fall jeg :) herlig ღ Flotte bilder under her også av både julepyntet kjøkken, lysbrett og vakker julestjerne ღ Ønsker deg en fin 1. søndag i advent, og ha en fin uke som kommer. Klem fra Mette

- som er innom å titter med ikke alltid har energi til å legge igjen noen ord ღ

Jatte sa...

Ååå så smart!! Virkelig utnyttelse av all plass ja :D

Ha en fin ny uke -
Klem Jatte :)

Monica sa...

Så smart!
Og så koselig krok du har lagd deg :)

Ha en flott ny uke :)

Hilde sa...

Så koselig det ble. Og hvem trenger vel stol? ;-) Ønsker deg og dine en koselig adventstid. :-)

Elisabeths idyll. sa...

SÅ fint!!;o)))
Klemmer Elisabeth

toves sammensurium sa...

Åååå,det er så deilig når den der ånden kommer på besøk;)
Send den videre!!!
Toveklem:)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe flott når man har fått gjort noe man har tenkt på lenge.. Dette ble jo rååå bra :-) Klem