søndag 16. desember 2012

{ Adventsstake - DIY }

3. søndag i advent og på høy tid å vise frem årets adventsstake. 
Den er hjemmelaget, og inspirasjonen har jeg hentet fra 
Hanna med den nydelige bloggen Sjarmerende Jul
Jeg har vært i skuffen til Svigermor og hentet 
(jeg spurte pent først altså...;)
 et gammelt gryteunderlag. 


I gryteunderlaget har jeg satt små kronelys, og satt på tall-pins. 
Et lite God Jul-skilt er festet med ståltråd i det ene hjørnet. 
Til pynt har jeg brukt kongler og nøtter.


Det tok ca 5 minutter å lage denne, enklere enn det blir det ikke. 
Og den ble jo fin?


Håper dere har hatt en koselig 3.søndag i advent!
Vår har vært preget av juletrepynting og sykehusinnleggelser.
Det gjelder å se positivt på alt som rammer en, og være ekstra takknemlig for det man har. 

8 kommentarer :

Englevinger sa...

Hei Monica! For en flott adventstake du har laget! Dette skal jeg så absolutt huske på til neste år :-)

Klem Katrine

Nanna's verden sa...

Hvor er den fin og meget enkel :-)

Glædelig 3. advent.
Kram Nanna

Hjertebank sa...

Nice!!! Så lett kan det gjøres ;)

Tre Engler sa...

Utrolig sjarmerende og herlig Adventsstake:)
Ha en herlig uke
Klem Merete

Julie sa...

Så genial adventstake!
Enkel og NydeligFlott!
Men det jeg la merke til på det øverste bildet var de utrolig vakre putene i bakgrunnen!
Jeg har helt dilla på linstoff for tiden, men har omtrent ingen ting av det! Lommeboka strekker ikke til på interiørfronten når man venter sitt første barn!
Men åååh så mye lekkert som finnes i lin fortiden!!!
Jeg satser på å vinne i lotto snart, så jeg kan innrede spisestua med vakre linputer ;-)
Ha en fortsatt fin førjulstid!
Klem fra Julie :-)

Blåbærtua sa...

Så utrulig fin og flott adventstake,så enkelt:)
Ønsker deg ei forsatt fin førjulstid:)
God klem fra Lillian

Fruehuset sa...

Så kul! og enkel:)
Alt som kan lagast på 5 er jo fabelaktig.

Ønsker deg fine førjulsdagar.

"Mira" sa...

Stilig og fin,

Ha ei fin adventsuke,

Klem,