lørdag 24. november 2012

{ SALIG lørdag - snart ADVENT }

Stille og rolig lørdag for Minste-S og meg, akkurat det jeg trenger mest:)
Idag er det bare én måned til julaften, og én uke til jeg kan tenne stjerner og staker! 


Stuen er mer 
eller mindre klar for advent,
og gradvis påfyll av julepynt. En liten stuegran
er kjøpt inn. Syns de er så søte! De blå pleddene i sofaen er
byttet ut med beige linpledd, og noen av putene er byttet ut med nye. 
Siden vi i mange år har hatt rødbrun sofa har jeg ikke hatt puter med rødt i, 
det ble liksom LITT (veldig!) kræsj for meg...! Men i en hvit Ektorp kan ingenting bli feil, 
så i år har jeg kjøpt meg noen juleputer. Én av dem har allerede fått hedersplass i sofakroken. 


Tørkede hortensiaer er erstattet med einer jeg plukket i skogen bak huset forrige helg, 
og svibler er et "must-have" på denne tiden. Jeg har tatt mine ut av potten, 
vasket røttene for jord, og satt dem i vann i telys-glass. 


I kveld blir det julebord med jobben, og da blir det nok et par glass vin i skrotten. 
Åsså skal jeg skåle for den tøffeste dama som går i to sko, og som jeg er så ubeskrivelig glad i: 
 Mamma - you rock my world!! 

12 kommentarer :

Monica sa...

Vakre bilder av nydelig stemninger! Jeg har så smått begynt selv, gleder meg til neste helg :) I år koser jeg meg igjen med å lage min fotografiske julekalender (4 år på rad) - det gir meg så mye glede i førjulstida <3 I dag har jeg lagt ut en liten forsmak på kalenderen på bloggen :)

Himmelberget sa...

Hei !
Tusen takk for at du viser slike flotte stemningsfulle bilder :) Har så vidt begynt med litt julepynting her i heimen òg. Greidde ikkje å venta lenger...
Storkosar meg her inne på bloggen din.
Kos deg på julebord i kveld :)

Mvh / Janne

Anonym sa...

Flott hos dere, og hjertens enig i det siste. Skal på julebord selv, men kjører, med blålys.

Anonym sa...

Flott hos dere, og hjertens enig i det siste. Skal på julebord selv, men kjører, med blålys.

Lill Nohr sa...

Så koselige bilder, her er det skikkelig stemning! Den puten var kjempefin:) Likte også vinduet du har på bordet med stæsj på. Lekkert! klem lille meg

Flisan sa...

Ja jeg likte veldig godt vinduet på bordet som du har stæsj på, det var kreativt og tøft!
nydelige bilder hos deg, så stemningsfult og masse inspirasjon!
JA - neste helg blir bra når vi kan tenne julestjærner etc.
God lørdag til deg og dine :-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fint, Monica-min ♥ Koooooselig!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Nydelige bilder av ei av de koseligste stuene jeg har vært i ♥
Kos deg på julebordet, neste helg skal jeg avgårde...!!

KLEM

Tre Engler sa...

For en utrolig koselig stemning:)
Du har det bare så vakkert og hjemmekoselig:)
Nydelige bilder og masse inspirasjon:)
Håper du har kost deg i kveld.)
Klem Merete

Har en drøm... sa...

Lekkert Monica!!
Endelig kan vi begynne pyntingen, og neste helg er ALT lov, hehe:))

Ha en FAB kveld ♥

Tante Titti sa...

Flotte bilder og god stemning i stua di, Monica! Ser fram til så smått å begynne å finne fram litt stæsj og pynte opp litt mot jul, men her ventes det alltid til 1.desember.
Ønsker deg en fin søndag!
Titti-klem!

Trine sa...

Førr nån herlige bilda! Kjenne at løsta på å gå ut å hente granbar e stor :D Ikke enkelt å holde ut når man har så løst å pynte til jul <3

Håpe du har ett flott julebord i kveld!
Klæm Trine