fredag 7. september 2012

{ Ferdig FRANSK dør... }

I mitt forrige innlegg viste jeg dere mitt siste DIY/SDS-prosjekt, og mange av dere etterlyste bilde av hele døra. Nå er den endelig ferdig, og det er klart dere skal få se! Døren er montert utenpå verandadøren.
Litt upraktisk å måtte åpne 2 dører? Joda...men på denne tiden av året bruker vi den ikke uansett, og gardinene er bestandig trukket igjen - året rundt.



Døren var opprinnelig helt tett. For å få inn lys har jeg tatt ut det øverste speilet/feltet, og fått en kul kollega til å skjære to glass til meg. Disse har jeg kittet fast på den gode gamledagse måten, 
og kledd med folie fra Vindufolie.no. På baksiden av glassrutene har jeg 
hengt opp noen søte glasslykter som lyser så fint om kvelden....


Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Det eneste aberet er at juletreet pleier å stå foran verandadøren. Jeg vil ikke dekke til døren, så neste utfordring er å finne en ny plass til treet i den lille stua vår:) Hihiii...

Og for ordens skyld - slik så døren ut før jeg gikk løs på den:



Håper dere har fine dager!


30 kommentarer :

Man tager hva man haver sa...

Wow, det var litt av en forvandling, skikkelig fransk og lekkert.:) Så fine de kranse var forresten, har du laget dem selv?

Klem fra Kari

Linn sa...

Så utrolig fint, og for en genial ide:) det fikk jeg lyst til og prøve ut selv:):):) inspirerende:)
klem fra Linn

Hulda sa...

Fantastisk kreativt og flott det du har gjort med døren! Nydelig med folien også. :)

Signe sa...

Superfint har det blitt, flink er du :)
Og for et prosjekt!

Tre Engler sa...

Den ble jo bare RÅ lekker:)
Tenk at man kan trylle frem noe så vakkert av en vanlig furu-dør:)
Kjempe flink du har vært og kjempe inspirasjon:)

Klem Merete

Monica fra Moxas Univers sa...

Så utrolig kreativt og lekkert! Jeg tror aldri at jeg hadde turt å begynt med et lignende prosjekt en gang! Jeg tar av meg hatten...

Driiiit lekkert altså..!!

Masse klemmer fra en imponert Monica :)

Li/Småtingene sa...

Utrolig bra! Stor forvandling; det må ha vært litt av et arbeid! Men det ble jo kjempefint - lur idé!

:-)

HANNES DAGBOK sa...

Guuuud så flott, du er FLINK!!!!!!

Ha en strålende kommende helg:)
KLEM!

(lurer på om dette må vises frem på VI-bloggen i morgen...)

Ruths datter sa...

Kjempestilig. Skal si du er flink.
Klem

Grip dagen sa...

Genialt - rett og slett!
Jeg har flere slike matter ute og på terrassen; korte, lange, smale, breie.
Gjett om jeg skal gå rundt med dem i morgen når det blir lyst. Kanskje noen får nye bruksoråder?
Det hender jeg får halvville idèer i hodet. Men jeg har ALDRI vurdert å henge opp dørmattene - før nå....
Hjertelig takk for et kjempetips!
Natta-hilsen fra Marit

Lindas Lille Leilighet sa...

Tuller du med meg eller?? Har døra gått fra furu til fransk drøm?:D Du er jo bare så flink! så helt kjøpt ut! :D Sitter i dette nu og stirrer inn på kjøkkenet, der det hadde vært sååå fint med en sånn dør:D Dette skal jeg jammen med huske på:) For dobbeldører er dyrt! Kan jo likegodt gjøre dette med to vanlige dører som med en:D Lagt i inspirasjonsmappa; check! :)))

"En Vintage Drøm" sa...

oi! Det var litt av en vakker og flott DIY !! Skikkelig flott ble det! :) Du gir meg masse inspirasjon, Monica! Alltid spennende å titte innom bloggen din!! God helg til deg!! klem

Tone sa...

What!!!??!
Wow så utrolig lekkert. Er jo ikke til å tro at man få en så nydelig dør utfra en vanlig litt kjedelig furudør....
Dette ble knallfint!
You rock altså:))
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du er så kreativ at det ikke er moro engang. At det går an!!!!

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lekkert ♥

Krossmyra sa...

Wow, bøyer meg i støvet! For en forvandling! Du er sinnsykt dyktig! Kjempefint!
Og tusen takk for koselige kommentarer hos meg:)
Klem

Runehuset sa...

Det var bærre lekkert!!! Så stemningsfullt det så ut med lyktene bak glasset.

Monica sa...

Utrolig lekkert :) helt utrolig at det går å få DET flotte resultat ut av en helt vanlig dør.

Supert !!!!

God helg klem fra Monica/Fru Sjøaker

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Åhhh her er det morro og ta turen innom. Det er ikke så ofte jeg får tatt runden rundt i blogg landia og da er det deilig å kunne scrolle nedover i et hav av flotte innlegg!

Jeg digger bloggen din og jeg digger deg, du er utrolig flink og kreativ =))

Ha en flott helg!

Go klem til deg!

Kristin sa...

Du, dette var en virkelig god ide!!!
Kristin

Mor Inger`s hus sa...

Dette trur jeg må være det beste prosjektet jeg har sett. For en genial idè.
Du havner rett i bloggrullen min.

God helg.
Klem, Inger

Villa Oss sa...

Wow! For en positiv og herlig forandring :) Tommel opp for din kreativitet!!
God helg til deg :)

Silje Marie sa...

Er bare så imponert!!!!
Ble jo bare helt fantastisk flott;);)
Ønsker deg en herlig helg;)
Klem fra meg!

Margaret sa...

Jeg bare digger bloggen din og huset ditt! Du har en utsøkt stil, og jeg får masse inspirasjon når jeg er innom her. Døra ble utrolig flott. Nå fikk jeg veldig lyst til å prøve selv... ;-) Ha ei flott helg!

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Rett og slett fantastisk!!!

Fin søndag til deg,klem Vibeke

Sivs verden sa...

Utrolig fint og kreativt Monica:)

Klem

Fruehuset sa...

Himmel og hav!
Eg er så imponert!
For ei fantastisk dør!
Ikkje minst med tanke på kva det var før:)

Anonym sa...

Så flink du er! Elsker ideen din.

Får prøve å få gubben med på noe lignende. Hadde vært såååå fint med ei sånn "svingdør" mellom gang og stue. Lurer på om hvordan du har hengslet dem?


Hilsen Hilde

Mittfristed sa...

De dørene du har laget er bare helt fantastisk flotte!!! Sååå kreativt. Rett og slett kjempelekre.

Hilsen Anniken

Elise sa...

Wow, helt fantastisk! Her snakker vi DIY på høyt nivå! Denne døren ble kjempefin, og det er nesten utrolig at det går an å forvandle en helt vanlig dør på denne måten. Jeg er imponert!

Elisabeth sa...

Utrolig vakker dør!
Kreativt og godt arbeid! :)