fredag 17. august 2012

{ Vårt nye INNGANGSPARTI }

Så nytt er det riktignok ikke lenger, siden det sto ferdig i fjor sommer. Det har bare tatt litt tid å få på plass siste rest av kledning, hjørnebord, takkasser og maling... Jeg traff til og med et par timer med oppholdsvær for et par uker siden, og fikk beiset plattingen og trappen;) 
(Neiiiii, jeg klager ikke på været, den siste uken har vært tørr og nydelig...;)


Jeg er sååå fornøyd med valg vårt av ytterdør, og får veldig mange spørsmål om den. 
Den er fra NorDan, kjøpt hos Byggmakker. Fargen heter Gustaviansk Blå - so loving it! Dørskiltet er fra RamSign. Plattingen er beiset med Jotun Terrassebeis, i fargen Shimmergrå.


Hagebenken er også fra Byggmakker, og stolen er en gammel kjøkkenstol malt i samme farge som døren. Teppet på stolen er fra Kremmerhuset, puten i benken fra H&M Home, øvrige tekstiler er kjøpt på Rema 1000(!!) Kabeltrommelen har fått et lag med betong på toppen, for å få en jevnere flate, deretter malt med Pure Color i fargen kalkgrå. Mange mener at disse tromlene har blitt en harry inflasjon - da tenker jeg at jeg er og blir harry i minst en sommer til - om ikke enda lengre;)


Skal prøve å rote frem noen gamle bilder i helgen, så dere får se
 før&etter bilder av inngangspartiet vårt, om dere vil se?
TUUUUUUUUUUUUSEN TAKK 
for alle kommentarer og fine ord på skapet i forrige innlegg. Jeg er overveldet, 
det samme er Husbonden - som lurer på hva han skal finne på neste gang for å overgå seg selv.....?! 

37 kommentarer :

Hulda sa...

Ser jo utrolig flott ut! Jeg falt helt for dobbeldørene. Nydelig lys farge på dem. Jeg er så begeistret for dobbeldører, men siden vi ikke har plass på huset, ble det dobbeldører i lysthuset. :) Ble skikkelig inspirert av bildene dine. Har akkurat vært ute og tatt bilder fra vårt inngangsparti, har malt ytterdøra i samme farge som lysthusdøra. :) Herlig her hos deg!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Du så vakkert inngangsparti. Her føler man seg velkommen! Nydelig dør og blåfarge. Så koselig!!!

Takk for titten!!

God helg til deg og dine.

Klem fra Hjørdis

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fantastisk lekkert! Jeg ELSKER inngangspartiet deres ♥

My home is my Castle - by Kari sa...

Helt nydelig inngangspart, og alt passer så godt sammen. Lyst og lekkert !!
Tror ikke jeg fikk kommentert forrige innlegg om skapet ...Rett og slett dritfint !!! dere burde ta petent på det, for her kommer det til å dukke opp flere like skap tenker jeg ;)

Klem,Kari

Man tager hva man haver sa...

Dette var lekkert, døren var jo bare så nydelig. Nå fikk jeg lyst å male inngangsdøren vår, men siden jeg bor i blokk har jeg ikke lov til det. :( Nå har den er gyselig blåfarge, helt idiotisk å velge en slik farge istedenfor noe nøytralt spør du meg.

Skapet var skikkelig stilig da, blir vanskelig for gemalen å overgå den der. :)

Ha en strålende flott helg.

Hegemors store, lille verden sa...

Monica - dette var UFYSELIG FINT!!! Vemmelig lekkert og grusomt, grusomt skitfint!!!!!
Til etteretning så kan du risikere å få et plagiat inngangsparti her i sør neste år når vi skal bygge ut vårt inngangsparti....;);)
Og - jeg så puta nå, ja;);)
Alt var sykt fint!! EKTREEEMT misunnelig!!
(og alt dette gjelder skapet til gubben din også;);)
God helg!!!
Klem fra meg:)

Ninas hjem ♥ SuperLille sa...

Fantastisk nydelig!

Marits Hverdagsgleder sa...

Det inngangspartiet er rett og slett NYDELIG! God helg! Klem

HusmorDronninga sa...

Gaaad så fint dere har det!
Virkelig til inspirasjon! Inngangspartiet her hos oss må det virkelig gjøres noe med, så inspirasjonshentingen kommer til å være heftig ut over vinteren!!!
Åsså den døra da! Pjuh... Skjønner godt at du har fått mye skryt fra før av for den ja :D
Lekkert!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Rå vakkert inngangsparti :) Flott farge på døren din også. søta :)
HA en fin kveld og GOD helg :)
Klemmer til deg!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Kjempe lekkert inngangsparti...
Ha en knall fin kveld
klem

Kristin. Hjem og hobby sa...

kjempeflott. Fin dør og fint skilt:-) Hilsen Kristin

Mari Crea sa...

Nice color
Hugs
Mari

Har en drøm... sa...

Så utrolig lekkert Monica!!
Elsker dobbeldørene og fargen - stunning:)
Kjempefine detaljer og farger, tipper dere smiler hver gang dere kommer hjem til dette inngangspasrtiet ♥ Hadde jeg gjort i allefall, tror jeg hadde gått mye ut, faktisk, bare for og komme hjem igjen, haha:)

Ha en fin fin helg ♥

toves sammensurium sa...

Nydelig inngangsparti!
Nydelig dør!
Nydelig farge på døren,skiltet likeså!
Nydelige bilder!
Dette var virkelig en fryd å se på...
Tyrifryd;)
God helg -Toveklem:)

Bdicte sa...

Sååå fint!!! Her var alt jeg elsker! Den doble døren, den blå fargen på døra, den grå beisen på trappa, kabeltrommelen - ja, alt!
Jeg har forresten ikke fått memo'et om at kabeltromler er harry... så det skjit vi i:)

Gratulerer med besøk av boligdrøm!! Moro, gleder meg til å se reportasjen:))

Klem
Benedicte

Gårdsjenta sa...

Så nydelig inngangparti! Innbydende og fott :)
Nydelig farge på døra også :)

shimmergrå har jeg sett på tiil terrassen her, ble ikke mindre overbevist nå

Blåbærtua sa...

Berre heilt fantastisk flott,har liksom ikkje ord for bildene du viser,wow wow:))
God helg til deg!
Klem fra Lillian

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Wow! Fantastiske uteplass!! ☺ Og herleg at den er so romsleg☺
Flinka!

kLEM m♥

Anonym sa...

Det e bærere lækkert. Helt kolossalt med andre ord.
Mvh MaPa

Tre Engler sa...

Wow.... for et utrolig vakkert inngangsparti:)
Må være en drøm å bli velkomment på denne måten når man kommer på besøk:)

Nydelig!

Ha en herlig helg

Klem Merete

Lindas Lille Leilighet sa...

Jeg elsker alt fra kabeltrommelbordet, som jeg ikke synes er harry!;) Til blomstene, til beisen til ja, egentlig ALT:D Og sist men ikke minst den utrolig vakre døra!! Jeg vil ha en sånn dør! I akkurat samme farge:D Lagt i inspirasjonsmappe..Check! hihi

PERNILLA sa...

oj, oj , oj så fint!! Gillade färgen på dörren.
Ni måste vara jättenöjda.

Kram

Pernilla På Piazzan

Fire Hjerter sa...

Så hyggelig inngangsparti. Her føler man seg velkommen. Nydelig farge på døren var det også. Litt original - tror ikke jeg har sett den fargen brukt på dør før.
HA en trivelig kveld

Mona sa...

For et flott ingangsparti ! God helg :)

Villa Wonka sa...

Så utrolig flott inngangsparti dere har! Og dobbeldøren er jo bare en drøm :-)
Har du malt døren selv, eller kom den ferdig lakket? Jeg skal male ytterdøren vår, men er usikker på hva type maling jeg skal bruke. Syns ofte at malingen kan flasse av når man maler lakkede dører.

God helg!
Klem Kristin

Annikashjem sa...

Så fint inngangsparti du har fått !
Nydelige detaljer, elsker fargen på døra di !!!

Hilsen Annika

Gitte sa...

Nydelig!
Utrolig lekker farge:)
Ha ei fantastisk helg!
Klem Gitte

Anonym sa...

Kjempelekkert :)
Hvordan gikk du frem når du la betong på kabeltrommelen ?

Hilsen
Ann -Magritt
Mo i Rana

Monica sa...

Superfint ble det, og skapet under her var helt knall. Så noe lignende i et hotell en gang, der var inngangen til restauranten bygd som et lite hus i huset, kjempekoselig synes jeg. Blir jo så personlig også når man lager det selv og får det akkurat som man vil og helt tilpasset størrelsen på rommet.

Ha ei fortsatt fin helg :-))

mamma i nord sa...

Inngangspartiet deres er så flott.
Jeg er jo en av de som tidligere lurte på døren, og det fikk jeg jo svar på :-)
Jeg ønsket meg den i grønn, men ser jo nå att en lignende farge som det dere har er jo rett og slett nydelig, og siden jeg er en blå person, så hadde det kanskje vert mest naturlig med en blå farge.

Mannen digget skapet i forrige innlegg, og han er IKKE lett påvirkelig, men dette kunne han tenke seg å lage noe lignende av.

Liker ikke å være copy cat, men er jo så gøy å finne så flott inspirasjon på ett sted.

Ønsker deg og dine en strålende søndag. Vi har nå sol om ikke annet.

Klem Tanja

Solgården sa...

Underbart! Vackert! Bara såååå fint! :)

Anitas Interiør verden sa...

Vakkert inngangsparti Monica, lekkre duse farger,. Kjenner til den at ting tar tid,sån er det vel hos de fleste av oss tror jeg.

Ha en fin mandag
Klem Anita

Maria sa...

Hei

Jeg dumpet borti bloggen her da jeg googlet "male skap" eller noe sånt. Nå har jeg brukt siste uka på å lese den fra start til d.d.
Morsomt å følge endringene i valg av farger osv. og masse tips og informasjon å hente. Selv for meg som på ingen måte er veldig interessert i interiør. Egentlig. ;-)
Ville bare legge igjen en liten hilsen og takke for mye fine bilder og interessant lesning. :-)

I Det Lille Grå Huset sa...

Nyyyydelig:)) skikkelig gjennomført og vakkert:))
Ha en fin dag :)
Klem Line

Ps: har du lyst til å vinne husnr i samme stil som dørskiltet deres så stikk innom da vel ;)

Glassveranda sa...

Rålekkert!!! -Og herlig farge på dørene!

Ha en fin start på den nye uken! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Barnelykke sa...

Gustaviansk blå er noe av det vakreste jeg vet ... Bare så lekkert!

Klem
Birte