torsdag 30. august 2012

{ DIY - French Feelings... }

For noen uker siden møtte jeg en inspirerende dame, som ga meg en spennende idé. 
 Så spennende at jeg måtte sette den ut i livet aldeles straks;
En franskinspirert skodde-dør har tatt plass i min stue...



Heldigvis hadde jeg en gammel heltredør stående, som passet som fot i hose i verandadør-åpningen - og dermed var prosjektet igangsatt. Jeg fikk hjelp av Klabb & Babb (mine personlige snekkere som fikser det meste) til å dele døren på langs. For å få døren til å se gammel ut (for den er egentlig ikke gammel-gammel) har jeg klattet og griset litt med sparkel, for å få ujevnheter i overflaten. Det ser nesten ut som det ligger gamle lag med maling under den nye. Så hengslet jeg døren inn i den eksisterende dørkarmen,
altså utenpå verandadøren.  


Frisene er laget av Dan Dørmatte i gummi fra Kid. Jeg kjøpte 4 stk a kr 69,- og skar ut den innerste "rammen" med en tapetkniv. Deretter ble de spraylakkert og limt opp på døren med kraftig monteringslim. 
Jeg skrapte av litt av lakken for å få en slitt effekt. Det ser jo nesten ut som ekte jernfriser?! Den øverste delen av døren er ikke helt ferdig enda, men dere skal få se hele døren så snart den er ferdig:)


Praktisk anretning? På ingen måte. 
Men vakker? Definitivt, ihvertfall etter min mening.
Tusen takk for inspirasjonen du ga meg, Glennie - håper du snart begynner å blogge igjen:)

Psssst: Wannabe-Kirkestaken er kjøpt hos Jotex, for en slik og ingenting;)

34 kommentarer :

Tre Engler sa...

Wow... dette var bare utrolig flott:)
Så herlig inspirasjon:)
Ble lekkert:)
Ha en herlig helg

Klem Merete

Yvonne sa...

så nydelig!!! herlighet!

Jeanine sa...

Aldeles nydelig:) Dette fikk jeg lyst til å gjøre selv:)

Bdicte sa...

Herregud kor smart du e! Råfint!

:))
Klem
Benedicte

Gårdsjenta sa...

Så flott!! :D Og du lurte meg med de dørmattene i alle fall ;)

Jotex er jo kjempeflott, veldig fine priser, og de er mulig å gjøre noen kupp der :)

Blåbærtua sa...

Så utrulig flott,kjempefin inspirasjon:)
Fin kveld til deg!
Klem

Janita sa...

Helt lekkert :-)

Janita sa...

Helt lekkert :-)

Hilde Pernille sa...

Så genialt! Det ble kjempefint :)

Fru Andersen sa...

Kuuuuuuuuuult!

Nina sa...

Fy søren så kreativt dette var!!! Sånn kunne eg tenkt meg selv!

Linn sa...

Går det an? Helt utrolig genialt spør du meg:) Kreativt med stor K:):) Klem

Tove sa...

Stilig.
Klem Tove

Fossestua sa...

Stilig! Skulle gjerne likt å sett et avstandsbilde også, for det var litt vanskelig å se helheten... ;)

Fossestua sa...

Stilig! Skulle gjerne likt å sett et avstandsbilde også, for det var litt vanskelig å se helheten... ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du er så kreativ at jeg bare får mer og mer vondt i viljen min.... *ler*

Gleder meg til å se hele!

Villa Wonka sa...

Så utrolig fint! Kjempe flink er du, og bloggen din er utrolig inspirerende :-) Gleder meg til å se døren når den er ferdig.

God helg!
Klem Kristin

Anitas Interiør verden sa...

Dette var utrolig vakkert Monica,herlige bilder du tar.

Liker godt det nye utseende på bloggen din nå.
ha en fin fredag

Klem Anita

Ingvild-Christin sa...

så utrolig flott og smart :)
Det er jo så gøy når man får til slike ting!

Kos deg masse med det og god helg :)

mamma i nord sa...

Du impnerer stadig med din oppfinnsomhet.
Dette var jo utrolig fint.
Blir spennende å se helheten.

Krossmyra sa...

Så kreativt!
Kjempefint!
Ha en fin kveld:)
Klem

Synnøve sa...

Nydelig er det. Hadde aldri gjettet at det var gummimatter du hadde brukt:-)
Nydelig soverom du har.
Koselig reportasje i bolig pluss:-)
Ha en fin helg
Klem

KROnPRINSESSENE sa...

Nei har du sett...
Så kreativt og fint :)
Og så rask du er til å utføre!
Ha en fin helg og nyt det nye ;)
Klem May Helen

Signe sa...

Jøssenavn! Lekker og oppfinnsomt!
Flink er du :)

Lill sa...

Knallflott:)
Du får det til..

ha en forsatt fin kveld og god uke

klem fra Lill

Daisys home sa...

Så utrolig kreativt og fint dette ble D:) Du er virkelig kjempeflink.
Takker så masse for svar ang. de skilta:)
Ha en fin ukestart
klem sissel

FruLykke sa...

Så utrolig flott det ble :)
Hadde ikke kunne mistenkt at det var dørmatter som er brukt.
Så kreativt!

Klem Annie

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Tusen takk for nok et inspirerende innlegg fra deg!:-)

Klem fra Hjørdis

solihjartet sa...

Så stilig!!

Du er flink!! Og takk for tipset med staken ;)

Barnelykke sa...

Så enormt kreativt! Det var virkelig spennende lesning og ikke minst - nydelig å se til!

Klem
Birte

Notre-de-maison/ Gry sa...

Herlighet så flott!! Utrolig lurt funnet på, og så lekkert et resultat!

Hjerterdama sa...

Så utrolig stilig :) Fikk en ide jeg og :) herlig med inspirasjon ;)

Milla sa...

Oi, oi, oi!
Så kreativt og lekkert :))
Jeg ble skikkelig inspirert. Det ble virkelig kjempe fint.

Ha en finfin dag!
Hilsen Camilla

Monica sa...

Helt fantastisk fin ! :-) Jeg tenker så et knaker her nå, for å få til noe lignende !