tirsdag 17. april 2012

INDUSTRIELL Lampe - Lykke

Som jeg skrev i DETTE innlegg, var jeg så heldig at jeg fikk kjøpe to gamle industrilamper av Fossestua-Lise. Den ene har jeg hengt opp over kjøkkenbordet på hytta. Den har litt malingsflekker på seg, men jeg syns ikke det gjør noe, tvert imot. Det viser jo bare at den har levd et liv - akkurat slik jeg liker det best;)


Det elektriske var ødelagt/ikke til å stole på lenger. Jeg har brukt DISSE stofftrukne lampeledningene fra Ellos, enkelt og billig:) Den andre lampen har ikke fått noen plass enda, men jeg finner vel på noe;)


Travel uke her i huset med mange gjøremål, jeg ser frem til å senke skuldrene til helgen... 
Håper dere har en fin og vårlig tirsdag!

 Og HIPP HURRA for Husbonden som fyller år idag 


26 kommentarer :

Signe sa...

Den var vel lekker!
Og supert tips om Ellos, det skal sjekkes ut :)

Gøy på Tangen sa...

Den lampa var virkelig lekker! malingsflekkene gjorde den jo bare enda finere:)
Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg, setter stor pris på det!
klem Cathrine

Marits Hverdagsgleder sa...

Hei Monica :) Den lampa var kul. Malingsflekkene gir den sjarm. Spennende å se hva du gjør med den andre.Ha en fin tirsdag.
Klemmer

Lifestyle By Lena sa...

Åååh vilken snygg lampa. Och din blogg asså, så fiiin!
Tack för fina ord hos mig nu lägger jag till mig som följare hos dig :)

Kram

liven sa...

Knallfine lamper som nok glir rett inn hos deg :)

Grattis med dagen i huset....og ha en fin feiring :)

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

For ei lekker lampe! og helt enig- malingflekkene gir bare sjarm og varme :)

Tusen takk for så koselig hilsen inne hos meg - det setter jeg så pris på :) Har blitt sååå glad i den lyse blå fargen :)
Ha en fin fin dag og ei spennende uke :)
Klem Lisa:)

Renates hjørne sa...

Den var jo knall lekker ;)
Gratulerer til mannen din!
Klem fra Renate

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefin, Monicamin ♥

Fossestua sa...

Så stilig det ble!

Hihi, mannen min holdt på å tilte da jeg sa jeg skulle legge de lampene ut for salg :D.
Han mente jeg burde hive de heller. Han skulle bare vist at de var veldig nært på å bli hengt opp hjemme i Fossestua.

Desverre (heldigvis for han), så ble de for røffe hjemme hos oss. Enda etter 14 år sammen, så forundres og sjokkeres han stadig over alt "rasket" jeg ser mon i :D . Ble overlykkelig her i sommer da jeg fikk en gammel og bunglete vannkanne i sink. Av den god gamle sorten :) Slike ting bare rister han på hodet av, og ser aldeles ikke sjarmen i de.

Artig at lampene kom til et godt hjem. Gleder meg til å se hvor den andre blir hengt opp :)

Ha en fin dag Monica :)

Har en drøm... sa...

Gratulerer så masse til mannen:)
... og til deg, med nye lamper, hihi ♥
Knallfine!

Ha en fin fin kveld:)

Siv sa...

For en fin lampe!!:)

Tre Engler sa...

Hei!

Den ble kjempe fin:) lekker lampe!

Sov godt!

Klem Merete

Blåbærtua sa...

Så knallfine lamper,stilige:)Skulle gjerne hatt ein slik lampe eg og!
Gratulere til mannen din,kjekkt med bursdag:)

Barnelykke sa...

Nydelig - malingsflekkene gjorde den bare enda vakrere!


Klem
Birte

ide-puffen sa...

Nydelig. Ja patina og historen skal vises :) Som rynkene mine he he
Takk for tips fra Ellos.
Grattis til mannen fra meg
Kos uke videre
Randi

Kremfaret sa...

Stilig, de var praktfulle :-) Enig i at det bare har sin sjarm med flekker her og der. Det viser liv og historie! Grattis med flotte lamper ;)

Zopp Design sa...

Så flott lampe :)

Vi har en give-away på gang. Kom innom og vinn fine premier da vel :)

Siren sa...

Herlig lampe, og så stilig med stoffledning! :)

mamma i nord sa...

For en flott lampe !!!
Hærlig å eie slike ting som har med seg historie.

Sender over en forsinket bursdags hilsen til din husbond også.

Klem Tanja

Solgården sa...

Såååå himmla flott lampa!
Vill också ha :)

Gratta husbonden i efterskott :)

Kram kram/Sofia

Anette sa...

Nydelig Monica!!!:-)

Klem

Fruehuset sa...

For ei kul lampe:) Likte også godt at den viste at den hadde levd eit liv.
Tusen takk for koselig gratulasjon på bloggen min, 30 er vel ingen alder:)

Eg har ein give away på min blogg om du har lyst å vera med:)

Helsing Marianne

Anita Stensvold sa...

Så fine de lampene var :) Perfekt slitt :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

GURIMALLA, sååååå fine lamper du kom over, søta :)
Heldige deg!

Ha en nydelig kveld :)
Klemmer til deg!

Frøken H sa...

For en tøff og sjarmerende lampe! Herlig! ♥ Heldige deg som har en til...;) Ønsker deg en fortsatt fiiin uke! :)

Klem Frøken H

sbo sa...

thank you so much. fosbobetr good Archive