onsdag 11. april 2012

ET NYTT FjøsFunn...

På tide med et livstegn fra denne kanten igjen kanskje?! ;)
Vi har tilbrakt hele påsken på hytta, og til tross for stabilt ustabilt nordnorsk drittvær  mesteparten av uken har vi kost oss, jobbet og sjauet, bannet og svertet, men samtidig ladet batteriene. Selvom det er mye som må 
gjøres der ute er det liksom en annen form for jobb og strev - og skuldrene er der de burde være, 
og ikke ørevarmere som de ofte er hjemme. 


Men det var jo fjøsfunnet jeg skulle vise dere! 
Og om det skulle være noen tvil; Det er ikke Linselus-Husbonden jeg har funnet der altså,
(selvom han også er litt av et funn...) men skapet i bakgrunnen derimot, hihi;)
Skapet som jeg mot normalt IKKE har tenkt å male!


De opprinnelige knottene var verken pene eller intakte, så de har jeg byttet. Det ser ut til at skapet har vært malt en gang i tiden, og senere lutet. Jeg har skuret det rent for skitt og lort, og syns det er skjønt slik det står nå. Hva syns du? 


Rammen, trehøvelen på veggen og nøkkelknippet er også fjøsfunn. Den kule industrilampen (som jeg ikke har funnet noen plass til enda) har jeg kjøpt av Fossestua-Lise. Jeg kjøpte faktisk to stykk av henne, den andre er allerede plassert - mer om det i et senere innlegg;)


Ikveld blir det hekling og bloggrunde på meg, i morgen skal jeg noe så utrolig som på (høyst ufrivillig) SESJON! 
Kan du fatte og begripe.........?! Det kan ihvertfall ikke jeg!

 Håper dere alle har hatt en super påske 

23 kommentarer :

Grønsdal Gård sa...

Oj for et flott skap! Jaggu godt du har tenkt å holde det orginalt. Lykke til på sesjon...hehehehe! Og jeg blir ganske imponert viss du klarer å hekle samtidig som du tar deg en bloggrunde ;)

Monica sa...

Sjarmerende skap! Fint med nye knotter :) Lykke til på sesjon! ;p

Anitas Interiør verden sa...

Flott skap,fint at du ikke skal male det. Lykke til på sesjon.......
Fiiine bilder

Klem Anita

Hjertebank sa...

Nydelige bilder av et aldeles herlig skap! Ingen maling nødvendig der nei! Lekkert akkurat som det er :) Absolutt et fantastisk funn:)

SiriAmanda sa...

Skapet er nydelig slik detr er!! Artig med en fjøs som inneholder slike skatter :O)

Siri

Vibeke / Mammas Hus sa...

HERLIG!!! :D Skapet ja.... ;P

Lykke til i morgen ♥ Savner deg ♥

Signe sa...

Så lekkert da :)
Og lysslynge over en gammel høvel? Utrooolig kult!

Ha en finfin onsdag,
Signe

Har en drøm... sa...

Vakkert skap!!
Og du er jo dronningen av styling, så det ble like lekkert ♥

Sesjon!! hahaha:)
Enjoy!

solihjartet sa...

Så fine fjøsfunn!!
Skapet er nydeleg slik, veldig fin farge på treet :)

Marits Hverdagsgleder sa...

Fantastiske fjøsfunn :) Like :)

irene sa...

Fantastiskt skap!
La det väre slik du!!
Klem Irene

Tre Engler sa...

Hei!

For noen utrolig herlige funn du har gjort:) utrolig flott skap og gamle nøkler. Skapet er fint som det er:)
Likte dette veldig godt!

Klem Merete

Randi sa...

For et nydelig skap, flott at du ikke har planer om å male det. Synes det er utrolig sjarmerende slik det er:) Likte veldig godt den gamle høvelen også. Og som alltid, flotte bilder hos deg:)
Høres ut som dere har hatt en fin påske, til tross for møkkaværet. Skjønner godt hva du mener med at hyttejobbinga er enn annen form for strev og jobb. Enkelte slike prosjekter er liksom bare rekreasjon for kropp og sjel, selv om det ofte blir tunge tak.
Nyt kvelden!
Klem

Frøken Andersen sa...

Skapet var kjempefint!!
Høres ut som dere har hatt en fin fin påske...samme har vi..med norsk skiftende vær...litt kos og litt arbeid ;)
Ha en fin fin kveld =)
KLEM LINE

Bettum Villa sa...

Så mange nydelige saker!! Kjenner det napper litt i loppemarked lysta mi her.. Heldigvis ikke så lenge til sesongen begynner igjen nå. Ønsker deg en flott uke!
Klem Madelén

Tinas vita bo sa...

Jag tycker inte heller att du ska måla det!
Det är så vackert som det är...:)
Allt passar ihop!!
lampan är störtskön!!!

Kram Tina

Anonym sa...

Flott skap, umalt, for all del, behold det slik. Håper du fortsatt har de gamle knottene, de har jeg planer for når jeg kommer nordover.

Landlivets lykke! sa...

Skapet var veldig fint! Fargen minte meg om drivved og det er en trefarge jeg liker godt :)

liven sa...

Det var et knallfint skap du hadde funnet....og så fint som det er uten maling!!
Har en gammel høvel liggende også, må vissst finne et sted til den jeg også !
Lykke til på sesjon...hihi...

Klem!!

Anette sa...

Kjempe fin! Passet perfekt hos deg ;)

Ha en deilig dag!

Klem Anette

Catje sa...

Veldig fint! Heldig som har en slik låve :)

Wood and rose sa...

Flott skap, flott lampe og flott mann :) Vell, jeg tror ikke jeg ville syntes at sesjon er noe særlig flott, så det jumper jeg glad og lykkelig over- og priser meg over at jeg er ALTFOR gammel til det. Hilsen Grethe

Anita Stensvold sa...

Jeg synes også dette skapet var i helt perfekt farge, du gjør lurt i å bevare det som det er:))

Jeg har konkurranse på bloggen min nå, gå inn og delta:))