fredag 27. april 2012

{DIY} Hyttevottetørker...?!

I påsken hadde vi som tidligere nevnt "stabilt drittvær", og med 3 aktive barn på hytta ble det myyyyye våte luer og votter. Siden entreen og badet ikke er ferdig enda, har vi foreløpig litt begrensede og lite praktiske tørkemuligheter. Og da ble denne, om jeg må få si det selv, smarte saken kreert:


DU TRENGER:
Strølekter eller andre tynne materialrester
Gjengestang (jeg brukte to stk som jeg kappet i to)
12 muttere og skiver
4 øyebolter
Tynn ståltråd eller kjetting til oppheng
Hønsenetting
Interiørbeis (jeg har brukt ett strøk med Jotun Drivved)


Klipp hønsenetting til ønsket størrelse, klem den fast imellom lektene og skru dem sammen med små skruer. 
Pass på at du får strukket ut hønsenettingen slik at den ikke bulker seg. Bor hull i alle hjørnene og tre gjengestengene igjennom hullene. Skiver og muttere skrus på etterhvert som du bygger. 
På "toppetasjen" erstattes skiver og muttere med øyebolter. Til slutt fester du ståltråd 
eller kjetting (eller det du måtte ønske å bruke som oppheng) i øyeboltene. 


Kanskje litt dårlig forklart, men jeg glemte helt å ta bilder underveis...
Jeg hengte den over vedovnen i stua, og her tørker votter, luer og oppvaskhåndklær i rekordfart.


Her har våren kommet og vi har hatt strålende sol i snart to uker! *bankibordet*
Og det er nok mye av grunnen til at det blir lenge mellom hvert innlegg...

Men jeg håper dere alle har det tipp-topp-tommel-opp!

13 kommentarer :

Bdicte sa...

Wow, så smart!! Jeg er dødsimponert:))

Bloggen står litt brakk for meg for tiden, mye opptatt og litt kaos på hjemmefronten gir ikke mye interiørinspirasjon akkurat... Håper å komme sterkere tilbake:)

Klem
Benedicte

Marits Hverdagsgleder sa...

Så utrolig smart! Virkelig! Man trenger jo ikke ha hytte eller dårlige tørkemuligheter for å benytte seg av en sånn :) Syns den var både praktisk og dekorativ jeg.
Klem

Tre Engler sa...

Hei!
Så utrolig smart:) kjempe idee, samtidig som den var dekorativ syntes nå jeg!
Herlig oppfinnelse!
Sov godt!

Klem Merete

Hegemors store, lille verden sa...

Ha ha!! Så lurt!!:):)
Men sitter her og lurer på hva jeg er mest imponert over - oppfinnelsen eller det faktum at du kan alle disse faguttrykkene på de tingene du har brukt :D :D :D DET hadde aldri jeg klart!! ..men det har vel bittelitt med jobben din å gjøre;)
Fin kveld og god natt til deg:)
Klem

Har en drøm... sa...

Jeg blir så imponert over deg altså!!
Helt utrolig og finne på noe slikt:)
Og utrolig praktisk!!

Og fin ble den jo og, rustikk og kul ♥

Ha en fin fin dag!!

Tante Titti sa...

Så stilig!! Og en god ide jeg skal ta med meg videre opp på hytta vår!
Ønsker deg en riktig god helg!!
Titti-klæmm!!

Grip dagen sa...

Nå er det lenge siden jeg har tatt en bloggrunde. Her hos deg var det mange kreative krumspring å lese om. Artige idèer du viser - og masse inspirasjon.
Etter en hel dag med regn har endelig solen dukket opp hos oss. Nå skal jeg finne drillen og ut for å montere nye hagemøbler! Jiiipiii!
Vårhilsen Marit

Anette sa...

Så utolig fin!! ;) Flinke deg!

Klem, og god helg!

Fruehuset sa...

Orginalt og morsomt:)
Kan gjordt tenke meg at det er praktisk ja.

God helg:)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Oi, denne vår flott.. du er bare rå til å komme på flotte ideer :) virkelig imponert! Ha en fin helg :) klem til deg!

Sandoren og Blåsten sa...

Moro med hytte-innlegg og supert tips, slik hadde vi trengt på hytta også. Kanskje blir det flere hytteinnlegg etterhvert? Her håper jeg på at våren nå har kommet tilbake for godt og det igjen kan bli litt tid på hytta innimellom prosjektene her hjemme.
Fortsatt god helg!

Hilsen Gry K

sbo sa...

thank you so much. fosbor good Archive

Trine sa...

Æ e helt imponert før en kreativitet! WOW så utruli kul den va, og ikke minst smart :D

Mange nydelig innlegg hos dæ siste tia, men i ammetåka å ny hverdag så e bloggen særdeles lite prioritert..
Nu vet æ ikke helt ka æ ska blogge om, førr æ har jo nesten dotte inn under mammablogger i stedet før interiørblogger... hehe..
Men kommer mæ vel over på rettsia igjen snart!

Har jo endel plana æ vil sette til livs nu i permisjon ♥

Ny headern va råkul! Misunne dæ så de stilige skrifttypan dine, men regne me du lage i Photoshop. Å den har ikke æ lært mæ me enda.. hehe


Klæm Trine