mandag 13. februar 2012

OMMØBLERT stue...♥

Det som skulle bli en meget stille og rolig bursdagsfeiring i passe komfortabel horisontal posisjon i sofaen, ble alt annet enn nettopp dét... Jeg fikk to gode venninner på besøk som hadde med seg pakke til meg, godt humør - og ikke minst besluttsomhet, effektivitet og handlekraft. Kan man ønske seg mer?! ;) I et ubevoktet øyeblikk kom jeg til å nevne i en bisetning at jeg vurderte å bytte ut hjørneskapet i stuen, hvis jeg fant et herlig gammelt møbel som ville passe inn. Altså var dette noe jeg vurderte å gjøre noe med på sikt...


De besluttsomme venninnene ville det annerledes. Jeg liker aller best å ha full kontroll selv, men før jeg visste ordet av det var de i full gang med å tømme skuffer og skap. Noen telefoner ble tatt og VIPS så sto en snekker i stuen som hadde med seg nødvendig verktøy for henge opp det hjemmelagde vitrineskapet mitt på veggen, til tross for mine desperate forsøk på å bedyre at jeg klarer slikt selv;)


De hardtarbeidene venninnene (som ikke ble tilbudt så mye som en kakesmule) fikk i det minste en kopp bursdagskaffe mens de sjauet og flyttet møbler, fordi de ba  om det - jeg var nemlig ikke i stand til å tenke dithen selv. Jeg var tidvis både perpleks og handlingslammet, og gikk nok et par runder rundt meg selv i sekundet - jeg glemte til og med å legge Minste-S...*ler* (Joda, hun fikk lagt seg altså, bare LITT senere enn vanlig kan man si...;P)


Og det er ikke uten grunn jeg sier at disse damene er effektive, hele seansen var nemlig over på en drøy times tid. Undertegnede trengte riktignok noen timer utover natta på å komme til hektene igjen, og få plassert ting og tang på "rett" plass - men hun er til gjengjeld veeeldig fornøyd  med resultatet! Så mye mer luft og lys!


Jeg trodde ikke det fantes andre løsninger og måter å møblere stuen på, men det tok jeg visst skammelig feil;)
Resten av ommøbleringen får dere selvfølgelig se senere, og HER kan du se hvordan denne delen av stuen så ut for et par uker siden. Mye bedre nå, ikke sant?!


Tuuuusen TakkSiri & Siv! 
Jeg lover å bake (og huske å servere) kake neste gang jeg har bursdag;)
  Jeg er utrolig glad i dere 


27 kommentarer :

Lottemora sa...

Hehe, en slik venninne har jeg også. Kom til å nevne at jeg ikke visste hvor jeg skulle plassere skuvsengen vi hadde arvet. Og noen sekunder senere var hun ute i garasjen for å hente inn sengen. Flere hoder tenker bedre enn ett vettu.

Pst! Ta deg en tur på bloggtreff da vel! Litt buss og tog, og så er du her vettu :-)

Klem
Lotte

Monica sa...

Gratulerer med overstått bursdag Monica! :)
Kjempekjekt med noen hoder ekstra for å finne lure løsninger, ser kjempebra ut i stuen :)Her ble det heller ikke servert bursdagskake til de som var innom på dagen min... Tenkte det var lurest å vente til jeg hadde lokalisert asjettene :P Har fremdeles ikke hatt noe feiring, nå tror jeg at jeg vil vente til nysofaen kommer :)

Ha en flott mandagskveld! Klemklem

Har en drøm... sa...

Ååå, så stas:)
hehe, hørtes jo ut som to drivende flinke venninner ♥

KJempefint ble det!!

Ha en fin kveld ♥

Beate sa...

For noen herlige venninner! Høres skikkelig kos ut å ommøblere med venninner altså!

P.s grattis med dagen

Klem

Ønskedrømmen sa...

Hipp hurra for bursdagsbarnet!! :-)

Jeg trenger et par slike venninner, for jeg klarer ikke å se andre løsninger her i stua, enn den jeg har akkurat nå.. -Kan jeg låne dine venninner en kveld? :-p

Jeg gleder meg iallefall til å se flere bilder fra den koselige stua di!

Klem

Gabriella sa...

Hurra for deg som fylte ditt år! Så koselig at venninnene dine ville overraske deg på denne måten. En har lett for å bli litt "låst" når det gjelder løsninger... Ha en fin kveld og uke! Bursdagshilsen på etterskudd.

Therese sa...

Så utrolig lekkert du har det. Heeelt min smak :-) Vi har akkurat flyttet inn i nytt stort hus, så her jobber vi med å få det sånn vi vil ha det og bo oss inn.
Har lagt meg til som følger hos deg, for dette vil jeg se mer av! Er helt ny i bloggverdenen selv, kanskje du vil ta en titt hos meg?
http://einerveien21.blogspot.com

Klem

Sommerjenten sa...

Lekkert sier jeg bare! Du har så masse fint! Nydelige detaljer! Masse gratulerer på etterskudd! Og tusen takk for alle koselige kommentarer du legger igjen hos meg :)

Ha en fin uke!

Klem Lene

Monica fra Moxas Univers sa...

Åh.. hørtes ut som toppers venninner! Kunne ønske jeg hadde slike selv! Jeg klarer ikke å få det fint her hjemme samme hva jeg gjør.. Klart jeg har ikke det rareste budsjettet å rutte med til interiør, men sakte men sikkert så klarer jeg å forme interiøret litt mer i min retning (bortsett fra i dag hvor jeg kom hjem med et malingspann med svart maling!!)

Gleder meg til å se flere bilder av stua de :)

Klem klem fra Monica

Signe sa...

Så deilig da! Gode venninner som vil og kan, kan man ønske seg noe mer? :)

Klem og en fin ny uke til deg,
Signe

Fruehuset sa...

Så koselig med gode venninner:))

Bolettes hus sa...

Gratulerer med dagen! Og for noen fantastiske venninner!! du har det jo helt nydelig hjemme hos deg. Flott blogg også! Gleder meg til å se mer!

Klem Kari

Ingrid Louise sa...

Gratulerer med overstått dag!!
Flott "gave" å få stylingteam i stuen da!! :-)
Du har det kjempefint!!
klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hehe...jepp, sånn en venninne er jeg også, og sist var det min svigerinne som fikk ommøblert litt da jeg var på besøk. Og mht det å legge ungene litt senere enn vanlig pga ommøblering...been there, done that...Ha en flott uke, dette ble kjempelekkert! Klem

Trine sa...

Drømmevenninne ♥
De va nok ikke så opptatt av kaken uansett, de hadde jo hendern full med sine plana :)
Deili me ommøblering! Gir ett friskt pust i huset.. Dessverre har vi ALT for lita stua me få alternativ, så her e det kun småting som kan forandres på!

Nyt den nye stua di :)

Klæm Trine

Svenja sa...

hello monica, your living room is so pretty.
i like it a lot more than before, good job!
your decoration is beautiful and i LOVE the old commodes :)

love from germany, svenja

KROnPRINSESSENE sa...

Herlige venninner du har :)
Ser ut til å ha blitt veldig fint...
Deilige bilder :)
GRATULERER med dagen forresten!
Klem May Helen

Elisabeth sa...

Så fint det ble! :)
Og gratulerer med dagen, det var vel ingen alt for ille ting å bruke bursdagen sin på, i hvert fall ikke med et så fint resultat! :)
Klem Elisabeth

Lill sa...

Lekkert♥
du har det bare så fantastisk fint..

ha en flott uke
klem fra Lill

Glassveranda sa...

Å så nydelige bilder! Ja ikke bare disse, men alle her nedover siden! ;) Fantastisk lys i dem alle sammen, og så utrolig mange herlige ting og detaljer!
Gode venninner er livsnødvendige! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten mine! :))
Tror dette med ommøblering må være noe som hører våren til! Jeg flytter rundt på alt på denne tiden av året (vel resten av året også, hi, hi, men mest om våren! ;), har også begynt å tenke litt på å male både stuen og kjøkkenet! Jo, det MÅ skyldes årstiden! ;)))

Ha en fortsatt fin uke! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Nå er jeg jammen meg spent på fortsettelsen!! :))) Dette ble VELDIG bra!!!

Nesten rart V ♥ V ikke gjorde noe. Må vel være fordi vi er så veloppdragne... *fnise*

Savnerdegsuperdupermasse ♥

Huset på Grønnmyra sa...

Gratulerer så mye med dagen som har vært.
Nydelige bilder.
Herlige bejublet du har.
Ønsker deg en fin, fin, tirsdag.
Klem fra Jeanette

Frk Kastås sa...

Det var venninnene sine det!;) Jøje meg!
Fint ble det!;)
Og gratulere så masse med bursdag!

Ha en god kveld!

Klem
Rikke

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlig med sånne venniner da.. ååå så ble jo resultatet smashing da :)

Råe detaljer over det hele!

Ha en fin kveld!
Klemmer til deg!

Hegemors store, lille verden sa...

Som vanlig - smertelig vakkert!!!;)
Klem:)

Signe sa...

Hei på deg! Det ble du som stakk av med lysestakene fra Holmegaard inne hos meg, om du sender meg adressen din så skal jeg få puttet dem i postkassa :)

Ha en fin helg,
Signe

Maliva`s verden sa...

Sukk så vakkert du har det. Elsker stilen din;o)
Ha en fin dag!
Klem fra Maliva