torsdag 2. februar 2012

LESERNES ØNSKE: Spisestuen sett fra kjøkkenet...

Jeg lovte dere egentlig flere detaljbilder fra kjøkkenet, men jeg må vente på helg og dagslys. Så enn så lenge tar jeg et dykk i bildebanken og hopper over til spisestuen. Det er vel ingen som IKKE har sett spisestuen, den har nemlig vært hyppig bloggmateriale, spesielt det siste året. Det er nok det oppholdsrommet jeg er mest fornøyd med her i huset, sånn rent interiørmessig.


Disse to bildene viser spisestuen sett fra kjøkkenet. Spisestuebordet er opprinnelig et Bombay/India bord fra Bohus, som finnes i veldig mange hjem. Bordet var stort og solid, men ikke helt min stil - så jeg har malt understellet og laget ny bordplate oppå den gamle. Det kan du lese mer om HER. Vitrineskapet er et eikeskap fra Skeidar som har vært igjennom mange farger på paletten, men det måtte bli hvitt før jeg ble heeelt fornøyd;) Siden jeg ikke klarer å holde det ryddig inni skapet  har jeg stiftet kjøkkenhåndklær fra H&M på innsiden av dørene.


Det siste bildet er tatt fra en vinkel som (utrolig nok) aldri er vist her tidligere - ikke verst! *ler* Bak slagbenken går det en trapp ned til tenåringens lille hule. Jeg er tilhenger av ulike stoler, og samler noen her og noen der. Nå står en sjøgrønn Tolix-reproduksjon fra Hjem i Tiden veeeeldig høyt på ønskelisten, men aller høyest for øyeblikket; En hvit Ektorp! Så om noen har lyst til å kjøpe den "gamle" skinnsofaen vår, ta en titt HER! Jeg prøver stadig vekk å begrense lengden på innleggene mine, så flere bilder fra spisestuen kommer senere.


TUUUUUSEN TAKK for alle hyggelige kommentarer på forrige innlegg, dere er så søte! 
Og hjertelig takk til alle som har stemt på meg i Drømmebolig-konkurransen
Husk at du kan stemme HER helt frem til 5.mars:) 

Nå er det straks Herlige Hjem på FEM - det gledes!


20 kommentarer :

Blåbærtua sa...

Åååå du har det så fint:)kan eg spør kor du har fått tak i klokka på veggen?den likte eg kjempegodt.

Lill sa...

Nydelig♥
Kansje jeg rett og slett skal leie deg til å fikse opp i huset jeg engang kjøper:)

Du er råflink og jeg er veldig fan av interiørtipsene dine..

klem fra Lill

Har en drøm... sa...

Rett og slett - LEKKERT!!

Lindas Lille Leilighet sa...

Skjønner godt hvorfor du er fornøyd med denne delen av huset ditt ja:D Så masse fint! Herlige detaljer overalt hvor man snur og vender seg:D Stifte kjøkkenhåndklær på innsiden var jo kjempelurt da! det har jeg ikke sett før:) Du har et så fint hjem Monica:)

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Enig med Line - LEKKERT!!!! virkelig drømmehjem <3

Marits Hverdagsgleder sa...

Kunne flytta rett inn jeg....

Beate sa...

Lekkert! Blir altid så inspirert av bildene dine!

Klem

Annfrid sa...

Nydelig!

Elsker den peisen deres, den er så flott.

Klem Annfrid

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Herlige bilder! :)

Miss you!

. sa...

Så utrolig koselig spisestue:) Skjønner godt du er fornøyd med den:)

Etter en lang dag tar jeg en bloggrunde før jeg lukke øynene mine for kvelden:)

Ha en fin kveld!
Klem Rita

Ingrid Louise sa...

Utrolig fint!!
Jeg har også malt Bombai-møblene og de er mye finere nå!! ;-)
Lekker peis!!
klm ingrid l

Bdicte sa...

Artig å se nye vinkler, i allefall er de nye for meg:)

Lykke til i finalen!!

Klem
Benedicte

Helenes interiør blogg sa...

For ett nydelig hjem :) Fant bloggen din nå, og den skal jeg ihvertfall følge videre.
Vakkert kjøkken og spisestue.
God natt..

knitrocks sa...

Helt nydelig :) God helg!

Fru Andersen sa...

Utrolig gjennomført og fint hos deg:-)

Nattaklem!

Siv`s verden sa...

Skjønner godt at du er fornøyd med spisestuen Monica!:))
NYDELIG!!

Klem

Fabelaktig sa...

Du har det såå lekkert! Også tar du de vakreste bilder!

Fin helg til deg, søte!
Her er det bloggtreff på lørdag og Galla på søndag :)

Klemklem

Fruehuset sa...

Sukk! Så lyst og lekkert:)
Fabelaktig inspirerande.

Ønsker deg ei god helg,her står oppussing på programmet..
Men det er digg med helg!

klem M;)

Tusen takk for alltid så koselig kommentar hos meg, blir såå glad!

Jeanette sa...

kjempe koselig spise stue og flotte bilder:-)he en flott lørdag!

Tinas vita bo sa...

Har precis hittat din blogg och jag är sååå glad för det!!
Härliga bilder!!
Ska nu titta igenom din blogg! :)
Har satt mig som följare! :)

jag kan tyvärr inte lägga till dig i min blogglista. Det fungerar inte sen ett tag, men så fort det fungerar så... :)

Ha en fin helg
Kram Tina