fredag 20. januar 2012

LESERNES ØNSKE: Vår Stue - Vol.2

Først av alt; Tusen takk for alle kommentarer i forrige innlegg! Mange er visst enige med meg om at en grå Ektorp hadde passet bedre i stuen vår enn Ekornes-droget. Greit å ha med seg noen på laget, hihi;)
Her kommer del 2 av stuen vår, tatt fra sofakroken som dere så igår.


Skjenken er opprinnelig en ganske ny eikeskjenk som jeg malte da vi flyttet opp hit, og satte på nye håndtak. Vitrineskapet er hjemmesnekret av undertegnede, og døren er laget av et gammelt vindu som jeg har byttet til meg:) Skapet og dets oppbygging kan du lese mer om HER og HER.


Peisen vår er av typen Tokyo fra Nordpeis. Den har åpning på begge sider, og fungerer som en romdeler mellom stuen og kjøkkenet. Det gamle koksspannet er kjøpt på Gjenbruket, feiebrettet som står i kroken er fra Iris Hantverk og er kjøpt hos Fru Dahl på Fauske. Sprekken mellom pipa og peisen er Dagmar's verk...


Den gamle kassen fra Televerkets Hovedlager sto på hytta til mamma og pappa da de kjøpte den, og den har jeg mer eller mindre survet til meg:) Den fungerer ypperlig som vedkasse. Veden som ligger under peisen er nemlig omhyggelig stablet og KUN til pynt, og er strengt forbudt å fyre med. *ler* Ved stuegranen i bakgrunnen går vi inn til spisestuen og kjøkkenet. Det kommer vel et innlegg eller to om det etterhvert også;)


Til slutt et bilde av kistebordet vårt som noen av dere etterspurte flere bilder av. Det er en gammel våpenkasse som jeg kjøpte på et bruktmarked for et par år siden, og pusset opp. Mer om det i et eget innlegg om litt;)

Fredag, fri og kos med venner og familie - LOVE IT! Vi blogges



37 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint ♥ Jeg elsker stua di, selv med Ekornesmonteret.... (Kan vi kalle den det? ;P ref. jeg synes ikke den er grusom, men Ektorp er finere...)

Dagmar var såpass hos dere ja... Her røyk pipehatten av pipa, men det viste seg at gubben IKKE hadde festet den. Gjett hvem som måtte på taket 2.juledag..... ;P

Og så ELSKER jeg bildet av bordet, pga fargen i bildet og den fantastiske utsikten vi skimter i bakgrunnen. Gleder meg til neste runde rundt bordet! ♥

Anette sa...

Hjemmet ditt er helt fantastisk!!!! Sukkertøy for øyet altså :-) ha en deilig fredag skjønne du!!
Klem

Bdicte sa...

Hyggelig innblikk:) Måtte humre litt av veden som er til pynt, hehe. Det er såå typisk oss "interiørfolk"!

Elsket den lykten med "krone" på stuebordet;))

Klem
Benedicte

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Bdicte!!
Jeg får ikke kommentert på bloggen din! Når jeg trykker på kommenaterfeltet låser siden seg og ingenting skjer....har pprøvd i flere dager nå..:/

Lykten med krone er forresten fra Kid;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fantastisk at den skal byttes!! Hurrraaaaaa!

(Og faen i he..... da får jo bare jeg mer lyst på også.......og nei, vi skal IKKE ha ny sofa)

Har en drøm... sa...

FIIINT kistebord, og jeg digger vitrineskapet laget av vinduer ♥
Du er så vanvittig kreativ og flink:)

Ha en fin fin helg;)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Veldig flittig, vennen! Herlig skap av de gamle vinduene! Flott peis og! God helg til deg! :)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

*flott

Jatte sa...

Fint, fint, fiiiint!!
Jeg virkelig elsker stua di, den er liksom akkurat sånn jeg vil ha det - men får det ikke helt til :p hehe

Ha en herlig helg,
Klem Jatte♥

Lottemora sa...

Knallfin stue! Liker så godt stilen din med så masse spennende detaljer.

Lotte

Monica sa...

Kjempefin stue, masse fine detaljer, men det hjemmelagde vitrineskapet tar kaka, så flink du er som har laget det selv, har vinduer som venter på å bli gjort noe med her også, men først har jeg lyst til å pusse opp kjøkkenet og det kan nok ta sin tid :))

God helg :))

Synnøve sa...

Kjempekoselig stue du har.
Bordet av en gammel våpenkasse er kjempefin:-)

Tusen takk for at jeg får bruke sitatet ditt:-)
Vi har to ekornes stocholm, det skal de ha ekornes de blir aldri utslitt:-)) Våres er 12år, men mannen vil ikke bytte de ut. Så jeg har kjøpt hvite trekk til de.

Ha en fin kveld
Klem Synnøve

Else sa...

Takker også et kæmpe tillykke til dig det er bestemt også fortjent bliver spændende at se den helt færdig.Kram Else og forsat rigtig dejlige weekend

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så utrolig koselig stue du har... Lekkert!!!
Du har jo hatt så mange fine innlegg de siste dagene.

Ønsker deg en kjempe fin helg
klem

Marits Hverdagsgleder sa...

Smart av deg å snekre skap selv da :) Fint var det :)
Likte godt kassebordet ditt. Gleder meg til å se innlegg om bordet.
Klem

Villa Oss sa...

Nydelig! Må si du er en kreativ sjel. I like it :)

God helg!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

KJEMPEkoseleg hos deg also☺
Og bilda er jo fiiiine også!☺

Klem M♥

Frøken H sa...

Så utrolig koselig stue du har! :) Som så mange andre, elsker jeg kassebordet og vitrineskapet ditt! ♥ Du er så kreativ og har så mange fine løsninger på ting, digger det! :) Fin helg! ♥

klem Frøken H

Trine sa...

hehe.. føle æ bare blir stum for hvert innlegg hos dæ, å mer utålmodig til å få igang alle forandringen her i huset :P

NYDELIG rett å slett!
Du e å blir en av mine store interiørfavoritta!

Klæm Trine

Romantikk-takk. sa...

Wow for en lekker stue,masse flotte detaljer. :)) Lekkert skap.
God helg til deg.
Klem M

Siren sa...

Så fint dere har det! Ser at du har valgt møbler og pynt med omhu, alt harmonerer så flott i lag! :) Jeg pussa opp tømmerveggen i stua i går, kommer kanskje et innlegg i morgen.

Ha ei knakanes god helg!
Klem :)

Lina sa...

Gubbanoa så fint du har det!! Eg er mållaus ♥ Vil berre flytta inn hos deg :) hihi

Recipe for Joy sa...

Lekre Bilder altså. Imponert over vitrineskapet du har bygget selv. Nydelig. Og våpenkisten du har pusset opp! Dro til meg MASSE inspirasjon. Gleder meg sånn til å begynne på nytt med interiøret. *ler* Blir nok stamkunde på bruktbutikken i byen.

klemklem

Fruehuset sa...

Så kjekt å sjå:)
Likte utrulig godt vitrineskapet.
Det var så unikt og personlig

Tusen takk for koselige kommentarer hos meg, eg blir så glad:)

God helg vidare, helsing Marianne

Fruehuset sa...

Så kjekt å sjå:)
Likte utrulig godt vitrineskapet.
Det var så unikt og personlig

Tusen takk for koselige kommentarer hos meg, eg blir så glad:)

God helg vidare, helsing Marianne

Jeanette sa...

herlig bilder og sååå mye fint du har.-)

Fru.Underberget sa...

Fiiine bilder!!! Alltid gøy å få en nærmere titt i stua til folk;-)

Agathe Ørnesmo sa...

Så koselig dere har det, gjennomført og vakkert. Likte den sjenken din.
Klæm fra me

Oss på Tverråmoen sa...

Dere har ei kjempekoslig stue:) Jeg kan absolutt anbefale Ektorp! Lekker å se på + at den er herlig å sitte/ligge på ;)

Ha ei fortsatt fin helg.
Klem

Elvehiet sa...

Takk for et lite innblikk i en lekker, lekker stue! :)

mamma i nord sa...

Så koselig med omvisning i stuen.
Nydelig er det, og som mange nevner her. Skapet ditt og bordet er noe for seg selv. Nydelig.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Såååååååååååå koselig stue!
Jeg elsker den selv med Ekorneseventyret. :)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Såååååååååååå koselig stue!
Jeg elsker den selv med Ekorneseventyret. :)

Guttemamma sa...

Super-superkoselig stue med masse vakre detaljer!!
Klem♥

Anita Stensvold sa...

Nydelig :)

Barbros lille verden sa...

Åååååh....sukk og stønn og alt det der!! Det er SÅ nydelig hos deg altså :) Vitrineskapet er bare rålekkert!
Ha lest meg et stykke nedover her og, stadig like imponert over kreativiteten din altså. Den telysplanken din er bare KNALL. Utrolig kreativ, unik...I love it!
Lykke til med sofabytte da, heier på deg :)
Nattaklem fra Barbro

Siv`s verden sa...

Takk for titten i en utrolig fin stue ;) Nydelig det kistebordet ditt!

Klem