fredag 13. januar 2012

HVA VIL DU SE mer av på Tyrifryd...?

Det siste året har jeg tatt med leserne mine igjennom alle husets rom. Jeg ser at det ofte er innlegg med bilder av hele rommet slår best an, noe jeg forøvrig kjenner på selv også når jeg surfer rundt på blogger;) Det skjer stadig forandringer i de fleste rommene i huset vårt, men alt blir ikke blogget. Når jeg har blogget om ett rom, tenker jeg fort at det er "oppbrukt". Samtidig kommer det til nye lesere og følgere hver eneste dag, noe jeg er utrolig glad og takknemlig for! Her er alle velkommen;)


Det er dere, leserne mine, som inspirer meg og som gjør bloggingen så gøy å holde på med.
Og nettopp derfor vil jeg la DERE bestemme:

Hvilket rom vil du se? 
Detaljbilder eller oversiktsbilder? 


Helt øverst på bloggen i høyre kolonne har jeg lagt ut en meningsmåling, der du kan legge igjen ditt svar/ønske. Er det et alternativ du savner, må du gjerne legge igjen et spor etter deg i kommentarfeltet;) Jeg setter stor pris på alle kommentarene dere legger igjen, og jeg prøver alltid å besøke og kommentere tilbake.


Dagens bilder er fra den nye entreen vår. Den har jeg ikke vist dere før, siden den ikke er helt ferdig. Ved siden av kistebenken skal vi snekre garderobeskap, men det blir nok ikke før nærmere våren...Men planen er klar!


Her har fredag den 13. forløpt ganske stille og rolig, med unntak av omgangssyke på 5-åringen... 
Det kunne tross alt vært verre;) 

Håper dere har en trivelig fredagskveld


24 kommentarer :

Bettum Villa sa...

Synes ALT du viser er helt fantastisk. Stilen din liker jeg sååå godt. Men hvis jeg skulle velge så liker jeg best oversiktsbilder og semi oversiktbilder. Altså helst ikke så mye av slike makro/nære på bilder... blir liksom ikke så spennende i lengden.
Jeg ville gjerne sett noen bilder av kontor/hobbyrom (hvis du har), eller eget innlegg med hvilke lamper/lyskilder du har i huset. Men som sagt så liker jeg bloggen din så godt at hva enn du viser så blir jeg fornøyd ;). Klem Madelén

Sjarm og Glede sa...

Hei :-) Kjempefin entre :-)
Du har nok rett i at det er mest interessant å se hele rom ;-) Vi skal lage nytt bad etterhvert så eg ville gjerne sett det ;-) En god kveld, klem Hilde

Vibeke / Mammas Hus sa...

Sååååååå fint! :D Gleder meg til neste gang jeg kommer på besøk ♥

Jeg liker oversiktsbilder, men ispedd litt detaljer.

Jeg vet jo hvordan hele huset ser ut, så jeg er ikke helt representativ, men jeg har krysset av kjøkken og stue jeg. :)))

Jeanette sa...

er veldig fornøyd med bildene du tar:-)og som du sier kommer det nye til hele tiden og oversiktsbilder slår alltid an.-)god helg til deg:-)

Trine sa...

Bli bare helt matt av alt du legg ut... å skal æ krysse av spørrelista de, så krysse æ bare på alle.. Elske innleggan dine, interiørsmaken din falle mæ rett i hjerte (å drømme om å få det like tøft etterhvert her i huset) og bildan e bare helt perfekte fra avstand å nært hold!
Keep up the good work, å æ glær mæ allerede til ett nytt år som følgeren din :)
(Mye skryt på engang.. men den e dæ vel fortjent)


Stor helgeklæm
Trine

Ps: God bedring til den lille syke ♥

Signe sa...

Selv synes jeg at en kombinasjon er best - og du har en fin balanse som det er!

Klem og nyt fredagen din :)

Klem,
Signe

Fabelaktig sa...

Tyrifrydheimen er så vakker og jeg elsker bildene :)

Ønsker deg en fabelaktig helg!
fredag 13. i dag og jeg har ikke vært ute av huset en gang. Feberfri, men tett som få og skulle ønske jeg hørte i stereo, men formen er stigende og jeg har trua *Smiler*
klemklem

Saras stove sa...

Jeg vil se mer av alt..hihi..og oversiktsbilder er en favoritt! Knall tøft gulv forresten! Ha en fin helg! Klem fra Sara

Recipe for Joy sa...

Heipådeg. :) Så nydelig det var i gangen din. Vil nokk si jeg liker begge deler jeg. Både hele rommet, og litt nærmere. The best of both! :)

Klem

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

For en nydelig gang! Det gulvet er bare så fantastisk flott!! Kanskje jeg må overtale min kjære til å legge sånt gulv i gangen... Eller.. kanskje ikke så lurt å komme med det når han akkurat har satt opp nye lister... :p

God helg!
Klem!

mamma i nord sa...

Jeg liker alt du legger ut, men må si jeg liker godt oversiktsbilder.
Koselig å se hvordan ett rom ser ut.
(er ikke flink på dette selv, ikke ennå iallefall for deler av huset vårt egner seg ikke på trykk foreløpig)
Samtidig så er det koselig med detalje bilder også.

Den entreen din ser jo bare så nydelig ut, og du har gulvet jeg har siklet på i en evighet, men ikke helt bestemt meg for hvilket rom det skal komme i ennå.
Du har mye av det jeg liker.
Både dører og gulv, nesten så det er litt nifst.

Selvfølgelig lurer jeg jo også på hvor du har kjøpt gulvet....flau...
Har sett det bare på finn jeg.

Ønsker deg en knallfin lørdag.

Klem Tanja

Jatte sa...

Hei!
SÅ flott gang! Gulvet er jo bare helrått.. elsker alt du viser, du mixer på akkurat den måten jeg liker og prøver å få til.. men jeg feiler hele tiden :p

Ha en fin Lørdag,
Klem Jatte!:)

Siv`s verden sa...

Hei & takk for hyggelig kommentar:)
Teppe har jeg kjøpt i Molde i en butikk som heter Caramel,men jeg tror Arbeidshuset selger disse også å de har nettbutikk:) www.arbeidshuset.no

Klem

Bdicte sa...

Nå har jeg svart:)))

God helg!
Klem
Benedicte

Monica sa...

Så lekkert i entreen din, skikkelig fint sammensatt.
Jeg er ganske ny her på bloggen din men sier som Ole Brum; Ja takk begge deler. Vis gjerne alle rommene dine du :))

Gitte sa...

Jeg stemmer i vei og vil gjerne se litt av alt :)
*ler*
Blir jo ikke lei:)

Klem Gitte

Anita Stensvold sa...

Synes alt du poster er bra, men kanskje du kunne blogge litt oftere ?:) Ha en fortsatt fin kveld :)

Fruehuset sa...

Hei:)
Eg syns bildene du viser er utrulig fine og veldig inspirerande.
Liker veldig godt kombinasjonen mellom oversiktsbilder og detaljer.
Gjerne i samme innlegg.

Egentlig så kunne eg tenkt meg å sett alle rom:)


Ha ein fin fin søndag,
helsing Marianne:)

Sol sa...

For en fin blogg du har. Nydelig bilder. Nå har jeg blitt en følger av Tyrifryd :)

Renate sa...

Fin blogg, som gir masse inspirasjon, men jeg lurer på hvor du har kjøpt dørhåndtakene.. Jeg er på utkikk etter lignende men finner bare vanlige matt krom.

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Renate!

Dørhåndtakene er kjøpt hos Byggmakker, og er fra Habo Industribeslag.

Be dem om å bestille til deg:)

Du kan laste ned katalogen til Habo her:

http://www.swiflet.com/hib/kat/1/1/

Mine dørhåndtak er av typen "dørvrider 46" og farge old silver :)

Marit Johanne :) sa...

Hei :) elsker bloggen din :) og digger stilen!! Henter masse inspirasjon fra deg!

Jeg lurer også på hvor gulvet ditt er kjøpt!? Utroli lekkert :)

Ha en super påske :)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Marit Johanne!
Beklager sent svar, glemte det helt i påskefarta;))

Tusen takk for fine ord!
Gulvet er kjøpt hos Stigs Montasje på Kapp (Toten)
Jeg fant det på Finn, du kan få det fraktet hjem;)
Sjekk her:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=stigs+montasje

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Hei. Du har et veldig nydelig hjem nå jeg si. Likte spesielt godt stuebordet ditt med tekst. Kan jeg spørre hvordan du har fått til teksten? Er det malt for hånd.? Hadde blitt veldig glad hvis du kunne fortelle hvilken teknikk du bruker eller om du kunne vise det på siden din.:)