torsdag 26. januar 2012

DETALJER fra kjøkkenet vårt...

For en overveldende responsforrige innlegg!! Jeg som hele tiden har tenkt og trodd at kjøkkenet vårt ikke var noe spesielt å blogge om, men det ser ut som jeg tok feil...? Det er noe med den der janteloven, at man har en tendens til å tenke at ens eget ikke er godt nok... Kjempeartig med så mange fine kommentarer fra så mange lesere - dere er tipp-topp-tommel-opp! På spørsmålet mitt om dere ville se detaljbilder fra kjøkkenet var tilbakemeldingene ganske enstemmig positive, så da skal dere selvfølgelig få se...


Da jeg begynte å ta bilder idag, ble det samtidig gjort noen små endringer - som det ofte gjør når jeg ser mitt eget hjem igjennom kameralinsa;) Saltkaret i emalje har kommet opp på veggen, og en gammel bjelle har fått plass på benken. Og om noen skulle tro det; jeg ringer ikke i den for å samle troppene når middagen er ferdig - jeg er utstyrt med en ganske velbærende stemme som jeg bruker til den slags...*ler*


Det ble liksom litt friskere på kjøkkenet med planten i saltkaret, kjenner jeg begynner å kjenne savnet etter farger igjen. Den koselige veggsilen i emalje har jeg kjøpt hos Liven, og jeg bare elsker den! Melkrukken er et rykende ferskt bruktfunn. Til blodpris vel og merke, men alikevel verdt det;)


Lampen har jeg skrevet om tidligere. Den er laget av en gammel trakt (også kjøpt hos Liven) og en julestjerneledning. Ventilatoren er resultat av et kompromiss jeg måtte inngå med Husbonden for å få hvitt kjøkken. Jeg var ganske skeptisk i begynnelsen, men nå liker jeg den veldig godt. Den er maskulin og stram, og jeg liker at den bryter med alt det andre vi har.


Vekten er også et bruktfunn, og telysholderne er fra en gang jeg gikk bananas på 3 for 2 på Kid:) Som dere kanskje ser er det bilder bare fra den ene benken, jeg tenkte jeg skulle prøve å dele det opp litt - så resten kommer senere. Nå skal jeg pakke ferdig kofferten min - og sette snuten mot langhelg på Lillehammer...


27 kommentarer :

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så masse flott du har på kjøkkenet ditt, vennen! Herlig flott altså :) Ja, takk til flere kjøkkenbilder :) Ha en fin helg på Lillehammer, det er så koselig der! God helg! Klemmer til deg!

Gabriella sa...

Hei Monica!
Jeg må innrømme jeg er litt "misunnelig" på bestikk- esken din. Jeg har lett etter en slik en en stund, men tror jeg heller får snekre en selv! ;)
Du har et utrolig koselig hjem, og jeg er en ivrig titter/ leser! ;)God langhelg! :)

Hilsen Gabriella

KROnPRINSESSENE sa...

Nydelige bilder som alltid :)
Detaljene du viser harmonere så godt og du har det så koselig...
Skal se nærmere på det å lage egen signatur en gang jeg får ånden over meg ;)
Takk for tips og ha en fortsatt fin dag.
Klem May Helen

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hah! Jeg HAR jo sagt det, at du skal blogge kjøkkenet ditt!!!! FOR DET ER LEKKERT!!!!!!!!

Håper dere får en fantastisk helg på Lillyhammer ♥ ;)

Vi drar enda litt sørover vi, Oslo og Disney on Ice blir stor stas for småjenter. :)))

Lill sa...

WOW
jeg sier det igjen..snakk om drømmekjøkken:)
Det er retten og sletten helt nydelig..

ha en flott dag
klem fra Lill

Marits Hverdagsgleder sa...

Så fine detaljbilder du har tatt :)
Artig med lampen laget av ei trakt. Hvor har du fått tak i den bestikkskuffen? Kjempefin :)
God helg på Lillehammer! Der er det mange fine butikker vet du :)

Underberget sa...

Så mange fine blider! Mange nydelige detaljer på kjøkkenet ditt. Liker så godt måten du setter sammen gamle og nye ting på og gir gamle ting nye bruksmåter! Du er inspirerende!!

Ruter & Hjerter sa...

Du har et knall flott kjøkken!!!
Elsker slike gamle flotte detaljer:)))
IKKE mere jantelove her nei!!:))

. sa...

Så koselig kjøkken du har med flotte detaljer:)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Herlige kjøkkenet ♥

Og så har du sååååååååå mye fint og jeg er sååååååååååå misunnelig altså! Her er jeg forsatt hjemme med syke barn og jeg er leileilei!

Kos deg med langhelg på Lillehammer ♥

KLEM

Else sa...

Sikke billeder og rigtig mange fine detaljer der er kun et at sige om det køkken Wauuu.Knus Else

Bdicte sa...

Veldig koselige detaljer:)
Jeg har også en gammel mel-krukke med trelokk og blå skrift. Elsker den!!
Har den rett ved koketoppen slik at når jeg lager sauser eller annet der det trengs mel er det lett tilgjengelig:)

Vår ventilator er også alt annet enn landlig, men jeg liker den godt likevel:)

Klem
Benedicte

Den Grønne Baljen sa...

herlighet for et utrolig flott kjøkken dere har..Min favoritt uten tvil er den gamle ovnen..: Som forøvrig står høyt på min ønske liste..

masse flotte detaljer fra det sjarmerende og flotte kjøkkenet..

ønsker deg en fin dag videre..

kerstin

Randi sa...

For et utrolig nydelig kjøkken!! Elsker alle de vakre detaljene, og den stilige ventilatoren skaper en knalltøff kontrast. Dette var et drømmekjøkken, ja:)
God tur til Lillehammer, kose deg masse deg:)
Klem

Lina sa...

For eit nyyyyydeleg kjøkken! ♥ utruleg vakre detaljar - drøymte meg heilt vekk! :)

klem Lina

Fabelaktig sa...

VAKKERT VAKKERT!

Fineste torsdagskvelden til deg :) Jeg sniker meg til en liten pause på jobb for å lese blogger faktisk. hihi!

klemklem

Marimor sa...

Så utrolig mange fine detaljer:)
Nydelig kjøkken!!

Kos deg på Lillehammer:)
God helg.

Klem Mari

Ingrid Louise sa...

Herlige detaljer!!
Riktig god helg!!
klm ingrid l

Signe sa...

Fi-hi-hi-hiiiiiiiint ja!
Kjøkkenet deres er bare en drøm :)

Klem,
Signe

Jatte sa...

Nydelige detaljer!
Lampen laget av trakten er SUPERKUUUUL!

Ha en fin kveld,
Klem Jatte:)

Marthe - Fruen fra Trondheim sa...

Du har et nydelig kjøkken!

Fru Andersen sa...

Bare en ting å si: NYDELIG!

Og den gamle støpejernsovnen du hadde fått, VAKKER!

Er veldig glad i bloggen din og de fine inspirerende bildene fra hjemmet ditt!

Tordagsklem!

mamma i nord sa...

Hva annet kan man si en att det er lekkert, lekkert.

Klem Tanja

Elisabeth sa...

Kjøkkenet er jo kjempefint!!
Kunne gjerne hatt det sånn selv jeg :)
Likerlikerliker!

Siv`s verden sa...

Så mange nydelige detaljer Monica!:)

Klem

Barbros lille verden sa...

Nydelig, rett og slett. Drømmekjøkken :)
Elsker både oversiktsbildene og detaljene.
Diggbart!!!
Klem fra barbro

Monica sa...

Du er bare helt rå på detaljer og detaljbilder altså, så fin miks av lyst og lett, med innslag av noen røffere detaljer. Vil ha slik melkrukke :))

Ha en fin ny uke :))