fredag 6. januar 2012

Det måtte bli HVITT.....igjen!!

For en god stund siden skrev jeg at jeg brått og uventet fikk levert noen gamle skatter på døren. Deriblant en skjenk (foreløpig ublogget) og denne kommoden. Inntil nå har den fått stå urørt i sin opprinnelige stand. Den var igrunnen fin som den var - ådret, men sliten. Noen vil nok mene det er synd og skam å male slike gamle klenodier, men jeg ble ikke komfortabel med den. Så da ble det (spenstig nok) hvitt igjen da...!


Jeg trives best med hvite flater og lyse møbler, og liker å bryte med naturlementer og noen få sorte gjenstander for å skape kontraster. Disse kommer etter min mening bedre frem med en hvit "plattform", samtidig som det føles best slik for undertegnedes eget ve og vel - og ikke minst indre ro. *ler*


Den store bjørkelykten er kjøpt hos Lykke & Lukas i Harstad, (klarer ikke å huske merket) og jeg digger den! Et kubbelys er plassert i en glassylinder, og rundt denne har jeg plassert en lyslynge slik at den lyser ekstra opp. Det store maleriet av Sandrine på veggen er malt av en tidligere kollega, og jeg er utrolig glad i det.


Da vi kastet ut juletreet plukket vi av alle konglene som var på det. Vi kunne fylt en hel bærepose, men "nøyde" oss med å fylle en 6 liters frysepose. Rene lykkerusen for meg som er så svak for kongler(!) så noen av dem har fått bopel i et Norgesglass. Evighetskalenderen har jeg fått masse spørsmål om tidligere. Den kjøpte jeg hos
Fru Rosas Landhandel for et par år siden, men er ganske sikker på at de enda er å få tak i.


Puten med dyremotiv er siste tilskudd i samlingen, og er kjøpt hos H&M Home - sammen med noen andre puter til den nyervervede slagbenken på kjøkkenet. (Og som jeg sparer til et annet innlegg.)
Bildet i rammen på veggen er den tidligere omtalte og sjarmerende handlelappen Sandrine skrev til sin pappa som 4-åring - og som du kan lese om HER. Sooooo Priceless!!


I kveld står sofakos, TV-titting og blogger på tapeten. 
Håper dere har det fint denne første fredagen i 2012 ♥ 

30 kommentarer :

Lindas Lille Leilighet sa...

Kommoden var kjempefin som hvit:) Det er jo ditt hjem møblene skal stå i, så det er du som bestemmer:) Kjempefin pynt på den også. Den handlelappen var bare så gøy å lese..Flott at du har rammet den inn:D Ha en finfin helg:)

Klem

Hulda sa...

Virkelig rå den kommoden! Så lekkert du har stylet den. Falt for lykta fra Lykke og Lukas. :) Kanskje jeg må ta en tur innom der. Supre bilder!

Sukkertøy for øyet sa...

...helt fantastisk kommode..
Som kledde hvitt perfekt :)

...moro når slike skatter banker på døra da -ler-

Det liker vi :)

KOSE deg masse i helga!

Klem Ida Susanne

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Kommoden ble kjempefin!
Det får meg til å lure enda litt mer på å male et skap jeg har stående på minsten sitt rom, som er brunt.. Åh, jeg får jo ikke bestemt meg :p

Herlige bilder, digger hjemmet ditt!
Godt nytt år!
Klem!

Bdicte sa...

Alt er bra i hvitt - uansett :)

God helg til deg og dine!
Klem
Benedicte

Marits Hverdagsgleder sa...

Jeg er veldig enig med deg i at hvite møbler er deilig :) En flott lykt det der, det er sikkert :)
Gleder meg til våren når vi skal ta kammerset vårt en omgang med kosten... der blir det hvitt, hvitt, hvitt.. også i møbler.
Godt nyttår, og en fin fredagskveld til deg!
Her lukter det hjemmelaget pizza :)
Klem

Jatte sa...

Akk så NYDELIG kommode!
Var veldig lekker i hvit altså :)

Bedre at vi maler det slik at vi kan ha det fremme, enn at det blir stående i en bod og støve ned!

Ha en fin helg,
Klem Jatte!:)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Åh, jøsses nå er det like før jeg hiver meg i bilen og kommer til Melbu bare for å se den kommoden 'live'. Så utroooooooolig lekker!!! Og vi bryr oss vel ikke om at folk synes det er synd og skam at vi maler hvitt, gjør vi vel? Vi gjør hva vi vil med våre møbler så kan andre gjøre det de vil med sine. PUNKTUM!

Bjørkelykta var lekkersmekker og evighetskalender (helt likedan - iallefall nesten) kan kjøpes på Bohus for tiden. Kremmerhuset har hatt hvite tidligere, men jeg vet ikke om de har det nå.

Kos dere med fredagskvelden! ;)

KLEEEEEEEEEEEEEEEM

Frøken H sa...

Kommoden ble kjempefin som hvit synes jeg! :) Og det er jo riktig som nevnt over, det er jo du som skal bli fornøyd med dem, ikke alle andre kritikere! ;)

Jeg har en lik lykt, som er litt mindre, og mener den er fra House Doctor! ;) Har faktisk en nesten lik kommode også, som så sårt venter på malekosten... Har visst både nattbord og skjenk i kjelleren som skal males først, så den får vente ei stund til! :P

Ha en fin helg! ♥

klem Frøken H

Bettum Villa sa...

Jeg synes folk skal få lov til å gjøre akkurat det dem har lyst til med sine egne møbler. Noen ganger blir det (etter mitt synspunkt) et dårligere resultat etter makeover. Men det er jo derfor man sier at smaken er som baken.
Din kommode synes jeg var lekker i allefall! Her hos meg er det ikke så mye hvitt enda, men det kommer stadig nye lyse innslag og det liker jeg.
Klem Madelén

KROnPRINSESSENE sa...

Så fin den ble...
Likte det godt i hvit jeg også ;)
Skal si du er flink som får malt møbler.
Jeg kommer aldri i gang med mine maleprosjekt...
I grunnen dumt, for det er jo så kjekt når det er gjort ;)
Må skjerpe meg...
Ha en strålende helg.
Klem May Helen

Chilli Charm sa...

Kommoden var lekker. Shabby Chic, ut,- eller inn? Who cares?! Passet veldig godt inn til deg :)

Ønsker deg en fin helg!

Christine C sa...

Kommoden din ble kjempefin - hvitt funker som bare det. Fantastisk lekker den lykten også :-)
Ha en super helg.

Recipe for Joy sa...

Så utrolig lekker den kommoden. Nydelig i hvitt. Safe den. ;) Hadde nokk i tort å male denne lysegrønn. :P
Blir vel aldri nok kongler? :D

Ha en FIIIN fredagskveld.

Klem. :)

Guttemamma sa...

Lekkert, smekkert, dette likte jeg SÅ godt!
God helg og klem♥

Anette sa...

Helt nydelig!! En skikkelig skatt :-)
God helg skjønne du!

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fint! :D Hvor har du gjort av den som sto der? ;)

Og lykta? *siiiiiiiiiiikle*

Jeg rydder opp i blogglista mi, "svarer" på kommentarer og forberedere meg på sen kveld. Sov 2,5 timer på sofaen etter middag.....! *stønn*

Har en drøm... sa...

Nydelig kommode og absolutt FINEST i hvtt:)
Jeg kunne ønske jeg kunne knipse og få hvite møbler.... sukk.... da kunne jo jeg og fått ro i sjelen, hihi:)

Som du har sett av innleggene mine er jeg litt fortvila over at jeg ikke får de lyse og fine bildene jeg VIL, mye av grunnen er nok alle de bøkfargede stygge møblene rundt her, de gir et rødt skjær... usj...:)
Mye vi skal irritere oss over, haha:)

Og du, du var den første som poppet opp hos meg da vi skulle anbefale en annen blogg hos Franciska, du tar nydelige bilder og har så fin og gjennomført stil:)
Så bare hyggelig det, hihi:)

Ha en fin helg;)

mamma i nord sa...

Å den kommoden var nydelig.
Min eldste søster har en som er ganske lik din.
Den har stått på "salen" hos min bestemor så lenge jeg kan huske.
Hun fikk den da hun døde.
Den var faktisk hvit da med sorte kanter rundt skuffene mener jeg å huske.
Nå har søsteren min malt den helt hvit og den er ett smykke.

Tusen takk for link til ytterdøren, den er jo så fin, så nå har jeg nok ganske sikkert funnet døren jeg kunne tenkt meg.
Mannen var faktisk enig han også.

Du lurte på hvor jeg bor i vesterålen.
Jeg bor i øksnes, nærmere bestemt Stø.

Ønsker deg en koselig fredag.

Klem Tanja

Barbros lille verden sa...

Åh, nå har jeg kosa meg leeenge her inne hos deg! Lite tid til bloggerunder i det siste, dessverre :S
Nydelig kommode, flott slagbenk, herlig barnerom og kart..i det hele tatt utrolig mye fin inspirasjon!
Her ble det også ekstern blits til jul, men fra meg til gubben...jeg syns det er så fint når sånne ting står på HANS ønskeliste!! Har ikke testa den ut så veldig enda, må visst lese bruksanvisningen ja. Hehe, måtte humre...jeg har enda ikke lest et ord i bruksanvisningene til speilrefleksen jeg heller, og har hatt det i fem år ;) På tide da, kanskje!
Riktig godt nyttår og ja, forresten!
Godhelgklem fra Barbro

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Det viktigste er at en trives med det selv...ble kjempefin..

liven sa...

Kommoden din er kjempefin!!
noen vil nok la være å male ja...men det viktigste er at vi er komfortable med tingene!
Koselig pynt har du også :o)

Ha en fin helg :o)

Svenngården sa...

Den ble kjempefin i hvit! Mal den i den fargen som funker best for deg. Det er jo du som skal leve med den i hus, ikke alle andre ;)

God lørdag!
-Amalie

Oss på Tverråmoen sa...

Det kom vel ikke akkurat som noen bombe at den ble hvit? Syns den ble kjempelekker :)
Masse flott pynt. Og det bildet var jo utrolig flott, skjønner at du er veldig glad i det.

Ha ei herlig helg.
Klem

Monica sa...

Kommoden din ble kjempefin i hvitt, og så lekkert pyntet oppå. Lykta var råfin, hadde ikke kommet så til sin rett på en brun kommmode, jeg liker forøvrig både brune og hvite møbler, bevarer de oftest brune hvis de er skikkelig fine eller det er arvegods, hvis ikke har jeg ingen skrupler med å male.
Herlig den handlelappen, har gjemt noen jeg også, veldig artig minne å ha:))

Fortsatt god helg :))

Lilla Kullan sa...

Så fint.:-) Stina

Hegemors store, lille verden sa...

Jeg humrer og ler - ser til stadighet samme ting hos deg som jeg selv enten har eller sikler på;) Du har altså god smak, haha!!;) Kos deg:) klem

Lottemora sa...

Helt enig med deg, mange møbler blir finest med litt hvit maling. Her har vi masse arvegods som ikke kan males. Men alt som ikke er arvet males hvitt her også

Håper du har hatt en finfin helg

Klem

Lotte

Neida sa...

I love the photo of the dresser and the old suitcases! Reading your blog and viewing your photos is always enjoyable!

Neida @ Fari Blog

Pia Sabine sa...

Hvor har du bare en fantastisk stil, jeg er fast læser fra nu af :OD

<3
Pia Sabine