lørdag 3. desember 2011

{UTFORDRING} - Unblogged

Herlige Manuela 'Mrs Hardy' har utfordret oss til å vise frem rotet vårt. Vi bloggere er veldig flinke til å bilder av ryddige rom, og pene ting - mens det i virkeligheten kan se ut som et krigsområde rett bak ryggen vår. Intet unntak her i huset heller...;P


Jeg har så smått begynt å pynte til jul på trappa. Med julebelyst girlander-gran rundt døra, masse lykter og einer i et melkespann. Den gamle utslagsvasken skal få selskap av et julenek om noen dager.
Tilsynelatende ryddig...?!


Fra en annen vinkel - fortsatt ryddig og hyggelig...


Men når jeg zoomer ut litt, ser dere at virkeligheten er noe ganske annet... Mye halvferdig på det nye inngangspartiet som vi bygde i sommer. Og litt rot...



Men når jeg derimot går litt på avstand og zoomer heeeelt ut, så kommer den brutale virkeligheten til syne.....Trenger jeg å kommentere bildet ytterligere?! Dette er og blir byggeplass og anleggsområde, og dessverre ser det ikke ut til å endre seg med det første, selvom vi rydder nærmest ukentlig. Men jeg krysser fingrene for at det ser annerledes ut neste jul;)


Jeg vet jeg er for sent ute, da utfordringen stengte den 1.desember - men jeg syns dette var en artig vri som jeg gjerne ville være med på;) Håper dere har koselig desmberlørdag, med eller uten rot;)

26 kommentarer :

Fruehuset sa...

Eg syns det var kjempe fint, sjølv når du zoomer ut:)

Utrulig flotte detaljer, liker spesielt godt girlanderen rundt døra (og ikkje minst døra:)

Kvar har du kjøpt den?

Klem Marianne:)

Nina sa...

Hahaha....festlige bilder!!!! men så flott pynta, når du såg nærbilder!!

ide-puffen sa...

Nydelig pyntet og kjempefint ellers også så fint med sykler, isolasjon og greier. Ryddige sykler spør du meg. Her ligger de slengt både her og der. Moro og alle har det slik. HÅPER jeg hi hi.
Riktig kos kveld til deg og dine.
klemmers

Har en drøm... sa...

Hahaha, se der ja;)
Vi er gode på og zoome og gå nære objektene, hihi;)

ha en fin kveld ♥

Klem Line

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Herlige bilder !!
Synderen må jo være han som lusker rundt i garasjen i bakgrunnen :)))

God lørdagskveld til deg
Klem Heidi

Siren sa...

Hahaha...herlige bilder, kjempemorsom utfordring, fikk jo lyst til å være med selv også for jammen kjenner jeg meg igjen! :D

Du har pyntet kjempefint rundt utgangspartiet, knallvakkert med stol og bord i hjørnet! Ønsker deg en flotters lørdagskveld! Klem :)

Oss på Tverråmoen sa...

Den utfordringen orker jeg ikke å starte på engang, får jo ikke til å ta bloggevennlige bilder lenger. Er jo rot OVERALT.. Men neste jul.. kanskje det blir bedre da ;)

Ha ei flott andre adventshelg. Klem

Tryllehuset sa...

Oh, befriende å se slike bilder altså. ;)

Kathrine

Barbarella sa...

Jeg synes det er kjempefint at du viser det frem! Befriende og morsomt, og med en ekthet bloggverdenen har så alt for lite av.. Og du er god til å komponere nydelige bilder, så det er både inspirerende og fint for oss som strever, å se at man kan gjøre så mye med utsnitt og vinkling.

Tonemor sa...

Herlig:))
Byggeplass og rot følger med ved endringer både innendørs og utendørs. Sånn er det, men godt vi er flinke til å kose oss med det som virkelig er lekkert. Tross "rotet" rundt:)
Fortsatt god lørdagskveld!
Klem

Neet sa...

Nydelig pynta! Kan eg spørre om korleis du har festa girlanderet rundt døra? Spiker?

Trine sa...

E så deilig å se at vi e flere i samme båt, å at familielivet e likt for oss alle :)
Selv om syns du har ett nydelig inngangsparti likevel ♥

PS: Tusen takk for koselig hilsen.
Ja i hodet e vi enda ung.. å som vi sikkert alle merke så går tia alt førr fort :P

Klæm Trine

Vibeke / Mammas Hus sa...

Sånn er det når man bygger ;)

Jeg fikk en del kommentarer om at vi ikke hadde det rotete, men nå er jeg flink til å rydde i stua, og det var jo mer rotete enn jeg liker at det er ;) (Kunne tatt bilde oppe, men der hadde jeg ikke noe pent å zoome inn på ;P)

My home is my Castle - by Kari sa...

Hehehe :))
herlige bilder synes nå jeg :)

Klem,Kari

KROnPRINSESSENE sa...

Herlig bidrag ;)
Nydelig pyntet da og skikkelig lun, fin julestemning du har ordnet til.
Ønsker deg en fin andre søndag i advent!
Klem May Helen

Heddas gode grunner sa...

Artig utfordring, for jeg tror ALLE kjenner seg igjen :) Godt bidrag fra deg. Utrolig koselig på trappa deres -til tross for byggeplass på utsiden!
God adventsøndag til deg!
Klem

ENGEL sa...

knallfint! og sikker på at det blir toppers med ferdig resultat også!
ha en fin 2.søn i advent!

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Kjempe koslig blogg,la meg til som følger!
Koslig inngangsparti ♥
-Beate-

Fabelaktig sa...

Hahaha! Denne utfordringen er så festlig!

Syns du har det fint uavhengig av zoom eller ei :)

Fineste 2.søndag i advent, til deg fine :)
Maiaklem

Hulda sa...

Skikkelig bra bilder, Monica! Gøy å se at det kan bli fine bilder til tross for byggekaos. :)

liven sa...

Knallfine bilder de første hvertfall...hihi...
og godt å se at det ikke er bare meg som bor i et anleggsområde!!
Inspirasjon til tusen er det hos deg...og nå må du komme med tips til utslagsvasken :o)
Min står med noen begredelige lyng i nå!

ha en fin søndag Monica :o)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Sååååå flott du har det på trappa di, snuppa! :)
Herlig med girlander og lys!
Melkespann med ener var også flott! Skikkelig julestemning!

Ha en fiiin kveld!
Klemmer til deg!

Anette sa...

Nå ler jeg godt her jeg sitter..... hihihi! Kjenner meg igrunn igjen! ;)

Klem

Fabelaktig sa...

Da er favorittene for lysfatutfordringen klare, ta en titt og stem på din favoritt :)
Fabelaktig ukesstart til deg.
Maiaklem

I en Eske sa...

Herlig=) vi er gode på de fine detaljene her i bloggeverden. Men du har pyntet veldig fint da. Digger kabeltrommelbordet=)

Sukkertøy for øyet sa...

*ler*
Er det ikke dette vi interiørbloggere er best på?
...det å ta bilder av vakre detaljer og riktige vinkler *ler*
Syes det var såå vakkert med detaljene rundt døra di!!
...Vakkert :)

Klem Ida Susanne