tirsdag 27. desember 2011

TRE TIPS på tampen...

Litt i seneste laget å komme med tips til julepynten nå som de aller fleste her i Bloglandia lengter etter å hive den ut, men det er alltid bedre sent enn aldri. Eller?! På lysfatet på stuebordet mitt har jeg satt en svibel i en gammel teboks som jeg kjøpte på loppis for mange år siden. Boksen er rød og fin, og når svibelen blir kastet ut om noen få dager lurer jeg på om jeg skal fylle boksen med betong og bruke den som lysestake?!


Jeg har brukt et eple til telysestake, og satt på en Dymolapp. Epler eller annen frukt i forskjellige former og farger er dekorative og kan igrunnen brukes året rundt. Påskriften kan endres etter anledning - eller droppes;)


Kubbeluset med bjørkenever har jeg vært ganske gnien på, for jeg ville ikke at det skulle ta slutt når kubbelyset var nedbrent. Jeg brente det et godt stykke ned (ca halvveis). Du kan selvfølgelig brenne det helt ned, men det koselige lyset "drukner" litt når det kommer under halvveis. Jeg fylte mitt med betong, og lagde plass til et stort telys. Nå varer det for evig, eller eventuelt til jeg blir lei hele greia. (holder en knapp på det siste, rent erfaringsmessig, hihiiii)


Vi nyter fortsatt late romjulsdager i mellom stormene. I kveld meldes det om snøstorm i Lofoten og Vesterålen, og jeg kjenner at det hadde vært kjekt om disse artigkarene gjorde seg ferdig snart... I morgen kaller jobben for et par dager - før det er 4 dager med fri og julaften nummer 2 sammen med bonusbarna...♥

19 kommentarer :

Naturlig Glam sa...

Smarte tips som man absolutt kan ta med seg til neste år:)

Ønsker deg en fin kveld :)

Klem

Oss på Tverråmoen sa...

Er ei stund siden jeg sist har vært innom bloggen, og her var mange koslige innlegg å lese :)

Håper dere har hatt ei fin julefeiring sålangt :)
Juleklem

Elisabeths idyll. sa...

Fine tips & herlige bilder ;o)))

Ønsker deg og dine en fin romjul ;o))

Klemmer Elisabeth

Fru.Underberget sa...

Den te-boksen var kjempefin som svibelpotte! Blir sikkert lekkert med lys i også:-)

Fabelaktig sa...

Takk for utrolig flotte tips :)

Nydelig lysfat!

Fine juledager ønskes deg!
klemklem

Bdicte sa...

Smarte tips, spesielt teboksen var så søt:)
Her i Tromsø har vi sluppet unna stormene, vært endel sterk vind men ikke slik som hos dere eller enda lengere sør.

Ha en videre koselig romjul!

Klem
Benedicte

Lillekatt sa...

Hehe, godt det ikke bare er jeg som henger litt etter ;-) Men fine tips!!

Så morsomt at du vil bestille pute :-)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlige tips som jeg kommer til å ta med meg til neste års jul!
Du har det bare super flott!

Ha en nydelig kveld!
Juleklemmer til deg!

Gitte sa...

Herlig!
Klem Gitte

Hanne Mette sa...

Så gode tips! Den teboksen var kjempesøt. :)
Fortsatt god romjul
Klem fra Hanne Mette

Hegemors store, lille verden sa...

Me like - and wil copy, he he;) Alltid irriterende lure tips du har!;) Kos dere med julaften nr to:):):) Og godt nyttår!!!:) klem

Hegemors store, lille verden sa...

Me like - and wil copy, he he;) Alltid irriterende lure tips du har!;) Kos dere med julaften nr to:):):) Og godt nyttår!!!:) klem

Fruehuset sa...

Fine tips:) Det er så kjekt å komme inn på bloggen din, den er superfresh og har kjempe fine bilder

Ha ein fin kveld:)

Frøken H sa...

Nydelig lysfat & supre tips! :) Bloggen min har vært i dvale i noen måneder ja... Det var ikke planlagt, men av forskjellige personlige grunner ble det bare slik. Følte vel en stund at bloggen var en litt uviktig del av hverdagen som måtte vike for andre ting som har tatt mye tid og energi i høst! Men som du sier; "av alle uviktige ting i livet, er interiør det viktigste..." :) Så jeg har planer om å komme i gang igjen med bloggingen, for den har samtidig gitt meg så mye den tiden jeg har holdt på...

Har selvsagt jevnlig tittet innom her, og her er det alltid så mye fint! :) Håper dere koser dere i romjula!

klem Frøken H

liven sa...

Koselig tips!!
Kos deg disse siste romjulsdagene :o)

Jeanette sa...

MANGE GODE IDEER OG GOD INSPIRASJON HOS DEG:_)GODT NYTTÅR !

Fruehuset sa...

Hei igjen:)
Eg måtte berre innom ein tur til for å takke for eit kjekt bloggbekjentskap i 2011.

Gler meg til å følge deg videre i 2012.

Ønsker deg ei fortryllande nyttårsfeiring:)

Helsing Marianne!

Fossestua sa...

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år, og takker for all inspirasjon og koselige kommentarer du har gitt meg i løpet av 2011 :)
Klem fra Lise

Villblomsten sa...

Godt Nyttår :-)