mandag 26. desember 2011

JULEGAVE til meg selv....

...fra meg selv. Det er vitkig å glede seg selv fra tid til annen, hihi. Gaven er et bruktfunn i form av en slagbenk. Tidlig i sommer flyttet jeg hagebenken inn i spisestuen, så nå som det er (eller ihvertfall burde vært) vinter, passer det jo fint å sette den ut igjen. Ikke bakvendt i det hele tatt...;)


Brukt-benken er stor og romslig (over 2 meter), og mye mer praktisk og komfortabel enn hagebenken. Dessuten er det plass til flere mennesker, og ikke minst puter...*ler* Benken var litt løs og slarkete i "leddene", men har fått noen nye skruer og litt trelim. I tillegg har jeg (selvfølgelig) malt den. Opprinnelse: lakkert furu *grøss og gru*.


Selve setet var kongeblått, med gule firkanter, skikkelig 90-talls fest! Foreløpig har jeg dekket det til med et enkelt sengeteppe. Det fungerer helt greit, så det er mye mulig jeg bare lar det være slik fremfor å trekke det om. Kjekt med tanke på rengjøring også. Den koselige julestrømpen er ny av året. En venninne har sydd slike for meg til alle 4 barna, jeg syns de ble kjempekoselige. Tusen takk, Brita


Jeg leker fortsatt med det nye kamerautstyret og mollkoser meg! Plutselig kan jeg ta bilder fra vinkler jeg ikke visste jeg hadde (?) eller som tidligere har vært kategorisert som umulige. Lykke! 
Idag er står selvskutte ryper på menyen, og vi gleder oss til koselig samvær med gode venner


"Jada, du skal få bygge Lego, men du må vente til mamma er ferdig med å ta bilder først..." 
Velkjent, eller er det bare meg? ;P

  Ha en fin 2.juledag alle søte

21 kommentarer :

ELLEMELL sa...

Så koselige bilder, og ikke minst den nye slagbenken! det gamle stetrekket er jo ingen som ser, så sånn kan det jo bare være:)

har aldri smalt ryper, men skulle gjerne gjort det engagn:)
kose dere:)
klem ellemell

Mona Christin sa...

Det er så koselig hos deg, M. Den benken var prikken over i'en.

Kult med nytt kamerautstyr da. Jeg drøyer det litt til. Imens får jeg redigere bildene så de ser lyse ut.

Fin romjul.

Klem Mona C

Base Interiør sa...

Kjempekoseleg du har det og den slagbenken var berre lekker:-)

Katharina sa...

Ønsker meg også en slagbenk...:)
Denne var fin, og koselig med masse puter.

Fortsatt en fin romjul:)
Klem fra Katharina

Fabelaktig sa...

Ønsker deg en fortsatt fin romjulstid, kos deg og nyt den med dine.

Stor klem
Maia

Rosehagen sa...

Å så koselige bilder det var hos deg;)
Blir litt matt jeg over alle flinke interiør blogdamer;)

Supert med slagbenk. Vi har en som jeg fikk(skrek meg til!!) da jeg var 14!

Fortsatt fin romjul;)
Klem fra Ann-M.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hurra for gaver til seg selv! :D Den var kjempefin ♥

Pappa har kanskje en ekstern blits jeg kan få, han sier han har, men jeg må jo finne ut om den funker på mitt kamera. :))))))))*


Savner deg masse!!! ♥

Har en drøm... sa...

FIN gave da;)
Og så kjekt med disse til mor fra mor;)

Jeg ønsker meg og en slik benk, men den kan ikke være så stor, kjøkkenet her er mini!!

Ha fortsatt fine juledager, og kos dere med gode venner ♥

Klem Line

tove sa...

Stilig, du er heldig som har plass til slagbenk på kjøkkenet.
Nyt dagene med dine kjære
Klem Tove

ShabbyStyleSuzi /Dreamy Suzi's systue sa...

så fin :)
Har og en slagbenk, men den venter enda på maling.. sammen med masse annet som og skal males ;)
Klemklem

Trine sa...

Nydelige bilda som alltid... å ikke minst det siste.. så søtt :D
Benk til kjøkkenet står høyt på lista her! Dinva jo bare helt nydelig..
Men tvile på at æ finn nå gammelt å ta inn, så bli vel til at æ kjøpe en i butikken..
Men benk skal æ ha okke som :P

Fortsatt god jul! Kos dæ me kameraet.. du e flink :)

Klæm Trine

KROnPRINSESSENE sa...

Å, så nydelig den benken er :)
Viktig å glede seg selv hi, hi.
Alltid så nydelige bilder og flott stemning inne hos deg :)
Og gratulerer med ekstern blitz forresten!
Ønsker meg det til bursdagen jeg.
Til jul fikk jeg fotostativ :)
Ha en fortsatt fin romjul.
Juleklem May Helen

Anette sa...

Veldig fine bilder! Helskjønn benk!;)

klem

Saras stove sa...

For en flott slagbenk! Og nydelige bilder! Ser ut som ekstern blitz er tingen altså! Sara

Heddas gode grunner sa...

Veldig fin benk! Det var et bra julegave må jeg si :D Kjekt å få det man ønsker seg :) Veldig koselig spiseplass dere har! Fine bilder. Spørs om jeg må kjøpe meg ekstern blitz selv... Kos deg med fotografering! :)
klem

Marits Hverdagsgleder sa...

Kjempekoselige bilder!
Slagbenk er kjempekoselig. I et svakt øyeblikk for endel år siden ga jeg bort min ANTIKKE slagbenk til min datter... Angrer jeg?... jaaaaaa.... men som barn lærte jeg at man ikke tar igjen det man gir bort, så her er jeg da, med kjøkken på 35 kvadrat, uten slagbenk...

Siv`s verden sa...

Flott gave til deg selv, nydelig slagbenk!:)
Så koselig hos deg!

Klem

liven sa...

Kjempefin benk Monica!!
Er på jakt etter en til min datter...hun har fått stort kjøkken og kan kan ha en fin stor benk der!
Så Finn er flittigt besøkt :o)
Selv har jeg en striesekk liggende i min som sete, fungerer fint det!

Ha fine romjulsdager.... og knallfine bilder må jeg si....her strever jeg på :o)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Julegave til seg selv er jo helt genialt ♥
Nydelig slagbenk og nyyyyyydelige bilder. :)

Lisette sa...

Nydelig slagbenk, du har et så flott hjem, wow! Koselig uttrykk på bildene...

Fru Belima sa...

Takk for koselig kommentar! Vet akkurat hva du mener med å spare strikkede klær fordi man er redd for at det skal bli ødelagt, er litt sånn jeg også. Må liksom spare til en annen dag da hun skal pynte seg osv. Men nå er det slutt på det... det må brukes. Liker utrolig godt kjøkkenet ditt og slagbenken er superflott!!