fredag 2. desember 2011

ENGLESPILL - Gode minner....

Jeg er så heldig å ha vokst opp med koselige juletradisjoner, og ubetalelige gode minner rundt høytiden. Og de gode minnene jeg bærer med meg vil jeg gjerne videreføre til mine barn. Slik at de, når de blir voksne, kan tenke tilbake på barndomsjulen på samme måte som jeg gjør idag... Ett av mine fineste juleminner er mammas englespill. Det ble liksom aldri ordentlig jul før mamma tente lysene på englespillet som hadde fast plass på kjøkkenbordet hver eneste julaften...♥


De siste årene har jeg feiret jul her i nord, og det kommer alltid til å følge en viss tomhet rundt å ikke kunne feire sammen med mamma og pappa som bor på den andre kanten av landet... Heldigvis kommer de nordover på førjulsbesøk, frem til da koser jeg meg med englespill og gode minner - og et aldri så lite snev av hjemlengsel...♥


Straks frihelg, samvær med bonusbarna,
 -og allerede snart 2. søndag i advent...♥

21 kommentarer :

Fru Andersen sa...

Heisann!

Håper du hadde Disney junior og at det virket på dine barn slik at de la seg fint og greit;-)

Vi bestilte kanalen da lillebror ble født, i håp om jeg kunne sette på tv slik at jeg kunne få amme i fred på kveldene uten den overtrøtte treåringen klatrende på ryggen min. Men i sommer var hun ikke intr i tv i det heletatt, det er nå nettopp hun har begynt å synes det er kjekt å se på tv. Haha, oppfordret til tv titting jeg, men det er jammen meg godt at hun legger greit pga det!

Ønsker deg en god natt!

Veronica sa...

Ja, englespill er skikkelig jul!
Herlig nostalgisk.
Ønsker deg ei magisk førjulstid med gode minner.
klem

ennahs lille hjørne sa...

Ååå barndomsminner.... ett slikt englespill hadde vi også når jeg var liten.. Herlig.
Jeg har ett jeg også, men tror det er godt gjemt nederst og innerst i alt flyttelasset vårt som ikke kommer frem som pynt i år :(

Kos deg med førjuls helg og 2 søndag i advent :)

Klemmer

Mie fra Mies Mirakler sa...

Det er simpelthen ikke jul uten englespill-plingeling i bakgrunnen :) *♥*

Sannes verden sa...

Jeg må også ha englespill! Minner meg om jul med bestemor!!!
Ha en finfin helg sammen med dine.
Susanne.

Oss på Tverråmoen sa...

Ååå englespill *mimre-mimre* Minner strømmer på:) etter jul hjemme hos besteforeldrene mine :) Takk for påminnelsen!

Vi har endelig fått internett igjen etter at stormen ødela nesten all kontakt. Og mobilnettet, er ikke noe å skryte av.

Så lurt å bruke norgesglass til røkelse! Det skal jeg å gjøre.. så det så ;)

Ha ei herlig helg. Klem:)

Har en drøm... sa...

Så nydelig det var;)
Er englespillet ditt nytt?
Hvor får man kjøpt slike da tro...?
Jeg og snuppa så slike i Danmark, men kjøpte det ikke... og nå angrer jeg, for hun syns det var så fint ♥

Ha en finfin 2 adventshelg (uæhhh, som tiden flyyyr)

Klem Line

Fabelaktig sa...

Såå herlig innlegg i dag :)

En fortryllende start på desember til deg.

Maiaklem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åh, sååå koselig ♥


*klemmemassehardtpå*

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Engelspill er så koselig! :)
Jeg har også et, men det er ikke kommet fram de siste årene siden det er gullfarget... ;)

Sommerjenten sa...

Er så koselig å ha slike minner som man fører videre :) Og englespill husker jeg også fra barndommen, så koselig! Har sett at de selger de rundt om, og lurer på om jeg skal kjøpe meg et :)

HANNES DAGBOK sa...

Hei Monica! I mylderet av blogger på blogglisten min oppdaget jeg nettopp at du var borte...mistet flere da jeg byttet tilbake til blogspot og det er jammen ikke enkelt å få full oversikt:)
SÅ, beklager hvis det har vært litt stille fra meg;)...det er rettet opp nå i alle fall!

Stooor klem!

Mor og datter sa...

Så utrolig nydelig!

Giveaway hos meg om du er interessert ;)

klem

Solveig sa...

Nydelig blogg du har - og så dyktig du er på å ta bilder!;o)
Jeg er også veldig svak for englespill og klarte i fjor å skaffe meg ett i hjemmet;o) Nå gjenstår det bare å se hvordan vår lille kattunge angriper saken.....:o)

Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Solveig

Trine sa...

Åh så gla æ va i mamma å pappa sitt englespill :) va den fineste julepynten som lå i eska, foruten alle de spennanese nisseplakatan...tihi...(Især den med nissehytta i skogen som mamma å pappa fikk oss til å tru va på fjellet bak der vi bodde...)
Men høre enda klangen i englene når vi tente stearinlysene...*sukk*
Kos dæ me minnene!
Trur nesten æ må høre kor mamma å demmes e blitt av hen...

God adventshelg!
Klæm Trine

Hulda sa...

Så koselige bilder, ordentlig julefint. :) Slit englespill har jeg også. Veldig fint. :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

SUPERTkoseleg englespel!☺
Eg har eit bittelite eit kjøpt på TING som eg kjøpte i adventsgåve til min kjære ifjor☺

Fine bilder!☺

God helg☺

Klem M♥

Grip dagen sa...

Et slikt spill hadde jeg også som liten. Koselig når englene plinger på bjellene.
Kos dere med førjulskos.
Klem Marit

Gitte sa...

Englespill - gode barndomsminner :)
Husker mormor hadde et sånnt et. Viste ikke jeg ønsket meg et slik før jeg så bildene dine :)

Klem Gitte

Lisette sa...

Så fint englespilll- minner gode og ta med seg videre, og tradisjoner er viktige;) Fin lørdag til deg, her blåser det storm ute. Deilig og være innendørs da!

Tryllehuset sa...

Åh, for noen minner dette innlegget fremkalte! Min kjære morfar hadde et slikt, og jeg elsket å sitte og se og høre på det når han tente lysene! *sukk*

Kathrine