tirsdag 20. desember 2011

ÅRETS JULETRE er i hus...

Siden jeg er så kjapp med å kaste ut julen på nyåret liker jeg å pynte tidlig. Jeg syns det er koseligere å ha julepyntet hus i tretten dager før jul, enn å ha det stående tretten dager over jul. Treet pleier å stå ferdig pyntet til Minste-S sin bursdag som er den 14.desember, så i år er jeg faktisk talt litt sent ute;)


I mange år har jeg sverget til dansk edelgran, men iår ble det vanlig nord-norsk gran, felt i skogen i nærområdet. De fleste kan vel kjenne seg igjen i den evinnelige jakten på det perfekte juletreet, og intet unntak for undertegnede. Helt til iår. Aldri har jeg brukt så kort tid på å velge ut et juletre, jeg tok rett og slett det første jeg så. Det skal sies at det var ganske mørkt, og vanskelig å se trærne skikkelig. Men jeg har aldri vært så fornøyd (og ukritisk?) som i år! Så å kjøpe juletre i halvblinde kan absolutt anbefales! *ler*

 
Vi har pyntet med pepperkaker og pepperkakeformer, englevinger og kuler i fattigmannssølv. Og for første gang siden jeg var lita jente har jeg brukt norske flagg. Nostalgi! Juletrefoten er ikke av det rålekre slaget, så jeg har pakket den inn i et stykke sekkelerrett som jeg har festet med hyssing. Enkelt og greit:) Treet er fullt av kongler, noe som gjorde at jeg likte det enda bedre.


Jeg er ikke av typen som sliter meg ut med rundvask av skuffer og skap til jul (det er jo ikke der vi feirer julen?!), så en liten sveip over gulvene torsdag ettermiddag - så kan julen bare komme! Jeg er klar, og like spent som alltid;)

Minste-S har pyntet sitt eget lille koselige juletre, mer om det i morgen. 
Håper dere har fine og fredelige førjulsdager

13 kommentarer :

Ingrid Louise sa...

For et nydelig juletre,og sååå fint med "naturlige" kongler!!
Her er også treet pyntet og klart!!
Fin juletid til deg!!
klm ingrid l

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så koselig og fint et juletre! For en god idé med sekkestrien! Kjempefint! Hvor fikk du tak i den? Klem;)

Anne Bente sa...

Herlig jule stemning i ditt fine jule-hjem!

ha en fin fin dag!

Klem Anne Bente

Har en drøm... sa...

Kjempefint Monica!!
Og så koselig pyntet;)

Ha fortsatt fine førjulsdager ♥

Klem Line

liven sa...

Et nydelig tre....og tenk med kongler også :o)
Ønsker deg fine førjulsdager !

Fru Perez sa...

Åhhhh, for et NYDELIG juletre! :) Dette skal jeg ha i bakhodet når vi en vakker dag skal ha ett selv og ikke reise bort.

Takk for titten! Og GOD tirsdag og GOD jul! :)

Klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Helledussen så koselig det var med kongler på treet da :))
Skikkelig helnorskt juletre rett og slett !!

Nyt de siste dagene før jula ringes inn
klem Heidi

Mona Christin sa...

Kjempefint pyntet. Og tenk at du har naturlige kongler på treet. Fantastisk. De nord-norske trærne er nok sunnere enn de her i sør... Hihi.

Liker innstillingen din ang julevasken.

Klem Mona C

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Herlig!!
Jeg gleder meg til å få juletre i hus og når jeg ser så fint det ble med sekkelerret rundt foten gleder jeg meg enda mer til å finne frem mitt hvite sekkelerret som er innkjøpt til dette formålet. :)

Lindas Lille Leilighet sa...

For noen nydelige bilder du viser frem! Det oser av julestemning hjemme hos deg ser jeg:) Koselig! Juletreet var kjempefint pyntet! Du har helt rett..vi feirer da ikke jula i skuffene..så hvorfor må dem absolutt være vasket;) hoho

KlemKlem

Fruehuset sa...

Så vakkert pyntet tre! Heilt min stil:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kooooooselig ♥

Jeg tror vi må ta frem pepperkakeformene her også! ;D Juletreet kommer nok ikke opp før fredag kveld, jeg jobber til 18 de siste to arbeidsdagene. Får prøve å komme i mål med rødpyntingen i kveld, mens jeg lager ferdig konfekten. ;)

Ellers blir det gulvvask, litt støvtørking og vask av badet før gjestene kommer. Det får duge, og så tar jeg heller storvask til våren! :D

*miss u*

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

SÅ koseleg juletre♥
Nostalgisk indeed☺

Vaske skuffer og skap!! Never done hihi☺

Klem M♥