søndag 13. november 2011

UTFORDRING - Lysfat

Det går lenge mellom hvert innlegg for tida. Ikke fordi jeg ikke har noe å blogge om, for jeg har virkelig nok å ta av om dagen...;P Men nå som sola straks blir borte her i nord, er det lyst bare noen få timer om dagen, og det er bekkmørkt både før og etter jobb... Jeg er ikke så begeistret for gjenbruk av bilder, men idag blir det nettopp det. Fabelaktige Maia har nemlig utfordret oss til å vise hvordan vi pynter lysfat. Jeg deltar med to forskjellige bidrag. Og selvom det er noen uker siden disse bildene ble tatt, så ser fatene likedan ut idag, med unntak av høstlyngen på bildet under, som er byttet ut med en rosa rosebukett i anledning farsdagen;)


Det store sinkfatet er fra Kremmerhuset, og her er det plass til ganske myyyyye stæsj! Som de fleste vet er jeg ganske "nipsete" av meg, og det er kjekt å samle alt på et fat;)
Lysfatet i stuen er et gammelt vindu, som jeg kjøpte på nett hos en bruktbutikk på Raufoss. Utrolig nok overlevde glassene den lange reisen langs (nesten) hele Norges land;) Du kan lese innleggene om lysfatene HER og HER. Alle de fllotte og inspirerende bidragene i Maias utfordring kan du se HER.


Jeg har ingen som helst ønske om å bli en helgeblogger, så de neste helgene skal nok kameraet gå varmt, slik at jeg har bilder til innlegg igjennom hele uka;) Litt tidlig å begynne å glede seg til sommeren igjen, men det er ikke til å stikke under en stol at det er både deilig og (blogge)praktisk med dagslys hele døgnet;)

Håper dere har en fabelaktig søndag

17 kommentarer :

KROnPRINSESSENE sa...

Så herlige bidrag...
Skikkelig god-stemning i bildene :)
Og slike fat er så FINT og så enkle å forandre på om en går lei.
jeg er også med i utfordringen og skal hive meg med med ett til!
Nyt siste rest av denne helgen.
Klem May Helen

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Lysfatene dine er så fiiiiiiiiine! :D

Ja, jeg gleder meg også til våren og sommer og lyse dager! Heldigvis fikk jeg tatt litt bilder i går når det var lyyyyyyyst og fint ute.

Klem til deg snuppis! MISS YOU!

Sommerhuset i bakken sa...

Utrolig flotte lysfat! Lekkert dekorert!

Fru Fjeldhammer sa...

Så mye fint og så flotte bilder!

Har en drøm... sa...

Fiiine lysfat Monica;)
Du har virkelig sansen for detaljer ♥
Jeg har og flere av de rundt i huset, er jo så praktisk og holde all nipsen samlet, kjekt og flytte på og;)

Ha en finfin kveld!

Klem Line

hobbyvimsa sa...

Herlige bidrag:)

Lykke til,og ha en fin ny uke:)

Klem Linda:)

Anne Bente sa...

Kjempe fint det nye store lys fatet, den store glass krukka var bare nydelig...spesielt nå til jul med julekaker/kjeks i:)

Ha en fin fin uke!

Anne Bente

-Mia- sa...

Hei! :-) Så koselig at du liker bloggen min! :-) Du tar superfine bilder, er flott å samle ting på at fat slik, og så stilig å bruke et gammelt vindu! :-) Ønsker deg en fin ny uke! KLEM

MissMette sa...

Nydelige lysfat, Monica ღ
... og herlige detaljer du
har satt sammen... flotte
bilder også ღ Ikke lett det
der med lys og fotografering
nei - og ikke alltid der er
fint vær heller når det er
lyst nok! hehe... gleder meg
også til lysere tider, selv
om julen er koselig den også
Ønsker deg en fortsatt fin
kveld og uke som kommer ღ
Stor klem fra Mette

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Kjempefine lysfat ♥ Du er superflink til å sette sammen ting!

Jeg lurer på om du kanskje har noen tips til hvordan du får bildene dine så hvite? Redigerer du de, eller er det noe jeg ikke har fått med meg ang kamerainnstillinger? Jeg har nemlig samme kamera som deg.. :) Hvis du har tid og lyst til å gi meg noen tips en dag, så er jeg evig takknemlig! :) Gjerne på mail: min vinterverden@hotmail.com :)

Ha en strålende uke!
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fiiiiiiiiiiiiiine! (Gjentar meg selv merker jeg ;P)

Hedda er ikke i form, og tror ikke hun har vært det hele uka, for selv om ungen har temperament pleier hun ikke være SUUUUUUUUUUUUUR.

Vi gleder oss til lysere tider alle mann, her hadde det vært fint om tåka letta snart. Makan!

*klemmemassepå*

PS: Jeg savner dere innmari masse ♥ Trykket stemning er ønsket!

The Pursuit of Happiness sa...

Så fin blogg du har! Er fersk blogger, og oppdager stadig nye blogger i denne verdenen! Likte din kjempegodt, og la meg til som følger!:) Og så fint du har det! Nydelig:) Ha ei fin uke:-) Klem

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Flott lysfat...
kan jeg spørre hvor du har kjøpt den lyslenken du har i løveglasset?
ha en fin dag...

Renates hjørne sa...

Får ett nydelig lysfat :) Skal slenge meg med på denne jeg også! Ønsker deg en flott dag.

irene sa...

Ååå dette var en fin blogg!! Glad att jag fant deg!
/Irene

Hulda sa...

Kjempeherlige bilder! Nydelig stylet! Jeg falt virkelig for måten du presenterer dette på. Lysfatet, og arrangementet er virkelig stilig.

Jeg brukte også et gammelt vindu til pynt på bordet. Hadde det i fjor høst. Det er utrolig hva man kan bruke slike til. :)

Anonym sa...

flott hjem du har og nydelige bilder-)