tirsdag 22. november 2011

TIPS til julerøkelsen...

De to siste årene har jeg lett etter den "rette" brenneren til å ha julerøkelsen i. Jeg har enda ikke funnet den, kresen som jeg er...;) Men etter at jeg kom over denne ideen, kunne jakten skrinlegges. Jeg har bøyd håndtaket på en gammel tesil, og lagt den over et Norgesglass. Koselig og enkelt. Det er viktig at tesilen ikke dekker hele åpningen, da får lyset for lite oksygen til å brenne som det skal.


Ideen fant jeg i et interiørblad på denne tiden ifjor, og jeg mener den stammer fra Hanna, den kreative damen bak Sjarmerende Jul. Ta en tur innom Hanna og la deg inspirere og imponere!
Jeg er på en 3-dagerstur i Tromsø, og idag har jeg klart å gjøre meg ferdig med samtlige julegaver - og det FØR 1.desember. *klappe seg selv på skuldra* Så nå skal adventstiden brukes til kos, og null stress! Hvilken lykke;)
Vi blogges!

29 kommentarer :

Anne Bente sa...

Oi, det var en kjempe god ide!! Sjarmerende:)

Kos deg i Tromsø!!

Anne Bente

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Kreativ og smart ide.
Kos deg i Tromsø
klem

Bringen Blomster sa...

Smart! -og veldig fint:))
-synnøve-

Fabelaktig sa...

ohlala, så smart :) dekorativt også da.

klem

Minmill sa...

Kjempefin ide. Takk for en estetisk vakker og funksjonell ide til røkelse.

MineBlom sa...

Kjempe ide`
Den vil jeg prøve meg på ;O)
TAKK for at du deler ;O)
MineBlom

Spilloppa sa...

Stilig bruk av tesilen :)
Mye fint å se i bloggen din, kos deg masse med forberedelsene til jul :)
-Marit

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Så smart! :) Bra du endelig fant noe som passet deg og den kresne smaken din ;)

FLINK du er som har handla alle gavene! Jeg har noen igjen.. Men håper å være relativt tidlig ferdig..!

Kos deg på tur!
Klem fra
Laila Johanne

Signe sa...

Så himla smaaart! Da begynner jaken på en fin gammel tesil :)

Finfin tirsdagskveld til deg,
Signe

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh hvor flink du har vært!! Det har vært mitt mål også - i alle år! - å gjøre gaveinnkjøpene ferdig før 1. desember. JEG HAR IKKE STARTET EN GANG!! Stress-stress.
Du må vel være stolt!!
Ha en fin kveld i Tromsø!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Smart!

Men SLUTT med julete innlegg, vent til søndag!!! ;P

Kose deg i Tromsø ♥

Har en drøm... sa...

Den var lur ja;)
Og skikkelig Monica ♥
Hanna har mye fint på bloggen sin.

Kos deg i Trømsø og med julegaveshopping;)

Klem Line

Har en drøm... sa...

Den var lur ja;)
Og skikkelig Monica ♥
Hanna har mye fint på bloggen sin.

Kos deg i Trømsø og med julegaveshopping;)

Klem Line

ShabbyStyleSuzi /Dreamy Suzi's systue sa...

Så genialt!!!
Ikke begynt tenke på jula enda jeg...
Kos deg i 'byen min' :)
Klem

ide-puffen sa...

Det er en så kul ide. Den var faktisk i Allers juleideer for denne uka :)) Og ja mener det var Hannas ide. Knallsmart og jeg låner ideen videre.
Kos kos kveld til deg
Randi

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Det var da en sød ide.
Tak for tippet...

Ha´en dejlig aften.
Knus Susi

liven sa...

En god ide....norgesglass kan brukes til så mangt!!
Ha en god tur til Tromsø....sender pakken i moregn så er den på plass før helgen :o)

Ania sa...

Nice blogg, interessante ideer. Jeg skal være din mann

Fossestua sa...

Så stilig! Utrolig smart ide, og ikke minst både dekorativ og koselig :)

Kan jeg låne bildet og tipset, å legge det ut på facebooksia til bloggen min? Linker selvsagt direkte til innlegget ditt om jeg får lov:)?

Ønsker deg en fin uke :)
Klem fra Lise

Bringen Blomster sa...

Hei igjen :))
Ja det er jeg som har tatt bildene.
Er ikke så veldig glad i snø, men hadde nok gjort seg med litt hvitt på marka nå :))
Oksen jeg tok bilde av er skotsk høylandsfe, den var svær! Og jeg oppdaget plutselig, mens jeg tok bilde av den, at strømgjerdet var nedsnydd! Har aldri kommet meg så fort tilbake til bilen før :)))

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Dette var kjempe smart, snuppa! Pluss at det var veldig dekorativt!

Ha en fin ny dag i morgen!
Klemmer til deg!

Trine sa...

Det må være den tøffeste brennern æ har sett! Rett å slett kanonstili!

Klæm

Lisette sa...

Lurt:=)!!!

Fruehuset sa...

åå, kan tenke meg at det dufter herlig av den:) Skikkelig julestemning!

Så flink du er som er ferdig med julegåvene, kan dessverre ikkje sei det same her, men er ikkje langt unna.

Vi blogges:)

salige lavendel sa...

For en kjempetøff ide!! Hva legger du oppi silen da? Kjøper du ferdig duftblanding eller lager du din egen??

Bdicte sa...

Utrolig smart idè!! Jeg er heller ikke glad i de vanlige brennerne jeg har sett - enten er de i sort smijern(æsj!) eller så er de i glass og blankt stål... Ikke min stil noe av det:)

Kos deg i Tromsø - kanskje æ går forbi dæ på kjøpesenter idag, hehe!
Har også en plan om å være ferdig med gavene til desember!

Klem
Benedicte

Ruths datter sa...

Smart. Kos deg skikkelig
Klem

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Super idé som er adoptert her i gården! :)

Turid sa...

For en ide - tester den ut tvert- tuuuuuuuuusen takk!! Tror nok æ må linke til bloggen din...