søndag 20. november 2011

SNIKPYNTER til jul...♥

Denne uken har flydd forbi uten blogging... Lys- og fotoforholdene er neimen ikke mye å skrive hjem om for tiden... På tirsdag forsvinner solen for denne gang, og kommer ikke frem igjen før i slutten av januar. Idag har vi hatt strålende vær, og jeg har utnyttet siste krampetrekning av dagslys til å fylle opp bildebanken til randen;)


I helgen har jeg begynt å snikpynte litt til jul. Som så mange andre liker jeg å begynne tidlig, for så å kaste ut julen rett over nyttår. Når romjulen er over blir jeg brått forsynt av nisser og trær, men vil samtidig at julen skal vare litt lenger enn en drøy uke. Foruten julaften med spente og glade barn, er førjul med dertilhørende planlegging og pynting min favorittdel av høytiden, og jeg gleder meg veldig til 1.søndag i advent...


En stuegran har fått flytte inn i stuen med et lite pepperkakehjerte som pynter diskret opp. De fleste som har vært innom hos oss de siste dagene tror den er av plast. Den skal riktignok være meget nøysom og lettstelt, men den er altså helt ekte og (enn så lenge...) sprell levende;)


På et hjerte fra Panduro har jeg stemplet mitt favoritt-sitat, fra vår alles kjente og kjære Pippi Langstrømpe.
Et optimistisk ordtak jeg ofte kan identifisere meg selv med, med varierende hell vel og merke...;)
(Dette er ikke julepynt altså, men siden det henger over mini-juletreet mitt syns jeg det fortjente en plass i innlegget...)


På kveldens plan står sofasitting og tv-titting, og ikke minst; bloglandia

Håper dere alle har hatt en herlig søndag!

38 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Snart på tide med litt adventspynting her og☺ Men nissar og rødfarge må vente til lille julafta☺...
Kjempefint tre du har der du☺

Klem M♥

KROnPRINSESSENE sa...

Jeg er som deg...
Førjulstiden og julaften er finest.
Gleder meg også til 1. søndag i advent og kaster julen ut rett over nyttår ;)
Jeg kjøpte en stuegran i fjor på denne tiden og den lever faktisk ennå! Hurra!
Har stått mørkt og kaldt nedi kjelleren, og bare fått vann 5-6 ganger i løpet av hele året!
Men nå er det også her inni varmen og skaper fin førjulsstemning ;)
Ha en fin kveld.
Klem May Helen

Sommerhuset i bakken sa...

Vakre, vakre bilder og nydelig førjulspynt ;-) Veldig god stemning i bildene dine. Likte godt det Pippisitatet ;-)

Ha en herlig kveld!

Bergfrua sa...

Nydelig =) Så gjennomført du har det =) lekkert var det!
Hvor har du forresten handlet kappegardinene dine :)? de var så fine :)

mvh bergfrua

Har en drøm... sa...

Nydelige bilder Monica;)
Du tar de flotteste bildene jeg vet om ♥ Og du har det sååå fint hjemme;)
Elsker skapet!
Herlig med litt snikpynting, treet var kjempesøtt, og jeg tipper det lukter godt og;)

Jeg og snuppa drar til danmark fra lør-man vi, så får ikke med oss første søndag i advent;(
MEN blir julemarked på Tivoli i Danmark da, tipper det blir bra og;)

Ha en finfin kveld!

Klem Line

Jane sa...

For noen nydelige bilder ♥
Kjempe koselig du har det hjemme, og den grana var rå lekker :)

Ønsker deg en fin søndag
klem Jane

Beate sa...

Ååååh, det er alltid så inspirerende å komme inn til deg! Jeg digger rett og slett stilen din!

Fikk også lyst til å snik-pynte litt

Klem Beate

Loppeline sa...

Så utrolig fine bilder!! Kjempesøtt med et lite tre:) Ble veldig inspirert av den posen din: tro om jeg må være hermegås?
Jeg pleier egentlig ikke pynte så mye før etter julevasken på lillejulaften egentlig, men da er jeg liksom ikke helt ferdg med jula i januar... tro om jeg skal starte litt før i år: jeg har vurdert det!
God søndagskveld, søte du!
Klem

Oss på Tverråmoen sa...

Så koslig da :) Her er det lite som minner om at adventen er på tur, men det blir vel jul uansett :)

Ha ei fin uke.
Klem

Kremaktig sa...

Så nydelig bilder :) Jeg gleder meg sånn til jul!
Ha en fin uke! Klem

Hilde sa...

Nydelige bilder!
Så herlig med Pippis smarte ord på det fine hjertet :-)))
Å ja her begynner å jula litt før hihi....HERLIG!

Fin ny uke til deg :-)
Klem fra Hilde

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jeg har kjøpt bittelitt (faktisk bare bittelitt) pynt i Tromsø og gleder meg som en unge til å starte pyntinga. Og plastgrangreiene som jeg kjøpte for å ha rundt døra i fjor gleder jeg meg enda mer til å henge opp. HURRA!

Nydelige bilder, nydelig stuegran, nydelig hjerte og nydelige deg ♥

KLEM

Minmill sa...

Herlig innlegg kjære deg. Gøy med snikpynting. Det er nok mange bloggere som klør etter å få pyntet til jul ergo resulterer det i snikpynting. :-) Likte godt pippi hjertet ditt. Smiiiill

Trine sa...

Førr nån kjempekoselige bilda!
Har så løst på ei lita busk æ også.. trur æ må klare å komme mæ ut å finn ei :D
Førjulstia e bare helt fantastisk! Elske den!
Å desember e min absolutte favorittmåned i året ♥

Klæm

bodil sa...

Hei.Kjempe koselig hjerte.Ja nå går det fort til jul Koselig med pynting til jul.Vi bruker å være på hytta i jula så jeg må ha litt jul hjem før jeg drar dit så hær blir det pyntet litt før jul.Så koselig,nydelig du har det.Ønsker deg en riktig fin ny uke som kommer.Klem fra Bodil.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Veldig fint, men jeg er IKKE klar for "juling" ennå.... Og jeg lurer på; Du er ikke allergisk mot dette...? *fniseskikkeligmasse*

Håper dere får fine dager ♥

Savner deg masse, hver dag!!!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

En diger julestjerne har sneket seg opp i vinduet her;) Kan jo ikke vente, og jeg har jo butikken å skylde på;)
Den stuegrana var så søt der den står. Jeg har en som jeg har hatt i 2år. Gjemmer den bak i en krok i upassende årstider også får den være midtpunkt nå til jul. Den er virkelig nøysom.
:)

SNIKKERBUO sa...

Elsker minijuletreet!!
Så fint det var her hos deg :)

Ha ein fin søndagskveld!
Klem helene

Mona Christin sa...

Herlige bilder, Monica. Skjønner hva du mener med lite dagslys, selvom vi ikke har mørketid her i Østfold. Du får heller ta masse stemningsbilder i mørket.

QR-koden laget jeg på qurify.com

Klem Mona C

Sommerjenten sa...

Nydelige bilder!!! Den granen var superfin! Og med den lekre striesekken eller hva det er :) Herlig! Kom i rette stemning :)

Ønsker deg en fin ny uke!

Klem Lene

Oss på Tverråmoen sa...

Kjøpte skiltet hos Kine's Corner i Namsos, men har sett at de har hatt slikt flere plasser.. Black design (Steinkjer) solgte å noen slike :)

Fruehuset sa...

Så fint mini juletre:) Det tenker eg også å skaffe meg, plassere midt i oppussingsstyret.

Tusen takk for koselig kommentar hos meg:)

Balke gård sa...

Å så nydelig, kjempekoselig hos deg!! Ha en super mandag og uke i ditt vakre hjem, elsker sitatet fra Pippi, lever etter det selv:) Klem

Sannes verden sa...

FINE bilder! Blir glad i hjerte og godt humør når jeg kikker innom her! Hyggelige stemnings bilder!
Liker også Pippis sitst :)
Ha en finfin dag!
Susanne.

Fru.Underberget sa...

Nydelige bilder og supert ordtak!!

Elisabeth sa...

Så fint det er hos deg!
Og den lille grana var kjempesøt :)
Ønsker en sånn selv, for med en liten leilighet blir det ikke helt plass til et svæært juletre.
Ønsker deg en god mandagskveld :)
Klem fra Elisabeth :)

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Siren sa...

Superkoselig hos deg som alltid! Nydelig hjerte med herlig tekst! Klem :)

Ege sa...

Skal pynte før 1 desember tenker jeg.. ;) Syns det treet er veldig fint :)

Ta en titt her:
http://www.egedenne.com/2011/11/introduser-din-blogg.html

og bli med hvis du vil :)

Grip dagen sa...

Pippi får det sagt! Det er så skjønne og optimistiske ord!!!
Så stilig det var å stemple det på hjertet. Bokstavene var akkurat passe rotete! Kjempeflott!
Her har jeg også snikpyntet litt. Til helgen blir det full jul med 20 gjester i hus!
Klem Marit

Fabelaktig sa...

Jeg begynner pyntinga 1. desember og akllerede 2. dag drar jeg vekk alt alt!

h
I kveld skal jeg og mannen kose oss med ribbe. Gleder meg!
Fineste ukesstart til deg,
maiaklem

Lisette sa...

Wow, jeg er glad jeg stakk innom deg. Her var der mye fint og hvile øynene på....ses innom hos meg? Legger meg som følger!

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Jeg kjenner meg igjen... Elsker førjulstiden, det er så utrolig KOS å pynte og glede seg til den o'store julehøytiden! ♥

Elsker bildene dine.. Blir aldri lei! Du har det så fint!

Puten du lurte på, er kjøpt i en butikk som heter Ryen eller noe sånt.. Vet ikke om den finnes andre steder? Kjøpte den for en god stund siden :)

God kveld i stugu til deg!
Klem!

Minmill sa...

Takk for malingstips. Det er mulig jeg maler resten av skapet med oljemaling siden jeg ser at noe av trefargen trenger gjennom malingen allerede nå. Det ser litt sånn nikotingulaktig ut. Jeg vet at oljemaling legger en sperre for sånt. Jeg vil nødig male det skapet flere ganger enn nødvenig. Men neste gang skal jeg bruke den malingen du anbefaler. Det er absolutt en fordel at malingen tørker fort.

Herlig å komme inn å se det flotte innlegget ditt igjen. Jeg liker bildene dine så godt. Ha en fin dag.

cissemosse sa...

Hei, hei og takk for tips!! Fru Dahl var desverre også utsolgt for det fine feiebrettet, men jeg fant det til slutt hos Bolina. Hurra!

Fru Jacobsen - Mitt herlige mammaliv sa...

Jeg har også begynt litt i kveld ;) Ungene synes det er stor stas ;)

LykkeLee♔ sa...

kjempe koselig og absolutt lov. vi mammer trenger mer en en uke og tilegg interiør freak og blogger da er en måned akkurat nok til til plsnlegging og kosing...klem

Anne Madelen sa...

Hei, utrolig fin blogg - glad jeg ramla innom her! :))
Likte trehjertet veldig, veldig godt!! Tror jeg må gjøre det samme selv. :)
Kan jeg låne bildet ditt?

Mvh
Anne Madelen