tirsdag 8. november 2011

PYNTEN i vitrineskapet...

Mens jeg venter (utålmodig!) på at gulvmalingen skal tørke, poster jeg noen bilder av pynten i mitt hjemmesnekrede vitrineskap.


Et gammelt LØVE-glass kjøpt på Brukten er fylt med kongler og en lyslenke, og gir koselig (førjuls?)stemning. 
Den kule terningen i tre er kjøpt hos Lobelia.


Supersøte sinkhus fra Rema 1000. Farlig like Walter&co sine, men til en langt snillere pris. Me like! Gyngehesten og uglefamilien er fra Bohus.

 
Et syleteagurkglass(!) har fått en heklet vinterdrakt på seg. Jeg har brukt heklekrok nr 7 og hamptråd. Oppskriften fant jeg hos Godt-Isolert Victoria. (som er en racer på hekling) Sinkgrisen var en gave fra en nettbutikk, og sandkakeformene er mammas gamle.


Bryllupsbildet av mamma og pappa står bestandig på hedersplass, sammen med bilde av meg og Lillebror på henholdsvis 3 og 1 år. ♥ Hornet er fra tidenes dyreste loppemarked under høstens bloggcamp med Victoria og Vibeke....


Den neste timen skal tilbringes horisontalt i sofaen, med Da Damene Dro på Tv2. 
Perfekt tirsdagsunderholdning. Kanskje gulvmalingen er tørr etter det?! 

Håper dere koser dere i kveld...♥

20 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Fiiiin pynt!☺
Ein del like ting som eg har☺☺

Har ikkje funne slike lyshus på REMA eg-¤snurt¤...

DIGGA lysdrakta av hamp!! Og superkoseleg med glasset med kongla og lyslenke!!☺

Kos deg ikveld♥

Klem M♥

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Fiiiiiiiiiiiin pynt!

Dyr loppis? Jeg trodde det var et billig loppemarked? *smile*

Jeg prøvde å mote meg opp til stolmaling, men så var det så mye på tv! ;) Hvor mye tror du jeg trenger å pusse de før jeg setter i gang? Det regner jo hele tiden jo så jeg kommer meg jo aldri utenfor døra for å pusse. :(

KLEM

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så utrolig fint det ble.... Kjempe koselig.
Ha en fin underholdningstirsdag
klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God kveld!
Herlig pynt i skapet ditt!
Såå masse flott du har der, og så flott sammensatt!

Ha en nydelig kveld!
Klemmer

Bettum Villa sa...

Så nydelig småpjus! Jeg digger :D
Klem Madelén

lindmarkdubland sa...

Så utrolig mye fint! Terningen i tre var stilig! Og jeg elsket de søte sinkhusene fra Rema 1000, må nok ta turen innom å se om jeg finner noen :)

Koselig førjulsstemning hos deg :) Legger meg til som følger jeg! Klem klem

Trine sa...

Nydelig rett å slett..
hadde også lyslenke i konglevasen min, men flytta de inn i ei lysløkt i stedet..
E så utruli fint det skapet du har laga! Helt betatt :)

Klæm

Ruths datter sa...

Så koselig du har pyta da. Hvor i alle dager får du kjøpt så fin lyslenke?
Klem

Anne Bente sa...

Oi såå fint!! Tror kanskje jeg må ta turen til Rema1000
:) Kjempe fint med telys i de "muffins formene"

Ha en fin dag!

Anne Bente

Anonym sa...

Kjempe koselig, så kreativ du er!
Hvilke gulv maler du Får vi "før og etter" bilder?

Har du skrevet en "oppskrift" (på bloggen)om hvordan du går frem når du maler gulv?

Fruehuset sa...

Så kul pynt:) Digger spesielt hekla hamp og terningen.
Ikkje verst å kose seg med dette mens ein venter på tørkande golvmaling!
Fin kveld til deg:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

I går var jeg så sliten i hue at jeg ikke orket å kommentere, men du fikk med deg at jeg hadde lest. *flire*

Jeg fant TO pakker med hus jeg, og de hadde 1-2 til også. Vurderer sterkt å dra innom igjen i morgen. Juuuulegaver ;P

Kan'ke skjønne dette med dyrt loppemarked, jeg har ikke vært på dyrt loppis i år. Niks... PS: Min bot betales i morra. Godt jeg fikk bonus på jobben. *bah*




Og vet du, jeg er fortsatt GRØNN AV MISUNNELSE på skapet ditt.

Vibeke / Mammas Hus sa...

PS: Saaaavner deg ♥

Isabelle sa...

Så utrolig nydelig vitrine skap du har laget!! Flink du er!!
Tusen takk for kjempe hyggelig kommentar på bloggen min! :)

bodil sa...

Hei.Kjempe nydelig pyntet.Så mye fint.Koselige bilder nydelig.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Sommerhuset i bakken sa...

Herlig pynt! Så mange koselige og vakre detaljer! Flotte bilder!

Ha en fantastisk helg!

Oss på Tverråmoen sa...

Koslig skap som er fyllt med masse flott :) Du er flink Monica :) Ingen tvil der!

Ha ei riktig god helg.
Klem

Fru Andersen sa...

Flotte bilder! Lurt med kongler OG lyslenke i glass, veldig fint!

Ønsker deg en god kommende uke!

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Til Anonym!

Bilder av det malte gulvet kommer, men jeg glemte selvfølgelig "før"-bilder i iveren som vanlig...;P

Jeg har lagt ut en oppskrift på hvordan man maler sjakkruter på gulvet i dette innlegget:

http://www.tyrifryd.com/2011/09/rutete-gulv-fremgangsmate.html

SNIKKERBUO sa...

Du tar heilt fantastisk nydelige bileter! Legg meg til som følger eg :)
Klem Helene