søndag 6. november 2011

NIB-UTFORDRING - Soverom

Det har ikke skjedd så store endringer på soverommet siden sist, men tekstilene blir stadig vekk byttet om. Jeg har en slags sengetøyfetisj, og skapet begynner å bli ganske fullt. Akkurat nå har jeg begynt å snikpynte til jul, og det rødrutete sengeteppet har kommet frem igjen. Jeg kan nesten ikke få nok puter i sengen, og jeg liker veldig godt å blande det grove og det sarte. Striesekk og blonder.


Som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg vært veldig lei av de gamle nattbordene, selvom de var både kule og praktiske. Jeg er av en eller annen grunn ikke særlig glad i å kjøpe nye møbler. Jeg liker best å kjøpe gammelt og brukt, eller å lage selv. Etter å ha tenkt lenge og vel på hvordan jeg ville ha det endte jeg opp med nye nattbord av enkleste sort, ganske enkelt en hylle på hver side av sengen, med store kurver under som rommer både puter og sengeteppe. (De gamle nattbordene kan du se HER.) Vimpelen på veggen lagde jeg i går kveld. Planen var å lage to vimpler, slik at det ble "Sweet Dreams". Dessverre har symaskinen og jeg et forholdsvis anstrengt forhold og elendig kjemi, så "Dreams" får faktisk talt bare klare seg alene;)


Som mange andre er jeg glad i å bringe elementer fra naturen inn i huset. Jeg har laget en uro av bjørkenever som jeg har hengt på vinduet. Koooooselig syns jeg;)


Dette blir mitt bidrag til november utfordringen hos NIB, alle de flotte bidragene kan du se HER.
Idag har jeg fått et tilhengerlass med gamle skatter levert hjem på døren. Veldig uventet, men desto større lykkerus!! Mer om det og litt mer fra soverommet senere;)

Håper dere har en koselig søndag! Vi blogges:)


23 kommentarer :

Kremaktig sa...

Veldig fint :) Likte spesielt remsen med hjerter av bjørk! Stilig.
Klem Karoline

Hulda sa...

Så flott dette var! Et soverom som absolutt burde havne i finalen! Så lekkert du har tatt bildene, flott å se vimpelrekken på siden, og sengen. Likte også veldig godt de neverhjertene, har så lyst til å lage slike, så noen i en bok. :) Superinpsirerende her på bloggen din!

Lindas Lille Leilighet sa...

kjempefint!:) For en fin vimpel! Er veldig fint å blande grove og fine tekstiler. Spesielt nå om høsten! praktisk med hylla som natttbord. Leter også etter kurver som alle putene og pleddet kan ligge i om natten...akkurat nå blir det bare slengt på gulvet:P hehe

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

KJEMPEfint!!☺
DU er flink å stæsje☺
Liiika hjorte-puta☺☺

Lykke til☺

Klem M♥

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

PENT. Så fint og lyst.
Ha en fin kveld :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg savner bloggcamping ♥

Anne Bente sa...

Utrolig fint! Putene var nydelige og bjørkehjertene var kjempe fine!

Ha en fin fin uke!

Herman Grans ♥ sa...

Så fint! :)
Lykke til i utfordringa!
Og gratulerer med akkurat 500 følgere :) Hilsen Grete

Sommerhuset i bakken sa...

Så koselig soverom! Og så herlig med det røde sengesettet. En skikkelig fargeklatt. Kjempefint!

Og for et utrolig vakkert vitrineskap du har laget! Det likte jeg kjempegodt!

Ha en fantastisk søndagskveld!

Har en drøm... sa...

Hei Monica;)
Så LEKKERT og delikat!
Elsker alle de flotte tekstilene og hjertegirlanderen er så fiiin ♥ Digger nattbordene med de fine lurvene under - lurt;)

Ha en finfin kveld!

Klem Line

Mona Christin sa...

Hei.

Så fint soverom. Lykke til hos NIB. Utrolig mange fine bidrag. Stakkars juryen, sier jeg.

Klem Mona C

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Kjempefint! Jeg digger dreamsvimplene, nattbordene, sengeteppet og DEG!

Klem

Signe sa...

Nydelige bilder av et lunt og fint soverom Monica! Lykke til og en god søndagskveld til deg :)
Signe

Annfrid sa...

Nydelig soverom, deilig stemning:-)

Klem

MineBlom sa...

Praktfullt... alt sammen!!
MineBlom

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Lekkert!! Kjenner jeg er bittelitt misunnelig på den hjorteputen din.... :D Elsker uroen av bjørkenever! Genial og smekker ide! :D

Lykke til i konkurransen! (Jeg får satse på å bli med neste gang de slenger i gang soveromkonkurranse, soverommet vårt er nemlig langt fra bloggbart enda... TTT!)

God mandag!
Klem!

PS: Du får skrike ut om du virkelig ANGRER på at du ikke kjøpte lampen på Clas, jeg kan gjerne hjelpe deg :)

Kristin sa...

Utrolig flott:) Likte så godt bjørkehjertene dine!

Minmill sa...

Stilige bilder av stilig soverom. Jeg tipper at du kommer til å komme videre jeg.

Saras stove sa...

Herlig soverom! Veldig lur løsning med nattbordene og kurv under, det ble jo kjempe fint!! Likte veldig godt vitrineskapet ditt under her også! Har tidligerer tenkt at vimpelrekker var forbundet med pastellfarger og sommer, men å lage noen i lin passer jo utmerket til denne årstiden! Takk for tips :)

ShabbyStyleSuzi /Dreamy Suzi's systue sa...

nyderlig soverom! Også glad i å kombinere den sarte blonden med det grove. Jeg tok en vri med litt glam på soverommet mitt.
Lykke til!
klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe flott, snuppa!! Her må det være deilig å ladde batteriene!! :)
Herlige detlajer overalt... og vimplene dine var jo bare LOVELY!!!

Klemmer i fleng sendes din vei!

Mona Christin sa...

Hei igjen.

Jeg mente jeg så hvite reinsdyr i annonsen til Kid, men da jeg kom dit hadde de bare grå. Mulig de hvite var utsolgt, jeg spurte ikke. Men de hadde hvite trær og engler i samme type figur. Ellers er det bare å ta en runde med sprayboksen. Fort gjort.

Klem Mona C

Stine sa...

Nyyydelig!!
Så flotte detaljer :)