tirsdag 29. november 2011

{DIY} - LAMPE av gammel trakt...

I forrige uke oppdaget jeg den koselige bloggen til Liven, samt hennes salgsblogg. Der fant jeg en herlig gammel trakt og en sil for oppheng - begge i skjønn patinert emalje. Jeg har vært på jakt etter en slik trakt i noen uker, og var ikke sen om å sende Liven en mail;) Grunnen til trakt-jakten var at jeg ville lage hengelampe av den. Som sagt, så gjort - og nå henger den over kjøkkenøyen vår. Ganske søt?


Jeg brukte en julestjerneledning jeg hadde til overs, klippet av kontakten og tredde den igjennom trakten, før jeg skrudde på en ny kontakt. En veldig enkel oppskrift på en koselig lampe ingen har maken til:) Lampen har fått litt julepynt i form av en grankvist, og rød hyssing.


Takk for en hyggelig handel, Liven♥ Silen var også helt nydelig - den får dere se i neste innlegg;)

 Håper dere alle har en hyggelig kveld

29 kommentarer :

Bdicte sa...

Wow, jeg blir så dødsimponert av slik kreativitet! Veldig kult, og så arti når den er unik:))

Klem
Benedicte

Sommerjenten sa...

For en morsom ide! Denne ble jo superfin! Så kreativ du er :)

Lindas Lille Leilighet sa...

Så stilig! og så luuuurt:D Noe som ikke alle andre har:) Super kreativt!

Klem

Hulda sa...

Oi! Dette var virkelig kreativt, og vakkert, og ikke minst rustikt. Likte veldig godt den grønne kvasten du har på den også. :) Gode bilder!

Her har vi fått ferdig vindu og dør på loftet. :)

hobbyvimsa sa...

Så fint det ble,og dette var jo virkelig kreativt:)Flink er du:)

Nyt kvelden:)

Klem Linda:)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så smart, du er så kreativ, kjempegøy å se ting med slike nye bruksområder :) *♥*

lindmarkdubland sa...

Så smart!! Resultatet ble jo kanonfint! En rustikk versjon av MHY lampen? :)

Utrolig søt lampe:)

Fabelaktig sa...

Herlighet såå stilig! Hva du kan :)

Fabelaktig tirsdag til deg og dine!
Her er det snart noen pepperkaker som skal dekoreres etter alle kunstens regler :)
Klem fra meg

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Skikkelig kul !!

Klem Heidi

Jane sa...

For en kreativ og kul lampe :) Imponert jeg nå.

Ønsker deg en fin kveld
klem Jane

Sìv`s verden sa...

Noe så kreativt og fint!!:))

Klem

liven sa...

Heisann og takk for fine ord :o)
Så kjekt å se trakten i bruk....dette var bare så koselig...og så kreativt :o)

Ha en fin kveld...og klem fra meg!!

Har en drøm... sa...

Så FIN ♥
Og for en herlig ide, du er så utrolig kreativ;))

Ha en finfin kveld;)

Klem Line

ennahs lille hjørne sa...

Åij, stilig :) du finner alltid på så mye krative ting!!
herlig å følge deg.. beklager har ikke lagt igjen komentar på veldig leeeeenge, men du skal vite at jeg har holdt et øye med deg for det;)

Klemmer

Monica sa...

Så fin den var! Du er flink :)
Lysene er fra Jysk ja, og utrolig kjekt :) Kunne gjerne hatt i hver en krok her, men klarte merkelig nok å begrense meg :) Godt mulig jeg finner ut at jeg må ha meg en tur til...
Klemklem

Signe sa...

Oi, den var innertier spør du meg! Helt knall :)

Hjertebank sa...

Det var jammen en herlig ide! Kjempe søt lampe ble det! Så gøy med ting en har laget selv og som ingen andre har helt maken til! Er spent på å se hva du har brukt silen til!

Barbros lille verden sa...

WOW! Den ble aldeles NYDELIG!
Akk....elskelsk ;)
Du er virkelig superkreativ!
Nattaklem fra Barbro
(Snøen er forresten long gone...nå er det bare regn og vind som gjelder, men det var jo moro så lenge det varte)

LykkeLee♔ sa...

så kult.veldig morsom idee.

Fossestua sa...

Så stilig! Genial og utrolig koselig lampe ble det :)

Lisette sa...

Kjempe stilig! Liker og besøke noen blogger med innslag av rødt, da denne julen er min første uten....:) Nydelig!

Villblomsten sa...

For en morsom ide :-)
og så flott den ble :-)

jeg digger gjennbruk :-)

Villblomsten sa...

Hei igjen :-)
Bare ett lite tips :

Barneboden trekker Gavekort på 200,- kr
Ny sjangse - Hver måned
ALLE som har link til www.barneboden.no på bloggen sin er med i trekningen :-)
Se mer info : http://barneboden.blogspot.com/
eller på Facebook

Vil du være med ?
de har litt klær til dame også :-)

Hanne Mette sa...

Så utrolig kreativt! Det ble kjempefint! Stilig med julestylingen også. :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Veldig veldig BRAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!



Savner deg så masse! Jul sammen ja - kjæm døkk?? ;)

Catje sa...

Den lampa var bare dødskul! Er imponert over kreativiteten din!

salige lavendel sa...

SUPERtøff!! =)

Tryllehuset sa...

Fantastisk!

Kathrine

Anonym sa...

Härlig idé som blev riktigt läcker :)

AnnKatrin