søndag 27. november 2011

{DIY} - ADVENTSSTAKE i betong...

De fleste har vel allerede fått med seg betong-trenden som ble startet av ultrakreative MrsHardy, og alle de kreative krumspringene som har dukket opp i kjølvannet av det. Jeg har sikkert fått med meg bare en liten brøkdel av et hav av betong-kreasjoner, men jeg er søkkimponert over det jeg har sett! Og siden jeg elsker "grovarbeid" som plank, stein og betong, kunne jeg jo ikke være noe dårligere. Mandag kveld braste jeg derfor sammen en betongblanding. Ett av resultatene ble ny adventsstake.


Jeg har brukt store ølglass i plast som støpeform, og festet små emaljeskilter med rød hyssing. Jeg digger dem, selvom Vibeke syns jeg er en hermegås...hihi..;P Det kjekke med disse er at man kan bruke dem hele året, med dekor tilpasset årstid eller anledning - eller helt uten dekor. Jeg lagde flere småting av restene jeg hadde igjen, og det blir nok ikke siste gang jeg leker med betong - for dette var innmari ARTIG! ;) 


Endelig er den herlige ventetiden kommet... 
-håper dere har en flott 1. søndag i advent

37 kommentarer :

Signe sa...

Så fiiine! Og ja, jeg har allerde brukt 5kg betong, men tror jeg må tilbake å kjøpe mer :)

Gos adventssøndag til deg!
Signe

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Superfine, Monica! ♥
Håper den første adventssøndagen er fin hos dere. Her er det litt slapp søndag etter julebord med kjempestor J i går. *smile*

Klem

Siren sa...

Oi, kjempestilig! :)

Jane sa...

Så kule de var :) Må få kjøpt meg betong jeg også skjønner jeg.
Kos deg så mye denne første søndagen i advent.

klem Jane

Fru.Underberget sa...

Enig med deg at denne betong-trenden er skikkelig kul - KLART at man kan herme:-D Nydelige nummerskilt du har funnet! Ha en riktig fin adventsøndag, klem.

Hulda sa...

Veldig stilig! Flott vri på adventstaken. Stilig laget, altså! :) Likte også veldig godt innlegget med skapet,et stykke lengre ned her. Så flott skap, og herlig måte du har stylet på. Likte hjertet med Pippiteksten. :)

Fabelaktig sa...

Så stilig! Denne trenden tror jeg at jeg må kaste meg på :)

En fortryllende første advent til deg og dine!
Her skal vi straks avgårde til Svigers på pinnekjøtt.

Stor klem
Maia

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Synes de ble utrolig fine jeg.
Nyt søndagen
klem

Gitte sa...

Å så fine de var! Fikk helt vondt i magen :)
Ha en fortryllende søndag!
Klem Gitte

Vibeke, Livet på Bengtgarden sa...

Ja, endelig er den hærlige ventetiden endelig kommet ;-) En tid full av kos og forhåpentligvis ro & tid til å gjøre ting sammen med familie og venner.

Herre min hatt som jeg gleder meg, håper bare ikke tiden flyr i fra meg ;-)

Flott adventstake, morsom vri på betongstakene. Gleder meg til å se resten av det du har laget i betong.
I love betong!

Supert tips til kongerøkelse, takk!

Nyt siste rest av denne søndagen og starten på adventstiden.

Klæm Vibeke

Sìv`s verden sa...

Kjempestilig!!:)

Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Så UTROLIG STILIG!:D Disse likte jeg kjempegodt! Fineste betong kreasjon jeg har sett iallefall:)

Klemmer

Agnes, Livet i det Blå huset sa...

Oj oj så flott de ble!! Tenker å leke hermegåsa med betong jeg også, men tror det blir etter at babyen er født.

Ha en flott ny uke

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fantastisk fine!! ♥ ♥ ♥

Og du er jo bare hermegås i ordets beste betydning, med tanke på at jeg har SKIKKELIG lyst på noe i betong, men ikke får fingeren ut til å gjøre noe med det. ;P

Her er det lite som minner om at desember nærmer seg, men jeg har fått pyntet i kveld. Og med unge med 40 i feber, blir det bilder i dagslys i morgen.... ;)

☼Carolina Artesanías☼ sa...

Nice blog!
congratulations
hugs from Chile
c@
:)

liven sa...

Knallfine!!
så gøy å lage selv da :o)

ha en fin adventstid!

HusmorDronninga sa...

Ååå.. såå fiiin!
Kjøpte like emaljeskilt i køben.. men lurer på hvor de ble av?! Måå lete... De var jo bare super søte...

Mange fine (og kreative!!) innlegg fra deg i det siste.. Bare jeg som er blitt såå dårlig på å legge igjen spor etter meg... :P

Ha en fin adventstid!
Klem fra
Kjersti

KROnPRINSESSENE sa...

Står å tørker noen varianter her også ;)
Så fint du har laget til dine...
Ønsker deg en fin adventstid!
Klem May helen

Min Vinterverden - Laila i Noatunet sa...

Så utrolig stilig! Kreative du :D

Håper du får en flott ukestart!
Klem! ♥

Heddas gode grunner sa...

Tøft! Jeg har ikke hevet meg på betong-trenden, men fikk det frister jo litt når jeg ser hva dere lager... :) Kos deg med advent og snik-pynting! :)
klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe stilig da :) Sååååå flott og herlig stemning!! :) Nyt adventsstiden!

Ha en fin kveld!
Klemmer

Fjordlykke sa...

Utrolig tøff!! Det er så gøyt å se alle de flotte adventsstakene folk lager til. Kommer virkelig i adventsstemning.

Klem:)

Fru Fjeldhammer sa...

Kjempefine...
Ha en fin kommenden uke1
klem

high house then radio sa...

Lysestakene var kjempefine. Stilig med den røffe betongen til den herlig julete dekorasjonen:)

Bdicte sa...

Stilig ;))

Fruehuset sa...

Kjempe fin adventstake:)
Digger dei små tala.

Ønsker deg ei fin veke:)

Mona Christin sa...

Etter inspirasjon fra andre er vi alle hermegåser vel... Trend er trend og da er det bare å slenge seg med. Lyster på å prøve jeg og.

Ble stilig da.

Hint; jeg har giveaway nå.

Klem Mona C

Mattisheimen sa...

Hei Monica,

For en fiiin adventsstake! Jeg har ikke sett noe liknende før :) Men hvordan fikk du hullene til lysene? Formet dem før betongen stivnet helt?

Så fint du har pyntet det til advent. Er ei stund siden sist jeg var innom der, så har hatt litt å oppdatere meg på :)

Ha ei flott adventstid!

Renate

Annfrid sa...

Skikkkelig stilige lysestaker. Men jeg fant mer inspirasjon her i dag. Tror jammen min gutt også må få seg slikt sengtøy, (Har sett det en plass men husker ikke hvor, så jeg lurer veldig på hvor du har kjøpt det)men det er enda mer og det er hamphekleglasset. Utrolig stilig, det bare må jeg prøve.

Takk for masse flott inspirasjon!!!

Klem

salige lavendel sa...

Utrolig stilige de betongstakene! Har lyst å lage det selv også. Hva slags betong bruker du?? Og ang. knekkebrødene - prøv denne, du kommer til å bli hekta =) Det tar ikke lang tid å smelle det sammen heller.

Har en drøm... sa...

LÆKKERT ♥
De er knallfine disse betong-tingene som har florert en stund ja;)
Knallkult og veldig in i tiden;)
Fint pyntet fat!!

Ha en finfin kveld!

Klme line

Vibeke, Livet på Bengtgarden sa...

Takk for besøket inne hos meg og hyggelig kommentar. Sist men ikke minst, tusen takk for at du gjorde meg klar over det med profilen min.
Det er nå fikset ;-)

Så morsomt å finne en blogger som bor på Melbo, jeg har selv bodd der i nesten 4 år. Håper du trives!

Klæm Vibeke

Hulda sa...

Hei igjen :) her hos oss tar det lite vind, er stort sett stilla. Tar ikke noe inne om kveldene. :) Putene og skinnet bruker jeg inne, de var bare ute for bildenes skyld. Ellers får alt stå ute. :)

Frøken Andersen sa...

Her var det jammen meg mye fint å se på!! Du har herved fått en ny følger =)
Stilig adventsstake!!
Og takk for tipset om Norgesglass og tesil med røkelse! det trur jeg at jeg prøve ;)
ha en fin dag =)
klem Line

Minmill sa...

Jeg vil også lage noe i betong. Ser det er så mange som har gjort det. Dine lysestaker ble kjempefine.

SNIKKERBUO sa...

Denne vare bare heilt fantastisk nydelig!! Bli gjerne med på utfordring inne hos oss, så får du delt med andre, denne må jo bare bli sitt :)

Ha ein super dag! Fin blogg du har!
Klem Helene

Trine sa...

Nydelig :D så flink du e :)
Har å løst å hiv mæ på trenden, så må ut å finne en butikk å få kjøpt Mørtel? på :)

Klæm Trine