tirsdag 11. oktober 2011

HØSTPYNT på vindusfatet...

Som så mange andre liker jeg å samle nips og lysestaker på fat. Og fatet på stuebordet er et gammelt vindu. Bordet vårt er ikke så stort, så fatet er en smule upraktisk - men så var det dette med tyngdekraften mellom praktisk og estetisk her i huset da...*smiler*


Mot normalt har den "gamle" pynten fått stå i fred i nesten et helt år, så det var da virkelig på sin plass med en forandring.
Og forandringer, enten de er store eller små, føles alltid godt. Jeg liker å blande gammelt og nytt, og gjerne sammen med naturmaterialer. Sitsnevnte har seilet opp som min klare favoritt denne høsten.


De fine gråaktige konglene er kjøpt og betalt - lenge leve latskapen;) Den høye lysestaken er fra Hübsch. Bjørkelyset er jeg litt gjerrig på, har jo ikke lyst til å bruke det opp med en gang. Noen som vet om det går an å sette nye kubbelys i disse etterhvert?


Håper dere har en koselig høstkveld

28 kommentarer :

Jannes lille sted sa...

Kjempefine bilder! Og herlig pynt!

Ha en super kveld
Klem Janne Merethe

KROnPRINSESSENE sa...

Vakker pynt og fine bilder...
Virkelig en god stemning hjemme hos deg :)
Kjekt å forandre slike småting.
Blir glad av sånt vi ;)
Klem May Helen

Lulle og Laban sa...

Lekkert lekkert.
Fat av et gammelt vindu. Så kreativt :O)

Nyt kvelden!

Carinaklem

Desirée sa...

Så stilig med vindu som fat! Det var utrolig fint! Har et gammelt vindu liggende i garasjen,faktisk. Kanskje jeg må herme litt,for dette likte jeg skikkelig godt!
Hilsen Desiree

Mona Christin sa...

Hei.

Så koselig og stemningsfullt hos deg. Veldig fine bilder.

Høstkvelden har vært kald, men fin.

Klem Mona C

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint! :D

Det sto i september som i oktober i fjor i alle fall, så det var kanskje på tide? Ikke for det....mine tinge får faste plasser. ;)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Koselig stilleben!!
Ha en kos kveld!:-)

Lises drømmer sa...

Kan nok være jeg låner ideen med det gamle vinduet:) hvor har du kjøpt det bjørkelyset? Det du kan gjøre er og brenne det fem cm ned så sette et telys oppi det:) slipper det og bli oppbrukt:) (tredje gangen jeg prøver og legge inn denne kommentaren så nå håper jeg ikke den kommer tre ganger på rad!) klemmer.

Elisabeths idyll. sa...

Nydelig høst dekorasjon!! Så flink du er ;o)) Love It ;o))))

Klem Elisabeth ;o)

Tonemor sa...

Å så smart og utrolig kreativt med et vindu som "lysfat":))
Kanskje dt er jeg skal bruke vinduet mitt til.
Har ikke lyst at det skal henge ute i vær og vind nå som vinteren er i anmarsj....
Fine bilder;)

Har en drøm... sa...

Fiiiint på stuebordet ♥
Jeg og bare elsker naturen in;)
Og i morgen tenkte jeg at jeg skulle prøve og komme meg ut i skogen og plukke litt fint, før frosten kommer...

Liker veeeeldig godt bjørklyset!!

Ha en fin kveld!

Klem Line

Ege sa...

Syns det var fint jeg :) fine farger. Men hvordan unngår du at vindusglasset faller ut når du flytter på den?

Veronica sa...

Herlig stilleben på bordet ditt. Vakkert!

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempefin høstpynt på det gamle vinduet ditt:D Naturmaterialer er også min favoritt for øyeblikket<3 har og¨så et bor som ikke er så alt for stort..men fatet skal stå der alikevel og krever nesten all plass:P Men da er det jo greit at det er så lett å rydde det bort;)

Jatte sa...

Superkoselig♥
Likte godt hvordan du har pyntet på der!:)

Ha en fin Onsdag -
Klem Jatte♥:)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Kjempefiiiiiiiiiiiiiiiiint!
Og jeg digger vindusfatet. :)

KLEM

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Og forresten: grå tøfler kan det sikkert bli ei ordning med. Hvilken størrelse har du i sko/sokker?

Anitas Interiør verden sa...

Kjempe fine bilder , liker godt fargene. Så artig med det vinduet istedet for fat. Her er det bare fantasien som stopper en.... Flott kubbelys,høstaktig.
Ønsker deg en fin dag

Klem Anita

Fru.Underberget sa...

Så lekkert! Stilig å bruke et gammelt vindu som fat:-)

Nina sa...

Så fint du har det. Det bjørklyset er bare kjempeflott!!

ELLEMELL sa...

Kjempekoselig med det vindusfatet da;)
Ønsker deg en fin høstkveld også!:)

klem ellemell

Fru Haugen sa...

NYDELIG ;)
Ditt bord er virkelig pyntet!!

klem fruhaugen

Fabelaktig sa...

Så utrolig koselig at du bidrar i min utfordring *smile* Og hvilket bidrag! Det er jo så vakkert! For noen fortryllende bilder.

Fabelaktig kveld til deg.
klem

Bird sa...

næmmen for et nusselig lite vindu!:)

dagdrømmeren sa...

Det fatet ditt var bare superflott! Så kreativt! Digget det.
Fine bilder også! og flott blogg du har
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tonje

November- symra sa...

Flott fat, bjørkelyset passer så fint inn i den litt rustikke stilen. Får assosiasjoner til maritimt miljø...

Desiree sa...

Så koselig lysfat! God helg!

Hilsen Desirée

Huldra sa...

Lekkert! Gamle vinduer blir så utrolig fine lysfat, og bjørkelyset satte prikken over i`en. :)