mandag 31. oktober 2011

HJEMMESNEKRET VITRINESKAP - Del 2

I forrige innlegg lovte jeg dere flere bilder og forklaring på skapets finesser. Nå er det riktignok ikke så mange finesser å skrive hjem om, men jeg har alikevel tenkt å dele det med dere:) Siden jeg ikke ville dele vinduene, syns jeg det var en brilliant idé å lage en foldedør-funksjon av den. (som et par av dere allerede har gjettet)


Det har jeg løst ved å frese ut et spor i den nederste listen i rammen. På undersiden av vinduet har jeg borret et passende hull og satt i en treplugg. Sporet er tilpasset trepluggens størrelse, slik at døren glir lett i sporet og ikke får for mye slingringsmonn. Litt kronglete forklaring, men satser på at bildene hjelper dere å forstå...?!


På dag-/natterstid er skapet helt lukket. 
(Skapdørene er selvfølgelig aldri helt lukket når jeg tenner lys på kveldstid, det er kun for bildets skyld;)


Og slik ser det ut når lysene tennes på kveldstid og døren står på gløtt for å slippe ut varme og tilføre oksygen. (Jadda pappa, jeg har lært litt av deg, selvom jeg vet at du syns jeg beveger meg heeeelt på kanten nå...hihi)


Jeg er ganske så fornøyd med snekkerarbeidet, og kan påberope meg å ha gjort alt helt selv! Alikevel må jeg takke Siv for hennes alltid kloke hode, når hun tenkte på ting underveis som jeg ikke hadde tatt høyde for. Jeg sparte meg for noen blemmer der:) I tillegg var hun til uvurderlig hjelp når skapdørene plutselig begynte å sige fra hverandre etter at de var hengt opp. Tusen takk


Den siste uke har jeg fått akutt behov for nye nattbord på soverommet vårt, så det er neste prosjekt på tapeten. Men i kveld skal jeg prøve å legge prosjekter og ADHD-tendenser til side. Mandag er MIN tv-kveld, og jeg gleder meg til finalen i Ungkarskvinnen, selvom jeg allerede vet hvem hun velger! (NyskjerrigPetra - YouTube 0-1!)  

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger på Del 1 om skapet (som du kan lese HER!)

  Håper dere har en fin start på ny uke og første hverdag i vintertid

37 kommentarer :

Dronninghuset sa...

så flott - og smart lukking også.
flink du. kjempemessig dette!
klem TOVE

EtterRegnet sa...

WOW!!!!
Det var rå flott ;)
Sånt kunne jeg virkelig ha tenkt meg..
Nydelig ;)
Har et sånt lite lyshus jeg også ;)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Dette var bare råflott !!!!
Flink er vel bare fornavnet ditt :))

Klem Heidi ♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg er skikkelig misunnelig. Skikkelig faktisk! Dødsmisunnelig! ;P

Og her er det faktisk NysgjerrigPetra - Youtube 1-0, men det er NysgjerrigPetra-Google 0-1 når det gjelder kommende BachelorPad da, jeg skulle bare sjekke ene deltakeren og øverste link avslørte alt. *frese*

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hei...
det ble kjempefint...riktig dyktig du...
ha en fin aften

Home By Virginia sa...

Så utrolig stilig! :) Flink du er! :)

*Klemmer*

Monica sa...

Du er så flink! Jeg blir skikkelig imponert! :) Kjempefint ble det!
Kos deg med TVkvelden din :) Klemklem

Kjellåsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kjellåsen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kjellåsen sa...

Det er et råfint skap!!!
Må innrømmet at jeg også ble litt misunnelig:)
Så flink du er!

hobbyvimsa sa...

Nydelig skap.)

Smart måte å bruke dørene på..og ikke dele de:)

Ha en fin kveld og morgen dag!!

Klem Linda:)

Annfrid sa...

Så flink du er jeg blir helt imponert:-)

Klem fra Annfrid

Har en drøm... sa...

Jeg er rett og slett litt stum!!
Dette er jo på høyde med, om ikke overlegent alt som blir solgt på Home&Cottage og andre flotte butikker;)) Du er KNALLFLINK Monica ♥
Jeg rett og slett ELSKER det, og misunner deg det veldig;)

Og jeg elsker stylingen og, heeeelt min stil (men som jeg ikke syns jeg får til...argh!)

Ha en finfin kveld;)

Klem Line

Anita sa...

Oioioi, dette var flott!!
Så artig at det er "home made"!! Ett unikt skap :)

Nattaklem♥

KROnPRINSESSENE sa...

Å herlighet så flink du er!
Ble skikkelig særegent og fint...
Dette kan du være stolt av ;)
Fin uke ønskes deg også.
Klem May Helen

Manne's hverdag sa...

WOOOOW - NYYDELIG SKAP!!!

KJEMPEFLINK ER DU!!!

Ha en fortsatt fin dag!!!

Klem

Hegemors store, lille verden sa...

NYDELIG, Monica!!!:):):)
Klem fra Hegemor

Fargeheimen sa...

Så fint det skapet blei.
Flott løysing på opning/lukking av døra, det blei flott.

Catje sa...

Imponert og kjempemisunnelig på dine snekkerferdigheter! Har heldigvis en handymann og faktisk også en drøss med vinduer. Så er det vel bare å videresende linken, da :) Du får det jo til å høres så veldig enkelt ut... :)

Catje

Bettum Villa sa...

Dette ble jo kjempe flott! Er så morro når man kan få brukt gamle ting om igjen :).
Ønsker deg en fin uke.
Klem Madelén

Elisabeth sa...

Det ble utrooolig fint!
Ønsker meg veldig en vitrineskap,
og denne inspirerte skikkelig :)
Så gøy at du har laget alt selv også!
Kjempeflink!
Klem Elisabeth

MissMette sa...

Wow, dette ble knallfint, Monica ღ
Du er bare kjempeflink... gøy å se
alt det fine du lager og gjør ღ
Ønsker deg en fin, fin dag videre.
Klem fra Mette

MineBlom sa...

Utrolig fint;O)
Gøy med alt man får til ;O)

Trine sa...

Digge skapet ditt... e så kanonstili! e så kjekt å vite at det ligg 4 gamle vindu oppe på loftet.. spm e bare om æ nån bli å få til å lage nå av de :D

klæm Trine

Signe sa...

Nyyyelig, både skapet og innholdet! Flinkis :)

Spilloppa sa...

For ett nydelig skap, du er virkelig dyktig :)
Ha en fin kveld! -Marit

Grønsdal Gård sa...

Syns skapet ditt er helt nydelig. Skulle ønske jeg hadde plass til noe slikt selv!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

I'm in looooove ♥
Nydelig!

Anne Bente sa...

Flink du er!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

KJEMPE flott skap! Virkelig krativ og flink du!! Send over litt til meg da ;)

Nydelige detaljer overalt!

Ha en fiiiiin ny Torsdag i morgen!
Klemmer til deg!

Conny - Frøken Klara sa...

fantastisk flot skab altså. Skøn ide med glidedøren.. Det er lige min stil - jeg er klart følger på din blog fremover... kh Conny

Mona Christin sa...

Veldig lekkert. Så smart å bruke gamle vinduer som dører. Det gjorde seg virkelig. Og pynten passer fint sammen.

Klem Mona C

http://www.ninasskatter.com/ sa...

GRATULERER MED 500 FØLGERE!!
lA MEG NETTOPP TIL:)
kJEMPEFLOTT BLOGG.hER SKAL JEG INNOM IGJEN.

Camillas Romantiske hjem sa...

Så utrolig flott skap!! Blir helt stum over hva dere flinke jenter der ute får til jeg...og så nydelig du har gjort det inne i skapet:) God natt og klem:)

Sommerjenten sa...

Dette skapet er bare helt fantastisk fint! Og mange flotte skatter i! Flink du er :)

Tusen takk for koselig kommentar hos meg. Det dyrebilde er faktisk et stoff jeg har trukket på en plate. Har kjøpt det på stoff og stil :)

Fortsatt fin lørdagskveld!

Klem Lene

Sìv`s verden sa...

Hei Monica.Jeg får legge ut bilder av skiltene i farger en dag så du får se;)
Så utrolig fint skapet ble med de gamle vinduene!! Flink du er:)

Klem

MineBlom sa...

Hei igjen ;O)
Takk for hilsen. Morsomt at du likte å lese om min Oldemor AMANDA ,O)
HYggelig at du liker bloggen min..
Fonten på overskrift til innlegg (var det det du mente?)
er KRANKY. Den syntes jeg gjør seg veldig... ;O))) som overskrift. Markerende ikke sant?
Ha en fin Søndag
MineBlom