tirsdag 18. oktober 2011

GAMLE POSTSEKKER blir puter...

I lykkerus over finaleplass i NIBs tapetutfordring annonserte jeg at jeg skulle feire med å sy noen puter. Som sagt så gjort;) Tidligere i sommer fikk jeg tak i 4 (halv)gamle postsekker som jeg bestemte meg for å lage puter av. Jeg pleier å være ganske kjapp i vendinga på puslerier av denne typen, men denne gangen ble både sekker og glidelåser stuet ned i kjelleren på ubestemt tid. Men nå har jeg en konkret plan for putene, og da nytter det ikke å sluntre unna lenger;)


Nå kan vel ikke dette kalles å sy puter  - da jeg faktisk talt bare har sydd en glidelås i toppen av hver sekk. Sekkene er ganske tynnslitte og hullete, men alikevel fine og praktiske. Én sekk rommer 2 nemlig dyner, og siden vi har et hav av dyner men ingen plass å ha dem - slipper jeg å lagre dem på loft og i kjeller og bekymre meg for muselort og fuktproblemer. Jeg har 4 slike sekker, og hva som er den konkrete planen for disse skal dere få se når den tid kommer:)


Den nye og fine hjorte-puten min er fra Ellos. Jeg elsker ByNord, men det gjør dessverre IKKE lommeboka mi... Det var vel bare et spørsmål om tid før noen begynte å lage ByNord etterligninger, og for meg spiller det ingen rolle om det er ekte eller ei, så lenge lommeboka klarer å henge med i svingene;) Og vi var skjønt enige om at denne var verdt den nette sum av 99,- kroner.


Og helt til slutt; se på denne herligheten av en lampe!! Jeg har nemlig fått slippe inn i en kjeller, og denne var ikke den eneste tingen jeg var så heldig å få hos kjellerens eier;) Nå står prosjektene mine i kø fremover! Jammen godt jeg er ferdig med (nesten) alle julegavene! ;)

Håper dere har en fin tirsdag!?

22 kommentarer :

Har en drøm... sa...

Ohlala, jeg liker det jeg tror jeg ser, hihi;)
Type postosekker (eller saccosekker som det tidligere het, eller rett og slett FatBoyz, som det også heter nå...) Er det dette du lager, slenges på gulvet og er til og chille på?? I tilfelle så er det en meget god ide, hihi;))
Skulle hatt noen slike sekker jeg og merker jeg..

Og den herlige Ellos-puten, den har jeg og bestilt!! Fiiiin ♥

Flinkis du er da, som er ferdig med julegaver!! Iiiik, jeg har ikke begynt poå julekalendergavene en gang jeg... må få opp farten, liker og koooose meg i desember - uten mas!!

Ha en finfin dag, fine Monica!

Klem Line

Hulda sa...

Gratulerer med finaleplass! Så VELDIG fortjent! Herlig den tapeten, og den sammensettinga du har brukt.


Herlig den postsekkputa di! Sydde også en slik av en gammel postsekk. De er tøffe! Du tar bilder som virkelig gir meg inspirasjon!

Fru Andersen sa...

Gratulerer med finaleplassen! Heier på deg:-)

Kjempeflott pute, og smart å stappe dyner oppi! Kunne virkelig tenkt meg noen like jeg også;-)

Ønsker deg en fin kveld videre!

Alfa sa...

Gratulerer så mye, vell fortjent:0). Råstilig den postsekken. Og lampen likte jeg også godt. Blir spennende å se hva du finner på med dem.
Klem Alfa

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Gratulerer med fortjent finaleplass!:)

Stilige puter! Heldig du er! Godt at vi har Ellos og at det finnes så bra etterligninger. Slike motiv er så motebetont at de fra ByNord kommer ikke jeg til å ta meg råd til.

gubba! Er du ferdig med julepresangene?? Kjente stresset tok meg. Du er flink, altså!!

Ha en god kveld:)!

Anita Stensvold sa...

Dette var en god ide, og ikke vanskelig å klare heller :) Gratulerer med finaleplass :) Den er fortjent :) Har blitt fast leser av bloggen din :)

Signe sa...

Har sett på den puta selv, superfin er den :)
Og er du ferdig med julegavene alt? Herremin, jeg er ikke begynt engang!

Finfin tirsdagskveld til deg :)
Signe

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

SUPERfin pute du har laga deg der-flinka☺
Eg har også kjøpt meg-2 stk☺-slike hjorte puter frå Ellos♥
Lommeboka mi lika heller ikkje BY nord sine produkt like mykje som eg likar dei...☺

Lampa var soooo fin☺☺
Glede meg til å sjå prosjekta dine☺

Klem M♥

Elisabeth sa...

Oi så stilige puter! :D Veldig kreativt å lage pute av postsekk da, og hjorteputa var bare aldeles nydelig! Ønskelista mi til jul begynner å bli alt for lang nå..
Ønsker deg en god tirsdagskveld :)

Klem Elisabeth

Vibeke / Mammas Hus sa...

Oh! Jeg treeeeeeeeenger et slikt putevar. Det vet jeg, jeg er helt sikker!!

I looooooooooooooooooove ♥ ♥ ♥

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

KUUUUUUUULE postsekkputer! Jeg vil også ha postsekker!! Tøft putevar og tøff lampe. Gleder meg til å se alle prosjektene dine!

KLEM

ide-puffen sa...

Herlige puter, både egen og Ellos sin. Jeg fikk reklamen i posten i dag og så tvert hjorteputen. Vakker.
Lampen knallfin også.
Kos deg med prosjekter. Julegaver? argh,,,,har ikke begynt ennå he he, men det blir mye hjemmelaget i år også.
Hei hopp
Klem

Karlotte sa...

Hei Monica! Så spennende postsekk prosjekt, og kul lampe:-) så på infoen din at du holder hus på melbu. Det er mannen til søskenbarnet mitt fra. Karlotte har til og med vært der!!!
Fikk litt postjulestress av å lese hvor langt du har kommet med julegavene jeg også men må vel beg å lage meg noen lister snart kanskje;-)

Fortsatt god uke til deg, klem fra Karlotte

Desirée sa...

Sååå fiiine puter! Misunnelig,altså!!

Hegemors store, lille verden sa...

ÅH! Nok en kanonide - som jeg definitivt kommer til å kopiere på et vis!!:) SUUUPER lagring av dyner! Himmel jeg har et hav!!
Me like!:)
Klem

Oss på Tverråmoen sa...

*Tommel'n opp*!! Ser kjempebra ut dette :)

Ha ei god helg. KLEM

Sandoren og Blåsten sa...

Kul! En sånn vil jeg ha i gapahuken min på hytta! Både rustikk og norsk, denne likte jeg veldig godt!

Spørs om ikke postsekkenet til posten ligger tynt an nå!

Hilsen Gry K

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Søk på youtube på fastmasker og kjedemasker så ser du hvilke det er! :) Det er jo bare de to på kurvene - superenkelt! :)

Evt: hiv deg i bilen og kom hit så viser jeg deg lett hvordan det skal gjøres ;)

Savner deg ogsåååååååå!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så du forresten at hylla mi var ferdig og kommet opp på veggen???

Camillas Romantiske hjem sa...

Superkule puter!! Jeg har også skaffet meg puta fra Ellos, synes det er helt topp med et billig alternativ jeg...FIN kveld og klem til deg:)

MissMette sa...

Hei Monica
Kjempestilge puter du har sydd deg av den herlige postsekken ღ og superskjønn den puten fra Ellos :) Jeg syns ByNord har mye fint, men de passer ikke min lommebok heller :) Ønsker deg en fin, fin fredag og
helg som kommer. Stor klem fra Mette

Tryllehuset sa...

Oj!
Jammen smart med de postsekkene, jeg har fått kloa i noen sånne for ei stund siden, og jeg hadde akkurat posta innlegg om dem før jeg klikka inn hos deg...smart dyneoppbevaring, jeg hadde noen puter til det før, men de funka ikke (kanskje fordi de ikke hadde glidelås?). Dette var iallefall stilig!

Alltid spennende å kikke innom her!

Fin lørdag!

Kathrine.