fredag 9. september 2011

OOOH, LYKKE (...og Lukas)

Tidligere denne uken var jeg en snartur i Harstad i jobbsammenheng. En av mine favorittbutikker i byen er Lykke & Lukas. De har massevis av flotte ting som ikke "alle" andre har innen interiør, barneklær og verdens beste muffins som de baker fra bunnen av selv hver eneste dag. I tillegg har de hjemmebakt brød og nykvernet kaffe. Idet man entrer døren inn til butikken og lukten av hjemmebaksten slår imot deg, er det rett og slett umulig å ikke falle for fristelsen til å kjøpe noe av dette.


Til jul fikk jeg et gavekort på Lykke & Lukas av en god venninne. Dessverre er jeg ikke så ofte i Harstad, men da jeg fikk jeg sjansen til å bruke det før det gikk ut på dato var det bare å gripe den. Denne gangen hadde jeg til og med bestemt meg for hva jeg skulle ha på forhånd. Veeeel, Lemonade-kassen var kanskje ikke heeeelt planlagt, den var det jeg liker å kalle en bonus...;P
(Det var sjokolade og ostekake muffinsen også, men den rakk jeg ikke å ta bilde av før den var fortært...)
Kurver og kasser får jeg aldri nok av, og disse var nok prikken over i'en i samlingen. 
Litt midlertidig plassert foreløpig, men jeg skal da alltids finne noe velegnet å fylle dem med. 
Tusen takk for julegaven, Maren...

Jeg har fått noen henvendelser fra faste lesere den siste uken som lurer på om jeg har kuttet ut kommentarskjemaet til fordel for Facebook-modulen som ligger nederst i hvert innlegg. Denne funksjonen erstatter ikke  det vanlige kommentarskjemaet på bloggen. Den blir som før:) Jeg har lagt den til for at det skal være enklere for lesere som ikke har egen blogg å legge igjen en hilsen om de ønsker det. Om du har egen blogg og tidligere har kommentert i det vanlige kommentar feltet, er det selvfølgelig valgfritt hvor du vil legge igjen en eventuell hilsen, poenget er at det skal være så enkelt som mulig for alle:)  

Hvis du også vil ha en slik boks, kan du lage det HER.

10 kommentarer :

Beate sa...

stilige kasser!!
disse står på ønskelisten min også!!

god helg

klem beate

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Tøffe kassar☺
Navnet Harstad får det fortsatt til å banke i hjertet mitt-er jo på ein måte kjærligheitsbyen vår♥
Men den butikken fekk eg aldri med meg under mine turar dit :(

Ha ein fiiiin dag☺

Klem M♥

MissMette sa...

Stilige kasser ღ
Ønsker deg en fin
fredagskveld og
helg :) Klem fra
Mette

Signe sa...

Digger lemonadeboksen din :)
Og mamma bor i Harstad og skryter fælt av denne butikken, får svinge innom neste gang vi er i byen!

Klem,
Signe

Hansen- Lind sa...

Den butikken har ikke jeg fått med meg.. hvor i byen er den?? Du har isåfall reklamert bra for den.. jeg er isåfall solgt :D

Ha ei herlig helg. Klem

salige lavendel sa...

Kassene var da super kule!!!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så flotte kasser! Heldige du!

Grønsdal Gård sa...

Hvor i Harstad ligger butikken da? Må nesten innom der når jeg skal hjem i januar :)

Grønsdal Gård sa...

Sv: Ja, jeg er fra Harstad :) Har bodd i Hardanger i 20år, men har alltid sett på Nord-Norge som mitt hjem. Lett å få litt klaustrofobi mellom disse fjellene, i forhold til naturen i Nord. Hadde det ikke vært for mann,hus og dyr, så hadde jeg flyttet hjem igjen ganske fort :)

Frøken Andersen sa...

Hei!
Lykke og Lukas er en fantastisk butikk! ALLTID innom der hver gang jeg er i Harstad...dessverre alt for sjelden siden jeg bor 150 mil unna ;)
Ha en fin dag!