onsdag 28. september 2011

NYTT BARNEROM - Del 2

I forrige innlegg lovte jeg å vise dere flere bilder fra det nye barnerommet, 
og i følge den overveldende responsen kan det virke som dere vil være med inn en gang til?! 
Så med mindre du er sur og masete; Velkommen inn!


Dette artige skiltet kjøpte i Harstad forrige helg, syns det var så søtt og at det var blått var jo igrunnen bare en bonus:) Sengetekstilene er fra Kremmerhuset, Skeidar og Zara Home (Ellos).


Mange har spurt hvor gulvet er kjøpt og hva det kostet. Det er importert fra den tyske leverandøren Parador, og jeg har kjøpt det hos Stigs Montasje på Kapp Melkefabrikk. Det er 9 mm laminat, med høy slitestyrke og et helt kurant låsesystem, og det kostet kr 229,- pr m2. Sammenlignet med tilsvarende gulv hos byggevarehus er dette en helt grei pris.


Jeg digger retroradioen som jeg kjøpte på Elkjøp for litt siden. Der hadde de bare denne fargen, men jeg mener jeg har sett hos en annen blogger (husker selvfølgelig ikke hvilken) at den også finnes i kremfarge. Kurven under Tolix'en, som fungerer som nattbord, heklet Victoria til meg i helgen. Vi gjorde en aldri så liten byttehandel. Jeg fikk to heklede kurver og hun ble lykkelig(?) eier av en gammel trykkeriskuff. Kjekt å la go'sakene sirkulere:)


Kofferten er et Gjenbruksfunn jeg drasset med meg fra Lillehammer tidligere i vår. Jeg visste jo at den ville komme til nytte en dag, som så mye annet;) Kommoden er en dobbel Malm fra Ikea, opprinnelig i bjørk. den er malt med Gustaviansk Blå høyglanset bengalack. Jeg har aldri prøvd å male så glatte flater med Benga tidligere, så jeg håper den holder - et barnerom er jo tross alt utsatt for nokså høy slitasje;)


Knaggrekken er hjemmelaget av rekved vi fant i fjæra i Lofoten under helgens bloggcamp.

Både store og små er i huset er veldig fornøyd med det nye rommet, 
og alle de hyggelige tilbakemeldingene fra dere gjør det ekstra artig, det er dere som inspirerer og driver meg:) 
  
Tuuuusen takk

15 kommentarer :

Hulda sa...

Her ble jeg virkelig IMPONERT! Skal si det ble lekkert her! Et originalt barnerom, med så mange flotte møbler og leker. Den pulten var så fin!Likte også veldig godt gulvet, og den kule hengestolen! Putene passer så godt til!

Du kjørte ikke tilfeldigvis forbi Ingeborgstua da da du var i Harstad? Jeg så en bil som kjørte veldig sakte forbi her, og folk som kikka inn. ;)

Precious Home sa...

Fortsatt virkelig lekkert:)
Wow-factor dette! Og gulvet setter virkelig prikken over I'en;)

Ha en fin kveld!

KROnPRINSESSENE sa...

Kan jo like godt si det som det er: Jeg likte ALT jeg ;)
Så gjennomført, så fint og så særegent...
Her må det være kjekt å bo for ei skjønn, lita jente!
Terningkast 6 hi, hi.
Klem May Helen

Anette sa...

NYDELIG !!!!
Du er SÅ flink!! ;)

God klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Såååååååååååå fiiiiiiiiiiiint!!

Skiltet til Hedda har allerede fått en skade det. :/ Jeg leste hva som sto der og Hedda mente det skulle henge i barnehagen! *lermegihjel*

*saaaaaaaaaaaaavnerdeg*

HANNES DAGBOK sa...

Så utrolig kult rom!!! Det gulvet er bare en drøm...men det har jeg sagt før;) Tipper du har en fornøyd snuppe i hus om dagen,ja:)

Stooor klem!

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Herlig særpreget rom til ei lita prinsesse - nydelige farger og fine detaljer overalt! Kunne tenke meg den hengestolen selv på soverommet :-)

Klem Tone

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

NYDELIGE bilder fra det fineste barnerommet jeg vet om. Knaggrekka ble kjempefin. :)
Og kurven passet jo PERFEKT! ♥

Fruehuset sa...

Wow!
Det var eit utrulig flott barnerom.
Her kjem ho nok til å trivast:)
Imponert over evene dine til å sette ting sammen til ein heilhet.
Ha ein fin kveld:)
Helsing Marianne

Har en drøm... sa...

Nok en gang Monica!
lekkert ♥
Og den pulten er jo bare helt fantastisk, stor og god plass på den og;))

Dere har gjort en knalljobb!!
Og skiltet var KULT;)

Klem Line

Jatte sa...

SUPERKULT rom og noe hun kan ha i maaaange år uten at det blir barnslig! Du er flink altså.. elsker tapeten og gulvet!:)

Ha en fin Torsdag-
Klem Jatte:)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Det rommet er bare helt FANTASTSIK!! Kan tenke meg snuppa di er veldig fornøyd!
Herlige detaljer all over :)

Ha en fin dag!
Klemmer fra Solveig

Lindas Lille Leilighet sa...

Heeeerreguuuud så FANTASTISK FLOTT! :D Siklet nesten litt når jeg så på bildene! Nydelig rett og slett! Tror nok hun kommer til å trives kjempegodt inne på det nye rommet:) Du er bare kjempeflink!!! :D

Oss på Tverråmoen sa...

For et utrolig flott rom!! Heldige jentungen :)

Mange herlige detaljer.. og må si atter en gang, jeg er mektig imponert over hvor flink hun er til å skrive!! :D

Ha ei herlig helg.
klem

Annfrid sa...

Det er bare så utrolig flott rom, jeg skulle ønske det var jeg som skulle bo der.
Fin lørdag til deg og dine:-)
Klem fra Annfrid