mandag 26. september 2011

LAMPEN i spisestuen - DIY

I forrige innlegg lovte jeg å vise dere "lampen" over spisestuen. Jeg ønsker meg to store lamper i factory/industri stil,
men siden taket vårt er bombardert med spotter ser selv jeg at det ville blitt i overkant mye.

Derfor lagde jeg min egen vri med hengelykter (tror faktisk at det egentlig er blomsterampler...) og levende lys. Disse er hengt i kroker i taket, før jeg har tredd et kamstål igjennom de nederste ringene der kjettingen er festet. Kamstålet er ingen nødvendighet for lampen, men jeg ønsket at den skulle "henge sammen" og se ut som én lampe, istedenfor to lykter. 


I jernstangen har jeg hengt praktiske ting (ja, du leste riktig, jeg KAN være litt praktisk iblant...) som er i bruk flere ganger i uken. To sneller med blondebånd, gråpapir, hamptråd og en gammel urtesaks. De som kjenner meg vet at mine praktiske innfall ikke veier tyngre enn at det først og fremst må se pent ut, det er liksom ikke hvilket som helst papir som får henge fremme her;)
Uansett; jeg elsker lampen min selvom den gir forholdsvis lite lys. Den bruker til gjengjeld veldig lite strøm;)

I helgen har GodtIsolert-Victoria, MammasHus-Vibeke og jeg hatt vår årlige bloggcamp her i Vesterålen. Vi har som alltid bedrevet massiv shopping med dertilhørende kjøpepress, og latterkrampene har stått i kø. Denne gangen har vi også kombinert dette med en lørdagskveld på legevakta (som også ble veldig artig etterhvert til stor fortvilelse for de andre som satt der), tidenes mest kaotiske loppis i Lofoten, der en meeeeget billig gyngehest plutselig ble mye dyrere en jeg kunne drømt om som følge av en aldri så liten alvorsprat med Onkel Politi (måtte da gå an å vise LITT forståelse for at vi ikke brøt fartsgrensen med viten og vilje, vi var bare ivrige og oppspilte - og ikke minst effektive...;P) Så bør det vel nevnes at samtlige av disse butikkene vi hadde det så travelt med å besøke hadde stengt... Men vi ble både blakke og lykkelige i år igjen.

 Hva vi kjøpte får dere nok se etterhvert;) Love ya, girls!

10 kommentarer :

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Finfine lampa! :) Ønsker meg slike lykter. Hvorfor var alle i Harstad skeive? *snurt og bittelitt glad for kontoen sin del*

MissMette sa...

Hei Monica
Dette ble jo like stilig som om det
skulle ha vært to lamper her ღ Du er
bare kjempeflink og inspirerende :)
Herlig, herlig... Hørtes ut som et
herlig bloggtreff dere har hatt, med
mye latter og morro :) - selv med et
møte med onkel politi, hihi...
Flott innlegg under her også, likte
hvordan du har pyntet bordet ditt ღ
Ønsker deg en fortsatt fin kveld og
uke som er... Klem fra Mette

Solveig (Svingenslillehus) sa...

God kveld, Monica!
Så flott det var da, herlig og inspirerende!
Kan tenke meg det gir et lunt og koselig lys!

Ha en nydelig ny dag i morgen!
stor klem fra Solveig!
Og NATTAKLEM til deg!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fiiiiiiiiiiiine lampa! I love!

Nå måtte jo jeg legge til litt om legevakta i innlegget mitt også. *ler* Jeg går ingen steder uten smertestillende!

Savner dere allerede ♥

Har en drøm... sa...

Eeeelsker den lampen din Monica;)
Den er skikkelig kreativ og lekker ♥

Hihi, tipper dere hadde det kos og GØY på deres mobile bloggetreff;))

Ha en fin natt og en goood tirsdag, søte du;)

Klem Line

Tonemor sa...

Knall fin lampe:))
Og badegulvet ditt under her har jo blitt kjempe stilig.
Kult!!

Bettum Villa sa...

Åh, dette var jo super flott!! Ikke umulig at jeg kopierer denne idéen en gang i fremtiden ;)
Klem Madelén

Ninas hjem ♥ Super-Lille sa...

Så kreativ du er :)

Sìv`s verden sa...

Jeg har en sammme selv som jeg har blomster i. De er jo så fine & det var jammen ikke domt å ha lys i de,kjempefint!!

Klem

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

kreativt ja.... stilig!
klem