tirsdag 27. september 2011

BARNEROM - endelig ferdig!

Etter mye planlegging og intens og iherdig jobbing er endelig det nye rommet til Minste-S ferdig! Hun flyttet inn like før helgen og stortives allerede. Og det skjønner jeg egentlig godt, her kunne jeg tenkt meg å bo selv;) Minste-S er overhodet ingen prinsesse-jente. Dukker, smykker og alt som er rosa ligger innerst i skuffen og støver ned. Det er biler og verktøy som gjelder, og som dere kanskje ser er blå yndlingsfargen. Og undertegnede som er veldig glad i blått selv er ganske tilfreds med akkurat dét;)


Sengen er laget av to europaller. Jeg har kappet av like mye på hver pall, og deretter snekret dem sammen igjen for å få riktig lengde. Den gamle skolepulten har jeg kjøpt av Victoria som ikke trengte(?) den lenger. Gyngehesten er fra helgens loppis. I utgangspunktet veeeeldig billig, men akk så dyr den brått ble.

Stolen i taket er fra Kid, og har allerede blitt døpt DS-stolen. Det herlige villsauskinnet har Minste-S fått av noen gode venner av oss. Mens jeg tok bilder av rommet idag, skrev rommets eier en liste over hvem som får komme inn på rommet hennes. Og siden jeg tok så mange bilder av rommet at det blir for mange til ett innlegg, har jeg tenkt å overse denne lista og invitere dere på et nytt besøk i morgen. Håper dere har lyst til å komme:)


Straks foreldremøte i barnehagen, så skal resten av kvelden brukes til å gjøre ferdig den nye gangen;)
Vi blogges!

40 kommentarer :

City Romance sa...

Det ble utroligfint!!
Heldige MinsteS...

Annfrid sa...

Det var bare kjempe flott, jeg likte alt!!! Du har virkelig fått igjen for all planleggingen din:-) Du er flink.
Klem fra Annfrid

Nina sa...

For et kjempeflott barnerom. Flott vegg, og golv. Likte godt senga som er laget av paller. Den var flott.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Woooow så flott et barne ROM.. herlige detaljer.. gulvet var jo bare super stilig!! Hengerstolen var herlig og sengen, ja ALT var rå flott! Klemmer fra Solveig

Jeanette sa...

Kjempeflott!! Gulvet var herlig og spesielt. Hvor er dette fra? Dyrt kanskje?
Klem J

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Utrolig fint det ble... Stilig tapet da. lekkert. Forstår at frøkna er fornøyd ja
klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Lekkert rett og slett :)
Digger paller og til dette gulvet ble det bare råflott !!
Gleder meg til å se gangen :)))

Klem Heidi

Dronninghuset sa...

så tøft det ble. kjempemessig. og lekkert gulv!!!!!!!!!!!
dette var veldig flott altså.
klem TOVE

Agnes, Livet i det Blå huset sa...

Nydelig!! Super inspirasjon, alltid kjekt å fornye litt rundt.
Kjempeflott blogg du har!

Ønsker deg en flott kveld

Precious Home sa...

Virkeliiig lekkeret!

Ha en fin kveld!

Fru Fjeldhammer sa...

dette var veldig fint!
Digget gulvet... me like!!

Signe sa...

Fy søren så fint!
Det gulvet ble bare helt konge, og det samme ble bokstavveggen!
Bra jobba :)

dryss - madam Torvestad sa...

Wow, for et flott barnerom!! Virkelig noe utenom det vanlige! Vakkert!

Line sa...

Åj, så fint det ble! Har venta sånn på å se det ferdig! Tipper tantes lille-gull er rimelig fornøyd nå!! Artig at det sto Oda på tavla da=) Savner dere! Hilse!!!

Anitas Interiør verden sa...

Så flott rommet ble, og smart med den sengen, paller kan brukes til så mangt.
Driver med siste finpussen på rommet til Bettina vi også, ting tar tid, når alt må gjøres av far, timene etter jobb er korte,men man blir jo ferig til slutt.
Likte veldig godt tapeten :-)

Klem Anita

Lises drømmer sa...

Skal prøve og ikke banne så ........... så fint rom! ELSKER ELSKER ELSKER det! Ja tenk og ikke trenge en sån skolepult... Sån vil jeg ha på skoleguttens rom også:)Klemmer.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Fiiiine rommet, men jeg er litt fornærmet for at mitt navn ikke står på lista over hvem som er velkommen inn på rommet! *ler*

KLEM

Susan sa...

Heisann! Virkelig et drømmerom! Nydelig tapet og nydelig gulv! Kjempeflott!

Hvite tulipaner sa...

Nydelig barnerom! Jeg kan forstå hvorfor jenta di trives her:)

designhund sa...

WOW, for et lekkert rom!
SÅ gjennomført, barnevennlig og fint!
knallfint gulv:)
ja her kan store og små være fornøyd..
Klem fra Tone

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Du mååååååååå blogge hylla! :) Den ble helt sikkert fiiiiiiiiiiiin! :)

Ja, bildene ER tatt med blitz og deretter lysnet. Det ble ikke bra når jeg skulle ta uten uansett hva jeg gjorde så det fikk bli blitz eller ikke blogginnlegg... :/

Ja, lysfatet skal blogges nærmere. Jeg looooooooover.

Hvor skal jeg kjøpe hylle til å ha over sofaen? Vil ha en slik som du har over 'eikeskjenken'... Har du laget den selv eller kjøpt den?

Sandrine mååå lære seg å skrive navnet mitt. Og så vil jeg at du skal lage et sånt bloggeskilt til meg. Er det noe mulighet for det eller? *vææææææææærsååååååååsnill*

Beate sa...

LOVE!!!! IT!!!!!!
fytti for et herlig rom! heldige snuppa da!!

klem beate

Anette sa...

Så utrolig fint!!!! Digger det ;)

klem fra Anette

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaa, blåååååååå! :)

Har en drøm... sa...

Så utrolig FLOTT det ble Monica;))
Skjønner godt at frøkna trives der ja ♥ Du er så flink!!
Den DS-stolen skulle jeg gjerne hatt, men min hadde nok blitt kalt Chill-stolen... så utrolig digg ut og slappe av der;)

Herlig med tavlen med navnene på, de er søte i den alderen altså;)

Ha en finfin kveld;)

Klem Line

NIB sa...

Utrooolig fint! Hadde vært gøy å vise frem dette på NIB hvis du har lyst?? Da blir vi gla:)

norskeinteriorblogger at gmail dot com

stor klm

solveig

Ninas hjem ♥ Super-Lille sa...

KNALLFINT!!!
Moro det du har gjort med sengen, jeg har selv fundert noe rundt en "slik ide" 8til minstemanns rom9. Kanskje blir det palleseng på han også !? Har allerede sett ut en maling (demin blå) som jeg har tenkt å bruke på noen av møblene på rommet hans. Kanskje det hadde vært fint å mele en palleseng i den fargen?!?

Vibeke / Mammas Hus sa...

LEKRESTE!!! :D Og jeg ser jeg er treg i dag, herremin, 27 kommentarer allerede, selv om masekråka har lagt igjen fler. ;)

Veldig, veldig fint rom!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

PS: bildene på siste innlegget mitt er mye GULERERE på daten på jobb.

Djises altså, ikke fint. :(( Blitzer du her og så diller?

Lillekatt sa...

WOW, for et rom!!!Fantastisk!!

My home is my Castle - by Kari sa...

For et rom !!! Utrolig flott !!

Klem,Kari

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Finaste jenterommet ever! Utruleg lekkert :)
Mi jente er ikkje klar for å sleppe taket på rosa og jenteting.. :)
Har og ein slik stol frå Kid eg tenkte henge i taket...viss d går; vi har gips i taket :(
Glede meg til fleire bilder :)

Klem M <3

Tove `blogg verden sa...

Nydelig rom!!! Alt var lekkert :D
Klem Tove

Livet i Villa Dallbo sa...

Wow, hvor er det bare super flot og gennemtænkt. Virkelig fedt værelse!! :o)

Hegemors store, lille verden sa...

Det ble jo bare helt superflott, Monica!!! Guri så tøft med alfabetet, og senga og..ja - ALT!! Herlig med DS-stol. ja;) Den brukes her og:)
Bra jobba! Gleder meg til gangen;)
Nyt dagen!
Stoor klem fra Hegemor

Kreative drømmer.. sa...

NYDELIG!!! Vil du komme hjem til meg;)? Med et lite nurk i magen er tankene mye inne på barnerom om dagen:) Takk for inspirasjon. Likte veggen med bokstavene veldig godt.

Ha en super uke!

Giveaway inne hos meg!

Anonym sa...

Gulvet var så fantastisk fint! Hvor er det fra?:)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Anonym!

Gulvet er kjøpt her:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26614345

Anonym sa...

Hei! Jeg tenker på å lage samme seng til gjesterommet, og lurer på hvor stor madrass du har brukt? Kjempefint barnerom :)

Tyrifryd Monica sa...

Hei Anonym!
Jeg har brukt en 90 madrass på denne sengen. Pallene er 80 cm, men jeg har lagt i en kile inn mot veggen.
Vi har pallesenger på flere rom, og der har jeg brukt 75 madrasser - det er igrunnen det enkleste :)