torsdag 18. august 2011

STILLSTAND, men fremgang...

Det har vært lite aktivitet på byggeprosessfronten den siste tiden. Delsvis fordi vi begynner å bli en smule lei, og dels fordi ferien ubønnhørlig tok slutt, omtrent som julekvelden på kjerringa - i år igjen...;P Men litt har vi da fått gjort. Det er ikke så mye å blogge om enda, men en liten sniktitt på litt av den siste tids arbeid kan dere få;)


Den nye døra vår har kommet på plass, den er i fargen Gustaviansk blå, og jeg elsker den!! Det er mange uker siden vi satte den inn, men den står ennå ubrukt siden vi for øyeblikket er trappeløse. Husbonden var ikke veldig enig i at Ramsign-skiltet skulle skrues opp på den nye døra, til tross for alle mine gode argumenter. Men det er utrolig hva jeg har nerver til å finne på når Husbonden reiser på fisketur med gutta, hihi... Det passet jo tross alt perfekt der, spist er spist - gjort er gjort osv....;)


Fruktkasse-gulvet vi kjøpte på Toten tidligere i vår er lagt i nybygget, og det ble overraskende bra! Til Husbondens store fotvilelse (som er Rema-kjøpmann) fant vi opptil flere bord med teksten COOP, og han var snar med å foreslå diverse møbler og tepper for å dekke over det...*ler*. Her blir det, mot normalt, lite møbler og INGEN tepper, så han må nok bare leve med det;)

 ♥ ♥ ♥

Skapet er et gjenbruksfunn, gjort av min kjære mamma! Jeg fikk det i gave av henne i sommerferien, og har selvfølgelig pusset det opp. Og jeg som for ett år siden ikke kunne fordra blått i interiøret; Også dette skapet er malt i gustaviansk blå, med høyglanset bengalakk. Nøklene var sporløst borte, så jeg skrudde ut låskassene, lot beslagene være orginale, og satte på disse roseknottene. Jeg er superfornøyd, og skapet i sin helhet får dere se når jeg får det ut av garasjen, og inn i nybygget.


Litt kveldspusleri har jeg også unnet meg, inspirert av DETTE innlegget hos Mrs.Hardy. Fant en sliten resteplank i hytteruinene til ungene, som jeg fikk to skilt ut av. Det ene ga jeg til en god venninne , og det andre beholdt jeg selv. Mitt skilt skal henge på det nye rommet til Minste-S, når det en vakker dag blir ferdig....


Jeg har dessverre ikke fått besøkt dere så mye den siste tiden, da jeg har en litt sånn av-på-blogg-periode. Jeg vurderer på ingen måte å slutte å blogge, men det er godt med en liten pause... Som sagt et titalls ganger tidligere; jeg kommer sterkere tilbake;)
Håper dere har en finfin høst(?)torsdag...

15 kommentarer :

Har en drøm... sa...

Heeeei Monica, så kos og høre fra deg;))
Og for en utrolig VAKKER farge på deres nye FLOTTE dør!! Den varbare nydelig... ♥
Blått er knallfint, jeg elsker det jeg og - kjøkkenet skal bli hvitt og blått her i huset... vet bare ikke når enda, hehe;)) Men planene er klare i alle fall!

Og jeg elsker skiltet, herlig tekst ♥ søtt og røft på en gang - LIKE IT!!

Ha en finfin kveld snuppa - kos deg!

Klem Line

Karma sa...

Herlig å se bilder fra deg igjen. Jeg blir alltid litt ekstra glad når jeg ser at du har skrevet et nytt innlegg. Selv har jeg vært litt dårlig på det i det siste. Vi pusser opp vi også og har valgt et lignende gulv i gangen, men med vinsorter/vinsteder istedenfor. Kjøpt på Bauhaus og vi er veeeeldig fornøyde. Bilder kommer forhåpentligvis neste uke en gang :)

Lykke til videre!

Klem Kaja :)

Ege sa...

Døren og gulvet ble veldig bra :) Her får jeg nok ikke gjort noe med døren på utsiden....

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg hadde gjort akkurat det samme med dørskiltet. Passer perfekt på døra deres. Nydelig blåfarge.

Jeg er Rema-dame... Hihi...

Klem Mona C

Monica sa...

Åh, jeg falt HELT for det skiltet...! Utseende og teksta...love it! ♥
Er forresten HELT enig med deg i at det Ramsign-skiltet passet perfekt på døra!!! Hihi...

Solveig (Svingenslillehus) sa...

WOOOOOW dette var da bare rå lekkert :) Herlig farge gutstaviansk blå :) Og gulvet var jo bare RÅTT da :) Flinke er dere syns no jeg :)
Ha en nydelig kveld :)
Klem fra Solveig

Signe sa...

Herregud det gulvet er bare knall, med eller uten 'Coop' på :)
Og gustaviansk blå er en farge å merke seg, den høres kanskje døll ut men så fiiin den er!

Klem,
Signe

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Wow!
Nydeleg dør og gulv!! Husbonden blir nok fornøgd ska du sjå☺
Viss ikkje er det fort gjordt for deg å skrive "rema" med shabby skrift ;)

Ordtaket var utruleg fint!! Og so sant som det er sagt....
Kjempefint skilt☺

Klem M♥

Annfrid sa...

Nydelig ord!!!!

Utolig stilig å lime de på en ved pinne:-)

Klem fra Annfrid

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åååååhhhhhh! Såååååååååååååååå fint! ♥ Jeg gleder meg MASSE til å komme og se!!


Og så blått a gitt; jeg har god innflytelse på deg. ;)


*saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavne*

Frk Kastås sa...

Utrolig flott! ALT sammen ;)

Hansen- Lind sa...

Nydelig farge på ytterdøra!! :)
Sliter med slik av-på-blogg-perioder jeg å!! Men regner med når høsten og vinteren er kommet, da er bloggingen i full gang igjen :)

Ha ei god helg.
Klem

Hegemors store, lille verden sa...

Det er så irriterende fint hos dere, he he!!! Snøft;) Jeg blir helt syk på sinnet av alle de fine bildene, og jeg som også kunne gitt livet for Gustaviansk blå!!! Gørrfin!!:)
Dere har vært supergode, og jeg gleder meg til å se resten:)
Stor klem fra Hegemor

MineBlom sa...

Så frekt gulv og vakker dør... Du bærer ikke akkurat preg av at du er lei.. ;O)
Gleder meg til å se hele skapet..og kansje får vi se mere av rommet med COOP plankene. Utrolig tøfft og fint.
Takk for at du var innom min blogg, så jeg fikk se din *smiler*
Ha en fin helg
MineBlom

MissMette sa...

Hei Monica :)
Så koselig å titte innom deg igjen,
en liten stund siden nå ;) Jeg har
hatt det litt som deg, litt treig
oppstart etter ferien, hihi...
Men er nå endelig i full gang igjen ;)
Masse fint her hos deg, gjesterommet
ble knallstilig!!! Love It ღ
Ble skikkelig stilig med skiltet fra
Ramsign på døra ღ og kanllstilig
gulv... Ønsker deg en flott søndag
stor klem fra Mette