lørdag 13. august 2011

NYTT GJESTEROM...

Minste-S er regelrett kastet ut av rommet sitt stakkar... Da mamma og pappa var på ferie her i sommer samtidig som de 3 bonusbarna, var huset på en måte ganske fullbooket. Vi hadde akutt behov for et gjesterom, så Minste-S og jeg pakket alle sakene hennes og hun flyttet midlertidig inn på rommet til brødrene sine i påvente av sitt nye rom. Jeg har som vanlig ikke noe FØR-bilde av rommet, men jeg kan love dere at her hersket et kaos hinsides all fornuft. En sliten loftseng med avkappede ben, en liten kommode (som, i tillegg til å romme klærne hennes, fungerte som sengestige) og tumleplass på størrelse med et frimerke. Intet nevneverdig eldorado for en 4 år gammel virvelvind med andre ord...


Rommet har på ingen måte vokst, men det har forandret seg betraktelig alikevel. Det kirsebær-røde gulvet er bedekket med Hvit Lin fra Jotun, slik som alle andre soverom i huset. (Nå gjenstår bare rommet til Gutta Boys så er alle spor etter kirsebær borte, Oooh'lykke!) En sovesofa, en loppiskrakk og en gjenbruksstol har fått plass her inne, og det er igrunnen mer enn nok. 


Da ferieturistene og bonusbarna reiste igjen ville Minste-S flytte tilbake på gamlerommet sitt, så jeg har foreløpig ikke prøvd sovesofaen sammenslått her inne. Når hun nå straks flytter inn på sitt nye rom er planen å lage en kontor/symaskin-pult som skal hengsles på veggen slik at den lett kan "forsvinne" når sengen skal slås ut. Mer om det når den tid kommer:)


Den kule retroradion kjøpte jeg til Minste-S idag. Hun ønsket seg en rød cd-spiller, men da undertegnede kom over denne på butikken ble alt annet blåst til side. Og etter litt bortforklaring og overtaling, var det en passe stolt Minste-S som la seg til p4 og "råkknråll" ikveld, for det er jo tross alt sånn som voksne hører på;) Jobb i morgen, så det er vel best å finne loppekassa...

Nattinatt

14 kommentarer :

Hansen- Lind sa...

Utrolig stilig radio :)
Er veldig kjekt med gjesterom.. er en av grunnene til at huset vårt ble påbygd. Greit at overnattingsgjester har en skikkelig plass å overnatte på :)

Ha ei fin helg
Klem

Beate sa...

lekkert rom!! mange flotte detaljer! digger stylingen din!

klem beate

Sommerhuset i bakken sa...

For et lyst og trivelig rom! Skjønner godt at Minste-S vil flytte inn der igjen ;-) Herlige retro detaljer!

Ha en finfin dag på jobben!

Elisabeths idyll. sa...

Nydelig rom ;o)) Er jo kjempe greit å ha ett gjesterom i huset! Flott med hvite gulv også...men jeg tørr ikke :-P
Nyt lørdagen ;o)

Klem Elisabeth ;O)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempelekkert! :D

Er det her V+V skal sove?

Gjesterom er gull å ha, veldig lettvint!

Ha en fin dag, jeg har endelig frilørdag. Føles som evigheter siden! ;P

*klemmepå*

Seek for Antique sa...

så stilig!!:) :) kos deg masse i dag, er så moro med innlegga dine.. blier superinspirert!;)

Kikka sa...

KUL radio!!! hvor finner man en sånn skatt?

Bettum Villa sa...

Rommet ble kjempe lekkert! Likte spesielt godt den radioen og puta fra H&M Home. Nydelige!
Klem Madelén

Signe sa...

Kjempefint har det blitt :)
Og tuuusen takk for Green Gate putetips, jeg måtte lage noen selv etter å ha funnet posten din via google!

Klem,
Signe

Har en drøm... sa...

Så fint det har blitt!!
Jeg elsker de hvite gulvene, og jeg hater våre i kirsebær, i stuen!!!
Men jeg får desverre ikke gubben med på og male de... sukk... ;(

Knalltøfft ble det i allefall, og så stilige puter og tekstiler, det gjør så mye ♥ Radioen var bare helt kuuuul;))

Ha en finfin lørdag!

Klem Line

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Nydelig rom! :) Jeg vil komme på overnatting. :)

KLEM

Smykkas sa...

Rommet ble virkelig supert, og jeg bet meg spesielt merke i den kule radion.

Gjesterom er toppen.

Klem

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ble kjempekoselig...
klemklem

Ege sa...

Likte det veldig godt alt sammen :) Inspirerende :)