mandag 29. august 2011

MINE NYE SORTE SKATTER...

Det går altfor lenge mellom hvert innlegg for tida. Det er rett og slett så mye annet moro å fylle dagene med, så blogging blir nedprioritert. Men nå kommer snart høsten snikende med kulde, mørke og høststormer, så da kommer jeg nok i mitt blogg-ess igjen;) Når det en sjelden gang er loppis her i området, er vi bestandig bortreist. Intet unntak denne helgen heller. Vi stoppet innom på tur hjem, omtrent en time før loppemarkedet stengte. Det som var annonsert som Nord-Norges største loppis var rimelig rensket, faktisk fullstendig plyndret  for godsaker. Men litt fant jeg da;)


Bildet er fra en eller annen kirke, og ser ut til å være ganske gammelt. Jeg kjøpte det mest for rammen, men det er noe ved bildet jeg liker. Jeg er på ingen måte kristen, men har alikevel en dragning mot det sakrale i interiøret. Jeg fant et par ting til også, en av dem får dere se i neste innlegg. Min flotteste sorte skatt er veggklokken. Den fikk jeg av en venninne som verken hadde plass eller behov for den. Heldige meg! Tusen takk, S...♥ 
Jeg elsker slike gamle klokker som tikker høyt, og slår for hver hele og halve time. Jeg funderte en liten stund på hvor klokken skulle henge. Siden jeg åpenbart har en klokkefetisj henger det nemlig klokker i samtlige rom i huset, og jeg er like glad i alle sammen. Denne endte opp på det ny-oppussede gjesterommet. Det ligger vegg i vegg med vårt soverom, så jeg kan høre tikkingen når jeg legger meg om kvelden. Nostalgi! Her står døren åpen hele dagen, så jeg kan se den hver gang jeg går forbi:)


En annen skatt har også kommet i hus i dag, etter iherdig vasking og skuring i sene nattetimer i går. 
Den skal jeg vise dere i morgen. 
Et lite hint; hvit emalje og jernringer. Noen som kan gjette hva jeg har fått kloa i?? ;)

Håper dere alle har det bra!

14 kommentarer :

Ønskedrømmen sa...

Kjempefin klokke! Heldige deg! :)
Klæm

Anette sa...

Nydelig Monica <3
Ha en fortsatt fin uke!

klem

Ege sa...

Skulle ikke forundre meg om noen til slutt bare kalte deg for Tikk! ;)

Solveig (Svingenslillehus) sa...

For noen vakre ting du har kommet over! i just love it! Bildet og klokken vår flotte skatter! ha en fin dag i morgen! storklem

Lottemora sa...

Den klokka var jo kjempefin. Jeg liker også slike gamle klokker. Min gudmor hadde en slik, og jeg elsket å ligge på divanen og høre på den da jeg var lita jente

Lotte

Vibeke / Mammas Hus sa...

Nyyyydelig! :D

Farmor og farfar hadde klokke som gav lyd, og jeg ELSKET det.


Jeg må nok få sove her! :D

Tryllehuset sa...

Du var heldig som fant bildet, det likte jeg! Nydelig klokke også! Er spent på hva slags andre skatter du fant? :-)

Hilsen Kathrine

Anette sa...

For noen vakre skatter! Da gjør det jo ikke så mye at det ellers var utplukket på loppisen :) Klem fra Anette :)

Anita sa...

Digger klokka ;)

Ha ein fin tysdag!

Klem Anita

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heeeeeeeeeerlige skatter! :)
Vi som hadde loppemarkedpakt - jeg har ikke vært på ett eneste loppemarked i år! :(

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Herlige mørke detaljer:)
ha en fin dag.
Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

Ååååh...ble veeldig misunnelig på den klokka di:) Kjempefiiiin! Blir spennende å se hva du har funnet. Høsten er ei fin tid å gjøre inneting, som blogging;) Mye nytt å finne i butikkene og da blir man inspirert:D

klem

MissMette sa...

Kjempeflott veggur, Monica :)
... og skjønn bilderamme ღ
Me Like :) Blir vel mere
bloggvær utover høsten ja ;)
Ønsker deg en flott kveld.
Klem fra Mette

Hansen- Lind sa...

Akkurat slik klokke har mamma & pappa hengende hjemme på Børøya :) Har selv klokke, men den er brun og kommer fra Harstad og mine besteforeldre. ELSKER lyden!! Min kjære derimot sliter litt med å bli vant med lyden. For min del inneholder lyden en haug med minner i tillegg :)

Klem