mandag 8. august 2011

FOR UTØYA...♥

I skrivende øyeblikk går en dokumentar om Utøya på TV2. Nok en gang tar jeg denne grusomme handlingen innover meg med vantro... Det er så ufattelig trist og vanskelig å forstå at så mange av vår nasjons ungdom ble revet vekk fra oss. Landets kanskje flotteste ungdom med sunne verdier og en fremtid fylt med gode hensikter fikk ikke lenger være med oss... Jeg vil ikke høre og jeg vil ikke se, men jeg klarer ikke å la være. For vi kan ikke glemme...♥ Jeg tenner lys og feller noen tårer for alle de omkomne og deres etterlatte. Og kanskje spesielt for Henrik som bodde her på lille Melbu, for hans familie og venner. Vi tenker på dere...



Gud har plukket blomster igjen og igjen.
Han vet nok at det smerter for oss som står igjen.
At Gud er glad i blomster, er både visst og sant.
Atter har han plukket de fineste han fant...

16 kommentarer :

Stine sa...

Jeg sitter og ser på...uff, skikkelig hjertebank og tårer i øynene...

Vibeke / Mammas Hus sa...

Frøken H sa...

Tårene triller...

Beate sa...

har også sett dokumentaren og har mer eller mindre holdt pusten gjennom hele programmet. Forferdelig!!!

klem beate

Signe sa...

Så utrolig fine ord ♥
Og har hørt at det var en fra Melbu bland de blomstene som gud plukket 22/07, det er så uendelig trist...

Klem,
Signe

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Mona Christin sa...

Det føles fortsatt uvirkelig. Byen min mistet 3 blomster.

Jeg satt i 2 timer i går og så på dokumentarer om dette på nett for å prøve å forstå hvordan de har hatt det der ute, men det går ikke. INGEN burde få oppleve denne grusomheten.

OSL♥VE

Mona C

Sìv`s verden sa...

Helt ufattelig trist!!

Anonym sa...

Tørker også tårer i kveld.....
Har forstått det slik at Melbu har mistet mange alt for tidlig de siste mnd.
Håper dere finner styrke i hverandre <3
Vår lille kommune mistet to på Utøya, vi blir alle så berørte over sorgen for de vi mistet og takknemligheten for de som kom hjem igjen <3

Har en drøm... sa...

Huff, ja, dette var virkelig et tøft program og se... Er som deg, vil egentlig ikke, men samtidig syns jeg det er viktig og vite og å høre... for en gjeng med herlige ungdommer ♥

Her ble det felt noen tårer ja, og lys var tennt ♥ Mine tanker går veldig ofte til alle de berørte, og her er det spesielt til en barndomsvenninne av meg som mistet sin flotte sønn ♥

Tror aldri helt vi klarer og ta dette inn over oss, det er sååå uvirkelig og fjernt... men vi glemmer aldri... ♥

Klem Line

Judith sa...

Fine ord

Tryllehuset sa...

Det var fint skrevet. Det har vært så mye grusomt at jeg rett og slett ikke orket å se dokumentaren...det er hårreisende og kvalmende å tenke på hva de stakkars ungdommene har opplevd...

Kathrine

sylvia sa...

en veldig sterk dokumentar,
grusomt det som har skjedd,
varm klem fra sylvia

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jepsipepsi, det ble bra! Nå er jeg nærmest som en lady å regne *ler* Neida, men det ble bra.

Savner deg også!
KLEM

Smykkas sa...

Jeg så dokumentaren i går kveld, og fremdeles virker det hele så ufattelig grusomt. Tårer ble det her også.

Nydelig dikt du gjengir. Det var mange roser som forsvant den 22. juli.

Klem

Har en drøm... sa...

Hei igjen på deg Monica;)
Her er det fortsatt feriemodus ja;))
Deilig det, men været sier høst, ikke sommer... ikke for det, jeg er veldig glad i høsten jeg altså, men den kunne gjerne kommer LITT senere;)

Her er det nok en sjauedag gitt, nå er det skuffer og skap på soverommene, ungene vokser i rekordfart - så det er mye som er for smått ja;) Trengs vel litt ytt til skolestart som vanlig ♥

Det skal bli godt med hverdager igjen syns jeg, ikke minst for og få ungene/ungdommene tilbake i normal gjenge... de (spesielt størstemann) er oppe hele natten og sover hele dagen... Det skla det bli godt og få slutt på;))

Ha en fiiin onsdag - snart helg ♥

Klem Line