fredag 17. juni 2011

SPISESTUESTOLER i ny drakt...

For en tid tilbake skrev jeg om DIY-hagebordet  mitt, og i samme innlegg lovte jeg å vise dere stolene som var inne til en liten ansiktsløftning. Dette er de gamle spisestuestolene mine, opprinnelig fra den populære India/Bombay serien til Skeidar/Bohus. Disse ble kastet ut av spisestuen for en stund siden, til fordel for en Tolix  og en hagebenk . Nå har de flyttet ut på verandaen og her gjør de nytten sin i utespisestuen...i ny og hvit drakt.


Henriksdal-trekkene fra Ikea er revet av og kastet, og stolene har fått maaaange runder med hvit spraylakk av DENNE typen. Den er litt dyrere enn de "vanlige" spraylakkene, men kvaliteten kan på ingen måte ikke sammenlignes. Det gikk tilsammen 12 bokser på 6 stoler. Jeg ble veldig fornøyd med stolene, men kanskje aller mest fornøyd med at jeg endelig fikk muligheten til å kvitte meg med posisjonsstolene, et møbel jeg generelt sett er godt under middels begeistret for...

(stolputer fra H&M Home, quilteteppe fra Kremmerhuset)

Godværet i Nord-Norge holder stand og vi nyter det i lange drag. Idag har jeg latt helgevask og husmaling seile sin egen sjø, og latet meg i solen. Og det har jeg tenkt å fortsette med. Her skinner solen hele natten, og jeg skal sitte her en stund og nyte ukas favorittkveld med bringebær og vaniljesaus, rødvin, Sanselig Sommer, og ikke minst; Denne mektige utsikten...


Kan man ha det bedre på en solskinnsfredag midt i juni?


23 kommentarer :

Divamamma sa...

Wow! Dette var helt genialt....

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint! :)
Vurderte gjere dette med mine og-og ha dei inne...men orka ikkje spray jobben... ;)

Klem M <3

Randi sa...

For en fantastisk utsikt!! Skjønner godt at du nyter livet i fulle drag på uteplassen din:) Så flotte stolene ble, kan fint forestille meg at det var litt av en jobb. Men verdt det nå da, tipper jeg;)
God helg!
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fyttigrisen for en jobb du har gjort! KJEMPE!!!

Men atte, kan du ikke sende sola ned til neste helg. Jeg vil ha selskap UTEEEEEEEEEEEE. ;P

Ønskedrømmen sa...

Wow så lekre de ble. Har ikke helt sansen for Bombay-serien, men de stolene der kunne jeg tenkt meg på verandaen! :-)

Kos dere masse i gòvère i helga, det skal iallefall vi! :-)

Ønskedrømmen sa...

ps.
Hvordan får du hjerter i innleggene dine?

brattebakken.com sa...

Så fine stolene var i hvitt!! Virkelig en anderledes spisestue enn hva man er vant til å se fra Bombay...

Nyt sommeren og det flotte været!
Det unner jeg dere virkelig :)

En flott helg ønskes fra de regnfulle fjelltrakter i Sør-Norge :)

★ Ninas blogg og Super-Lille ★ sa...

Vakkert!

Anette sa...

Utrolig fint!!:)

God helg!

Stor klem

Fruen sa...

Har du kastet Henrikdsdal trekkene? Var de i grei stand, hadde du lett kunnet solgt de videre, noen (les: meg) er møkk lei de blå-grønne trekkene vi allerede har, men har ikke hjerte til å kjøpe flunka nye ennå...
Om de ikke er kastet så langt unna, og er hvite eller grå, og du gjerne vil ha de lengre vekk, så gi en lyd da:) Hihi!

Det ble forresten NYDELIG!!!! resultat:)

Ha en superduper kveld:)¨
Fruen i nord!

Har en drøm... sa...

Ahhh, det ble bare lekkert Monica ♥ Helt utrolig hva du får til;))
Herlige detaljer på uteplassen din... og en VAKKER utsikt!!

Så deilig at dere har finvær... ikke noe missunnelig her vi sitter med regn, regn og regn;))
Men for all del, det er dere vel undt!!

Takk for at du tenkte på meg når du så innlegget om peace-vesken;)) Men den er ikke helt lik skjønner du, hihi, den jeg vil ha er litt større (tror jeg??) og så har den sorte hanker og peace-tegn, det er VIKTIG, hihi;))

Ha en strålende helg søte du ♥

Klem Line

Annfrid sa...

Det ble kjempefint med stolene ute:-) Å for en utsikt dere har.
Tenker dere nyter sommerdagene på den flotte uteplassen.
God helg fra Annfrid

Fruen sa...

Ja altså, om de ikke er drastisk revnet i noen søm, eller det går an å enkelt fikse med symaskin, så er jeg intr vettu:)
Send meg mail adr din, så tar vi det praktiske:) lhodne@gmail.com

Drømmeskyen sa...

Hei!

Det ble skikkelig bra. Knallfint rett og slett!:)

God helg!

Frk Kastås sa...

får håpe sola skinner sommeren igjennom så du får nyte den fine uteplassen din max!

Veldig smart det med sprayboks... har ikke dristet meg til å bruke det på annet en småting, men ser jo på bildene dine at jeg kan utvide bruksområdet betraktlig! ;) ;)

Ha en god lørdag Monica!

Laila sa...

Åååh, for en UTSIKT!! Dere er heldige :)

Bordet ditt ble utrolig fint! Har lenge gått og grublet på å lage et slikt bord til å bruke som spisebord... Har ikke fattet mot til å ta fatt ennå, men betryggende å se at det lar seg gjennomføre da ;) Flinka!

Ha en nydelig søndag!
Klem

Monica sa...

Så FLOTTE stolene ble! Virkelig en forbedring vil jeg si :) Kunne tenkt meg nye utestoler jeg også, har en slik kjip posisjonsstol, stygg er den, og i tillegg så er den litt ustabil...
Nydlig utsikt dere har :) Håper sommeren bringer mange finværsdager som kan nytes ute i år! Urk, fjorårets sommer vil jeg bare glemme! :)
God søndag! Klemklem

MissMette sa...

Hei Monica :)
Så FANTASTISKE flotte bilder!!!
en drøm... både bildene fra
terrassen din og den storslåtte
naturen ღ Møblene dine ble også
veldig flotte, stemningsfullt og
vakkert her hos deg... Ja, vi har
hatt noen fantastiske dager her i
nord, og det nytes for fullt her :)
Kos deg videre, og nyt søndagen ღ
Klem fra Mette

Godt Isolert/Victoria sa...

Så nydelig det ble med de stolene! Jeg vil kvitte meg med posisjonsstolene og det bedritne bordet mitt! ;)

Været er jo bare helt fantastisk opm dagen. Kan det bli bedre??

Benedicte sa...

Wow, så fine stolene ble!! Hadde også disse for ca 5 år siden, men kasta de ut da vi flytta inn i nyhuste, var grrriselei de...men så fine de ble, nesten så jeg angrer:)

Fantastisk utsikt <3

Klem
Benedicte

Karma sa...

Den utsikten din er bare en drøm! Akkurat nå ser jeg rett ut på en oppgravd hage... Sommerens prosjekt blir nemlig den "etterlengtede" garasjen.

Klem Kaja :)

Frøken H sa...

Utsikten deres er bare helt fantastisk! :) Og stolene ble jo kjempefine, passer perfekt til det fine bordet! :) Jeg ønsker meg veeeldig nye utemøbler nå, benken vår driver visst å råtner fra hverandre...:P

klem Frøken H

Sivs verden sa...

Gratulerer så mye med 5 plass i Blogdrøm:))
Så utrolig fine stolene ble når du sprayet de!! Jeg har de samme i stuen,men med hvite trekk på,men jeg syns ikke de er så praktiske med en katt som legger seg på de hele tiden;)
Hvor får man kjøpt denne sprayen? Gjorde du noe med stolene før du begynte å spraye de?

God helg Monica:)

Klem