søndag 19. juni 2011

PALLESOFAEN er tatt i bruk...

Jeg som så mange andre har hevet meg på pallesofabølgen, tidligere skrevet om HER. Nå har vi endelig tatt den i bruk. Pallene jeg fikk tak i var litt for "pene"(om man kan kalle dem det) så i går kveld fikk de en omgang med terrassebeis i fargen Naturgrå. Resten av den værbitte gråfargen jeg er ute etter, regner jeg med at vinteren sørger for.

Putene med skrift på er fra Ellos, de rutete fra et gammelt sengesett. Strieputen har jeg laget selv, ganske enkelt ved å brette sekkelerret rundt to puter, og knyte hamptråd rundt. Duken er en gardin fra Kid som jeg aldri fikk brukt til sitt formål.

Madrassene er kjøpt på Jysk for en slikk og ingenting. Jeg likte trekket på disse så godt at jeg tenker å la de være sånn. Det passet jo så godt til putene mine:) Bordet vi bruker her ute er fra den evinnelige Bombay/India serien. Dette har stått ute i litt over et år, og har nå fått en herlig patina. Treverket har begynt å sprekke, fått litt jordslag - og naglene ruster! Og som den rust-entusiasten jeg er, kan jeg ikke annet enn å like dette bordet bedre og bedre jo styggere det blir:)


Det herlige været vi har her oppe ser ikke ut til å gi seg med det første, 
og med tanke på at vi fyrte i peisen til midten av juli ifjor er dette rene drømmen. 
Måtte den vare leeeeenge enda:)

Håper dere har en strålende søndag

34 kommentarer :

sylvia sa...

hei,
så fin din palle sofa ble,
ja det er så kjekt å ha denne form for gjenbruk,
nydelig bordet er nå,
ønsker deg fine dager,
klem fra sylvia

Monica sa...

Så trivelig du har det :) Pallesofaen ble jo flott, koselig med masse puter :) Klemklem

Li/Småtingene sa...

Så fint det ble! Og så herlig med hjørnesofa da; masse plass! :-) Vi bruker vår pallesofa så snart det kommer noen solstråler; helt herlig avslapningssted!

Ha en deilig søndag videre!

:-)

Signe sa...

Herlig inspirasjon :)
Og jeg er enig med deg, det bordet er finere nå!

Klem,
Signe

MissMette sa...

Så flott det ble ღ pallesofaen din så virkelig lekkert ut ღ flotte farger og herlige tekstiler, koselig :) Ønsker deg en fin søndag videre ღ Klem fra Mette

Smykkas sa...

Dette var virkelig helt supert. Kan godt skjønne at du er glad i det bordet.

Jeg unner dere der nord alt det godvær dere kan få, for dere er sannelig ikke bortskjemt med denslags.

Klem

Smykkas sa...

Dette var virkelig helt supert. Kan godt skjønne at du er glad i det bordet.

Jeg unner dere der nord alt det godvær dere kan få, for dere er sannelig ikke bortskjemt med denslags.

Klem

Sannes verden sa...

Liker♥ Utrolig koselig du har fått det! Kunne godt slengt med ned der :)
Ha en fin fin dag videre!
Susanne.

Godt Isolert/Victoria sa...

Så fiiiiiiiiiiiiiiint det ble! :) Flinkis!

Lille Liljehvit sa...

Hey!! Så fint du har gjort det ute! Jeg har også det 'evinnelige' bombay-bordet desverre. Og jeg har det INNE! huff :) Tenkte jeg skulle pusse det ned, og male det med sånn rekved-maling. Men det er et stort arbeid, og har ikke tid om dagen :)

Men jeg skylder deg en unnskyldning.... Jeg har hatt en veldig travel og stressende tid på jobb siden i fjor høst, og nå har det faktisk sagt stopp for meg... Det er ingen unnskyldning for at jeg ikke har fått sendt give-away'en din, men det er nå derfor. Jeg reiser 4-5 dager i uken, og derfor er jeg alldri hjemme til å rekke postkontoret! Og så kom det bort for meg igjen. Jeg er en dårlig blogger... Unnskyld :) Men gaven er kjøpt, så nå når jeg har 'pause' fra jobben, skal jeg få sendt den!! :)

Håper du har hatt en deilig helg!

Klem fra Lilja :)

Prinsesse Elin sa...

Hei hopp

Guri så flott det ble. Jeg har så lyst til å lage en slik pallebenk jeg også men mannen tror jeg er gal!!! Tror jeg må vise han bloggen din:)

Takk for titten.

Klem Elin:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Veldig veldig bra!!! :) Alt du orker all den beisingen, her gidder jeg INGENTING! :P

Hjørnesofa ja. Fancy! :) Jobben har MASSE paller, så det kan skje, ja det kan det. ;)

*klemmemassepå*

Precious Home sa...

Drømmer om en pallesofa jeg også...men samboer "skjønner ikke greia"....;) Og høygravid som jeg er klarer jeg det ikke uten hjelp;)

Likte utrolig godt finishen på Bombay bordet!

Har en drøm... sa...

Så tøft det ble!
Du er bare superduper flink Monica;))
Herlige puter og stæsj ♥ Og nyyyydelig BLÅ himmel;))

Kos dere med sommeren dere, jeg unner dere i nord litt sol jeg;))
Men det kunne godt kommet hit snart og;)

Ha en fin kveld!

Klem Line

Anitas interiør verden sa...

Koselig pallesofa,med herlige puter. Artig å kunne lage noe selv. eg har også tatt ut et bombay bord,står riktignok under tak men det skjer ting med det alikevel.
Ha en fin kveld og nyt finværet.

Klem Anita

Lottemora sa...

Så fin sofaen ble. Og bordet er jo knallfint da. Tror jeg skal be svigermor sette ut vårt som står på hytta

Ha en fin søndagskveld, hilsen Lottemora

Randi sa...

åå...den ble såå fin. Skal lage meg både bord og palle sofa ...gleder meg...nyyydelige bilder til stor glede..:-))

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

KJEMPEfint Monica☺
Herleg plass du har laga deg der♥

Og JA-dåke er heldige med været!☺
Her har det vert kanskje til sammen to daga med sol siste 6 vekene!! Ganske lei av regn no!!
Ser på hurtigruta innimellom og får med meg det fine været i nord☺

Klem M♥

Catje sa...

Så lekkert alt ble!

Catje

Frk Kastås sa...

Hei på deg du!

Takktakk for trivlig kommentar på bloggen min, så koselig!

Pallesofaen ble knallbra! - Som det meste du tar i og forvandler... imponert over hva du får til!

Kos deg i sofaen din...ser for meg at jeg fint kunne tatt en liten lur der...eller drukket champis og spis jordbær ( til frokost) ;)

Klem fra Rikke

Lille Liljehvit sa...

Hei igjen :) Så søt du er som sier det :) Det er akkurat det jeg gjør - tar meg en liten pause :)

Kunne du sendt meg adr din igjen? På mail til meg:

lilleliljehvit at gmail.com ? Så skal jeg nok få sendt den :)


Klemmer!!

LYKKEBO sa...

Super flott pallesofa du har laget!
Tenker denne plassen nytes i finværet;)

God mandagskveld:)

Lulle og Laban sa...

Nydelig! Der kunne jeg gjerne ha sittet langt utpå natterstid :O)

Likte alt i palle sofaen din :O)

Kos dere masse og nyt goværet :O)

Carinaklem

Malin sa...

Ble kjempe stilig!! Har flere ganger selv hatt lyst på en slik pallsofa, men sambo er ikke helt enig med meg, han kanke fatte og begripe at dette kan bli en sprek sofa! Nå skal jeg jaggu vise han bildene du har lagt ut her :)


Klem fra Malin

Home By Virginia sa...

Kjempe fint! Jeg har også lyst på pallebord OG sofa... ;) Det gjør da ingenting at nesten alle andre har det... Det er jo en meget god grunn til det... Det er utrolig STILIG! :D Hi hi

*Klemmer*

pippilotta sa...

Kjempe fin sofa du har stelt i stand, tenker den er like god å ligge på som det ser ut som;)
Når det gjelder Pure & Orginal malingen kan den jo brukes på så mangt, jeg har feks malt en gammel koffert funnet på loppis, en gammel dør har jeg malt i tilegg til flisene..:)

Lykke til!
Klem!

Franciskas Vakre Verden sa...

Hei Monica

Takk for koselig kommentar hos meg :-) Godt å høre at du liker boken. Da fikk jeg også en god anledning til å oppdage bloggen din. Her var det mye fint! :-)

Har lagt meg til som følger.

Ha en flott dag videre.

Beste hilsen

Franciska :-)

Monica sa...

Ja sikkert ikke verdens sterkeste kasser, men - jeg har masse lett rot som kan bo i de :) Hehe, synes fargen var så fin :)

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

Så herlig uterom dere har, og for ikke å snakke om utsikten på bildene i innlegget under! Nydelig! ♥

Vi har et par paller stående, som er planlagt å bli pallebord til rottinggruppa vår. Mangler bare å få kjøpt inn beis og hjul. Og at det er nok finvær til å faktisk få brukt bordet. *ler*

Lindas Lille Leilighet sa...

Hei:) Pallesofaen din ble kjempefin. Finnes mange av dem i bloggene her inne, men det beste er at ingen er helt lik:D Derfor blir det aldri kjedelig å se en ny variant:)

Silje sa...

Så kul den ble!!
Jeg laget en pallebenk av europalle, ganske gøy:)

ha en superfin dag!
Klem Silje

Duse Pasteller sa...

Lekkert!
Lykke til!
Jani:)

Nooria sa...

Skjønn uteplass! Putene danner en fin helhet og pallesofa er kult!

Judith sa...

Så fint! Og så stilig Bombaybordet ble!
Fin blogg! Jeg legger meg til som følger:)
Judith