lørdag 25. juni 2011

GULT ER KULT - et kjedsomhetsinfall...?!

Det har visst gått nesten én uke siden forrige innlegg, forholdsvis ulikt meg... Og det er ikke fordi jeg har hatt unormalt mye å gjøre. Etter at Hurtigruta gikk i havn i Kirkenes på onsdag var det visst på tide å betale tilbake litt av "søvngjelden" jeg bygde meg opp under seilasen, så det er stort sett det dagene har gått i. (Det var jo kuuuul umulig å komme seg i seng!)


Utover det har jeg ikke fått gjort noe som er så mye som i nærheten av konstruktivt på hjemmebane. Jeg har rett og slett kjedet meg de siste dagene. Det er også ganske ulikt meg. Jeg kjeder meg svært sjelden, ganske enkelt fordi jeg ikke har tid. Og om jeg mot formodning skulle kjede meg en dag eller to i løpet av året, så er jeg ganske flink til nettopp det. Med det mener jeg at jeg syns det er deilig å kjenne at jeg kjeder meg innimellom, men det er kanskje fordi det er av såpass sjelden forekomst?! Denne uken har det derimot føltes alt annet enn deilig, bare ubegripelig, dørgende kjeeeedelig....


Jeg aner ikke hva som er grunnen til denne kjedsomheten, men jeg var helt klart nødt til å gjøre noe med det. Aller helst noe jeg aldri har gjort før. Nå tror du kanskje at jeg har gjort noe sprelsk og halsbrekkende?! Det er nok best du holder deg fast...


For med min medfødte livlige fantasi, en indre trang til å sjokkere, og mine til tider ville og gale påfunn - er det lett for dem som kjenner meg godt å tro at jeg skal fortelle at jeg har benyttet meg av en eller flere av disse egenskapene. Men jeg må nok skuffe dere; Jeg kan ikke påberope meg å ha funnet opp kruttet...det beste jeg klarte å komme på var nemlig å male en stol....GUL...
(Yeah, I'm crazy asså....!)


Gul er absolutt ingen favoritt her i huset, så hvordan jeg fikk for meg at dét var nødvendig må Gudene vite. Men jeg må innrømme at jeg syns fargen er lekker - og stolen min ble gul og kul. Jeg har overhodet ingen videre plan for stolen, ei heller noe sted å gjøre av den. Men jeg fikk da utløp for kjedsomheten i en stakket stund, kombinert med et vinglass.
 ♡ ♡ ♡
Håper dere har hatt en kulere uke enn meg, og ikke minst at dere som har vært så heldige og deltatt på NIB's Glansdag har hatt en uforglemmelig kveld. Jeg gleder meg til å både se og høre hvordan dere har hatt det! Godnatt, venner...


26 kommentarer :

Anette sa...

Utrolig stilig!! ;) frisk og fin!
Du, de kjøkkenstolene dine, med rundrygg, de står øverst på ønskelisten min, men finner de ingen steder...... Tips? ;)

Klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Hahahahahahaha, her er det også kjeeeeeeeeeedelig om dagene. Gjett hva jeg har brukt lørdagskvelden på? Ryddet og vasket i skyvedørsgarderobene i gangene. Ikke verken morsomt eller crazy, men veldig nødvendig. :)

Stolen var kul, selv om jeg heller ikke er noen gul-fan. :) Jeg har muligens to slike stoler (står på hytta i Dalen, og er et av mine ønsker derfra...)

KLEM KLEM

Ege Denne sa...

Stolen ble jo veldig fin den :) likte det godt nok til å bli inspirert, får bare se hvordan det slår seg ut..

Mona Christin sa...

Hei.

Tenk å kjede seg så veldig at du maler gult. Hihi... Neida, bare tuller. Den ble superkul som gul. Er det ikke fint med et blikkfang da? Blir det for ille kan du jo bare male over igjen en dag du kjeder deg *smiler*.

Ha en fin søndag.

Klem Mona C

Anitas interiør verden sa...

Heisan, ja det hender vel at man har dager/uke som man virkelig kjeder seg, litt godt også. Stolen din ble jo kjempe fin og sommerlig, artig med noe som er litt annerledes da :-))

Ønsker deg en flott søndag og håper du ikke kjeder deg så mye lenger...
Klem Anita

Monica sa...

Hehe, du er jo helt crasy! :) Kult med en gul fargeklatt i hjemmet, kan lyse opp når solen ikke skinner :) Har også hatt litt stolmaling for meg denne uken, men...har vært laaaangt fra crazy!
Håper du har en fin søndag, og at du slipper å kjede deg i uken som kommer :) Klem fra Monica

Beate sa...

he,he! herlig!!!
ja, gult er kult og den stolen ble skjønn!!

klem beate

Har en drøm... sa...

Juhuuu Monica;))
Så knallfin stolen ble!!
Den gulfargen var varm og fiiiin ♥
Ble en fin fargeklatt det;)
Du er kjempeflink...

Ha en god søndag!

Klem Line

Li/Småtingene sa...

Synes resultatet av kjedsomheten ble riktig så fint, da!! Likte veldig godt den varme fine gulfargen på stolen - artig med litt farge for å "live opp" litt ;-). Gult kan absolutt være kult, det! :)

Ha en fin søndag!

Benedicte sa...

You crazy mama, hehe!

Nydelig gulfarge, er ikke fan av de iskald skjærende gulnyansene...

Kjedsomhet er også noe som forekommer ekstremt sjelden her i huset også:)

Klem
Benedicte

Signe sa...

Synes den ble fabelaktig fin! Og elsker det teppet fra Kremmerhuset :)

Ha en finfin søndag!

Mie fra Mies Mirakler sa...

hehe, ja du er skikkelig gæææærn altså, gult da gitt!!! ;D *♥*

Ege Denne sa...

Hei:) takk for kommentaren inne hos meg, og gjett kor happy jeg ble da jeg så følger-listen. Takk :)

HusmorDronninga sa...

Stolen ble i alle fall KUL da! ;)
Og faktisk helt likens til min blåe stol, som jeg blogget om i fjor på denne tiden...
Ingen glansdag på meg heller.. Men til neste år.. DA blir vi også med! :)

Smykkas sa...

Gult er ingen favoritt her i huset heller, men stolen ble virkelig kul.

Det var en herlig seilas med Hurtigruten. Du er nok ikke alene om å ha kommet i søvngjeld. Så sant jeg var hjemme, surret og gikk NRK 2. Etter hvert som de kom nordover, glemte jeg faktisk at det var mørkt her. Jeg var så utrolig fascinert av lyset.

Håper du kommer deg fort gjennom kjedeligheten.

Klem

Smykkas sa...

Gult er ingen favoritt her i huset heller, men stolen ble virkelig kul.

Det var en herlig seilas med Hurtigruten. Du er nok ikke alene om å ha kommet i søvngjeld. Så sant jeg var hjemme, surret og gikk NRK 2. Etter hvert som de kom nordover, glemte jeg faktisk at det var mørkt her. Jeg var så utrolig fascinert av lyset.

Håper du kommer deg fort gjennom kjedeligheten.

Klem

Fossestua sa...

You crazy woman, fnis ;) Neida, gult er kult det ;)
Fikk forresten gavekortet fra Fru Dahl for et par dager siden - det som jeg var så heldig å vinne hos deg...var det forresten 200,- kr det skulle være på? Hihi, hun har nemlig glemt å fylle ut beløpet :D. Godt for henne at jeg er ei ærlig sjel, for det er ikke lite som frister i den butikken!
Ønsker deg en fin ukestart i morgen :)
Klem fra Lise

Vibeke / Mammas Hus sa...

Liker ikke gult jeg. Men denne ble KUL! :) Likte til og med gulfargen gitt. ;P

*klemmemassepå*

Trine sa...

Hehe :) DU e rett å slett GAL :) tihi
Syns faktisk stolen bei kjempekul som gul! Fantastisk fin gulfarge også :) Dus å herlig!

Håpe neste uke ikke bli fult så kjedelig..

klæm Trine

Lindas Lille Leilighet sa...

Synes absolutt gult er kult! Og her fikk du det til å fungere vedlig godt:D Kjempefine tekstiler sammen med den også:) Blir spennende å se hvor den havner etterhvert eller om du i neste kjedsomhet angrep maler den oransje eller no;)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Gult er kult det, men må innrømme at du er vågal som malte stolen gul. ;) Hihi... Syntes stolen ble veldig tøff jeg ! ♥

Neste år må du bli med på Glansdagen Monica, det hadde vært koselig. ♥ For vi må jo satse på at det blir en neste år også. :)

Go'klem fra Anette ♥

Britt Irene sa...

Hei:)
Takk for korselig kommentar:)
Den lille oppbevaringskommoden var desverre den siste de hadde.de har ingen nettbutikk,men de har blogg og tar gjerne imot bestillinger pr mail.jeg kan varsle fra til deg hvis de får den inn igjen,men sikkert flere butikker som har den.
flott med litt farger nå på sommeren,og gult er jo kult;)
Klem:)

Signe sa...

Stemmer det! Og jeg synes å dra kjennsel på nordnorsk natur i bakgrunnen på bildene dine så regnet nesten med du bodde her nord et sted :)
Koselig å møte på en 'nestennabo' her inne!

Klem,
Signe

Birgitte sa...

❀*´¨)
¸.•´¸.•*´¨)¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•`❀❀..
❀❀
Er inde og ønske dig den dejligste sommer. :-)
Kram Birgitte❀❀

Hansen- Lind sa...

Så flott med litt farger :)
Endelig tid for å lese blogger igjen.. mobilnett er jo håpløst!! Liker å fått nytt modem:D

Så flott pallesofaen ble... Ikke dumt nei :)

Ha ei flott uka. Jeg har plutselig tatt sommerferie!! :D
Klem

ellie sa...

Hei, kjempefin gulfarge. jeg har tenkt å male et skap gult, til å ha på min lille datters rom.
er du fremdeles fornøyd med fargen? Du synes ikke den var for oransje?
Fin blogg du har, forresten:)
ella gabriella;)